Dolmen er et nytt scifi-spill i "Soulsborne"-sjangeren som utvikles av det brasilianske studioet Massive Works. Studioet er kanskje helt nytt men de har en del veteraner med på laget, og spillet de utvikler passer pent inn i "iii"-kategorien, altså indiespill med høy produksjonsverdi. Vi slo av en prat med produsenten Pedro Bastos på PAX East for å lære mer om Dolmen.
"In this game we're really hitting heavy on the mix between melee and ranged weapons," forklarer Bastos. "In the way that your pistol doesn't really do much damage, it will apply debuff on the target. And also we hit heavy on the energy consumption, that is the third bar, the blue one."
Utviklerne har satt i gang en kampanje for spillet på Kickstarter, og har samlet inn ca 30% av målsummen på 90 000 dollar. Så hvis du vil at spillet skal se dagens lys er det bare å trå til!
Massive Works slapp også nylig ut en trailer som viser hvordan de lagde en av bossene du finner i spillet.
Hva tenker du om et "Soulsborne"-spill i en scifi-setting?