Norsk
Gamereactor
nyheter
GRIS

Slik er musikk og kunst med på å forme GRIS

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

GRIS er et nydelig historiedrevet eventyr fra Nomada Studio, et nytt spansk utviklerstudio bestående av en rekke bransjeveteraner, som kommer til PC og Switch senere i år. Spillet fokuserer mye på estetikk, kunsten til Conrad Roset og musikk. Vi slo av en prat med komponist Marco Albano for å lære mer om spillet og musikken vi hører i det.

"If you know Conrad's style as a painter, Conrad marked in a certain way a style in the Spanish art," forklarer Albano. "So he draws muses, girls, and it is not so strange to see a character like this painted by Conrad and to admire her elegance, melancholic feeling, because Conrad already has a long history of painting in this way. It's unusual to see this in a video game, of course, cause Conrad is usually exposed in a museum, today he's on a screen, on a PC, so the character will embrace both the emotional feelings Conrad could shape in a character, but also she can be the main character for a precise story, like this. That wants the player to get emotional and in a certain way create his own idea of what is going on on the screen."

For mer informasjon om spillet, samt om hvordan studioet ble til og hvordan gjengen jobber sammen, kan du ta en titt på hele intervjuet i videoen nedenfor.

Er GRIS et spill du ser frem til å prøve?

HQ
GRIS

Relaterte tekster

5
GRISScore

GRIS

ANMELDELSE. Skrevet av Suzanne Berget

Suzanne har latt seg sjarmere av det spanske indiespillet GRIS, og funnet svaret på det vedvarende spørsmålet: Kan spill være kunst?



Loading next content