Dark Souls er som kjent på vei til PC, men skal vi tro From Software er konverteringen langt fra en simpel sak. Skal vi tro produsent Daisuke Uchiyama har ikke selskapet så mye erfaring med PC-versjoner, og av den grunn er spillet fremdeles i utviklingsfasen.
- For å være helt ærlig skyldes forskinelsen at vi har manglende erfaring og kunnskap i forhold til å portere til PC. Først trodde vi det kom til å være enkelt, men det var ikke tilfellet. Vi utvikler fremdeles porten, forklarte Uchiyama til nettsiden Shacknews.
PC er ikke en populær spillplattform i Japan, og av den grunn har ikke From Software vært borti den før. Av den grunn vil vi antageligvis se de samme problemene med bildehastighet i PC-versjonen.
- Ettersom vi ville lansere PC-versjonen så raskt som mulig dreier det seg mer om en firekte port fra konsollutgaven. Vi har ikke hatt mulighet til å lage spesifikke optimeringer til PC-versjonen, avsluttet han.