Cookie

Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Gamereactor
forspill
Resident Evil: The Mercenaries 3D

Resident Evil: The Mercenaries 3D

Mercenaries-delen i Resident Evil 4 og 5 skal bli en selvstendig 3DS-tittel. Vi har testet.

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Resident Evil: The Mercenaries 3D er en trimmet Resident Evil-opplevelse på adrenalin. Vekk er b-filmhistorier og stemningsfull gåteløsning. Capcom har plukket løs den actionfokuserte Mercenaries-delen fra tidligere spill og gjort det til et selvstendig produkt på lille Nintendo 3DS.

Førsteinntrykket er godt. Grafisk er det rent imponerende hva Capcom har skvist ut av den håndholdte konsollen. Gjenkjennelige omgivelser fra de to tidligere spillene i serien brettet seg ut på den lille skjermen og har beholdt det meste av sitt visuelle uttrykk. Skyggene spiller i de støvete områdene idet sløve vandøde trasker mer eller mindre målrettet mot deg.

Selve 3D-effekten er minimal, uten særlig innvirkning på spillet. Avstandene får en viss tyngde, som når du sikter med våpenet og det svever ut av skjermen, men av alle de 3D-titlene jeg prøvde i Amsterdam, er Resident Evil: Mercenaries 3D langt ifra å være et spill hvor effekten har spesielt mye å si for opplevelsen.

Resident Evil: The Mercenaries 3D
Dette er en annonse:

Styringen er godt bevart og gjengitt fra de stasjonære konsollene. Den runde analogknappen på 3DS fyller fint ut rollen som verktøy til å navigere og sikte. Mange fryktet kanskje at det ville gå utover presisjonen, men jeg merket faktisk ikke den store forskjellen fra Playstation 3 eller Xbox 360. Siktekornet beveger seg en anelse tregere, men ikke i et omfang som gjør det irriterende.

Spillets oppbygning tar form av et kappløp med tiden. Du starter med få minutter til disposisjon, men kan oppnå lengre tid ved å drepe vandøde på forskjellige måter og bygge opp en kombomåler. Det er også mulig å knuse diverse krystallstatuer i omgivelsene for å sikre seg noen ekstra sekunder på slagmarken. Når runden er over, bedømmes prestasjonen din etter tid, poeng og antall drapsrekker.

Det litt knappe spilloppsettet varieres en smule av det faktum at de forskjellige spillbare figurene har unike evner hva våpen og styrker angår. Claire Redfield er smidig og derfor hurtigere enn broren Chris. Sistnevntes never slår til gjengjeld hardere, det samme med våpenarsenalet.

Du kan dessuten ta opp kampen mot klokken med en kamerat over nettet.

Dette er en annonse:
Resident Evil: The Mercenaries 3D

Slik Resident Evil: The Mercenaries 3D ble presentert i Amsterdam, er det et litt merkelig produkt. Capcom slipper et sidespill fra hovedspillet som en selvstendig utgivelse, og utifra mine inntrykk å dømme, helt uforandret. Spillet er selvfølgelig ikke ferdig enda, så vi får håpe at Capcom har flere nyheter i ermet. Det jeg fikk teste var kun en naken versjon av et tidligere spill, om enn hvor pent og zombieinfisert det viste seg å være.

Mercenaries beviser i hvert fall at det i høyeste grad er mulig å lage et moderne Resident Evil spill til konsollen. Hvis klassisk Resident Evil er mer din greie, må du imidlertid vente på Resi-tittel nummer to til 3DS: Resident Evil: Revelations.

Resident Evil: The Mercenaries 3D
Dette er en annonse:
Resident Evil: The Mercenaries 3D
Resident Evil: The Mercenaries 3D
Resident Evil: The Mercenaries 3D

Relaterte tekster



Loading next content