Du skal ikke bekymre deg for å gjøre feil og få en Game Over-skjerm i det kommende Beyond: Two Souls, men hovedpersonen Jodi kan likevel dø. Quantic Dreams David Cage fortalte følgende til Joystiq på årets Gamescom:
- Jeg har alltid følt at 'game over' uttrykker en feil fra spilldesignerens side fremfor spillerens. Det bidrar til å skape en kunstig runddans som sier at 'du spilte ikke slik jeg ville at du skulle spille, så nå må du straffes ved å prøve på nytt - slik jeg hadde tenkt'. I actionspill handler det ofte om hvor flink du er, og da kan jeg forstå det, men i en historiedrevet opplevelse gir det ikke noe mening.
Spilleren har et mål, men hver sekvens kan ende på ulike måter. Du får ganske enkelt se noe annet enn du hadde forventet hvis du ikke får det til.
- Spillet handler om døden, så det spiller naturligvis en stor rolle. Det er faktisk en av spillets store mysterier å finne ut hva som befinner seg på 'den andre siden'. Det er i hvert fall ikke en svart skjerm.