Poochy & Yoshi's Woolly World

Poochy & Yoshi's Woolly World

Et av de mest sjarmerende spillene på Wii U har nå funnet veien til 3DS, denne gangen med en følgesvenn. Her er anmeldelsen av Poochy & Yoshi's Woolly World...

Da jeg anmeldte Yoshi's Woolly World for snaue to år siden, så var det det søteste, mest sjarmerende og nerveberoligende spillet jeg hadde spilt på lenge. Grafikken og detaljene kunne fungert som anti-deprimerende medisin, og gameplayet var noe alle kunne kose seg med.

Poochy & Yoshi's Woolly World til 3DS er så og si helt identisk til Wii U-versjonen, så denne anmeldelsen vil fokusere på hvordan spillet oppleves og spilles på 3DS. Den gamle anmeldelsen er like relevant her hva gameplay gjelder.

Som sagt, så er spillet nesten helt identisk med Wii U-versjonen, med kun noen tekniske endringer for 3DS-konsollen. Spillet er fortsatt fargerikt og nydelig, men grafikken og detaljnivået er blitt redusert en god del. Garnet som alt er bygget opp av er ikke like «livaktig» som på Wii U, og mens du navigerte deg gjennom hubben og kartene til de forskjellige brettene i 3D-navigasjon, er 3DS-versjonen endret til en mer tradisjonell 2,5D-navigering mellom brettene, hvor du går enten til høyre eller venstre for å bevege deg fra sted til sted.

Disse endringene til tross så er gameplayet, brettene og boss-kampene det samme, og det føles like polert og gjennomført som jeg husker det. Det er hemmeligheter å oppdage, flere utfordringer på hvert brett, og ting å låse opp.

Poochy & Yoshi's Woolly World
Banene er like fargerike og kreative som sist, bare litt mer lavoppløst denne gang.

Nå heter selvsagt spillet Poochy & Yoshi's Woolly World, så noe nytt er det i form av den lille kosebamsehunden, Poochy. Han har nemlig sine egne brett som fungerer som et lite tillegg til hovedspillet. Hvor målet er å løpe gjennom brettene og redde små Poochy-valper. Det er også en Gold Rush mode hvor det gjelder å samle sammen så mye gull som mulig mens Poochy jager spillets skurk, Lakitu, fra start til mål.

Mellow Mode, altså spillets super-duper-ultra-mega-easy mode, har også fått et lite tillegg ved at du nå får hjelp av Poochy-valpene til å finne skjulte gjenstander og kan bruke dem som egg til å kaste på ting. Nå spilte ikke jeg noe særlig med denne modusen ettersom jeg ikke syntes spillet i seg selv er vanskelig, men for de som virkelig ikke er vant med spill, eller kanskje er av den yngre garde (altså så unge at de kanskje ikke bør holde en 3DS, men...) så er denne modusen perfekt.

Jeg hadde ingen mulighet til å teste Amiibo-funksjonen, så jeg kan dessverre ikke uttale meg om den her. Det må jeg bare beklage. Men ut ifra hva jeg vet så virker det ikke som et tilbyr noe mer enn at det gir deg muligheten til å kalle på Poochy når du måtte ønske det for å ri på ham gjennom brettene. Så ikke akkurat noe som tar vekk noe glede fra spillet.

Poochy & Yoshi's Woolly World
Poochy og valpene er et søtt tillegg i et allerede sukkersøtt-spill.

Ellers er det ikke mer å si om spillet. Det er like underholdende på 3DS som på Wii U, og til tider følte jeg at det passet litt bedre på 3DS, til tross for at grafikken er mye bedre på Nintendos stuekonsoll. Dette er et av de mer underholdende Wii U-titlene, og at det nå er å finne på 3DS er perfekt for dem som har hatt lyst til å spille spillet, men ikke eid en Wii U. For dem som allerede har spilt det så kan jeg ikke komme på en eneste god grunn til at du skal investere i 3DS-versjonen, men for dere 3DS-eiere, så er dette er godt og underholdende kjøp, faktisk vil jeg si at det er et av de mest underholdene plattformspillene du kan få til konsollen, og det til tross for at det kan være et litt kort og enkelt.

8 / 10
+
Fortsatt like søtt Nesten identisk til Wii U-versjonen Solid og god kontroll