Norsk
Gamereactor
forspill
Monster Hunter Tri

Monster Hunter Tri

Monster Hunter-serien er enormt populær i England og Japan, men det er først nå Capcom prøver å få alle til å teste deres skjulte skatt. Med null erfaring fra Monster-serien satt jeg meg ned med et temmelig lavt forventningsnivå.

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Det var satt opp tre TV-er og en stor prosjektor som alle var linket opp sammen for at vi skulle oppleve hvordan det er å samarbeide om monsterslaktingen. Spillet er tilsynelatende skreddersydd for den nye Classic Pro-kontrollen, som er en forbedret versjon av den gamle Classic-kontrollen med forbedringer av noen knapper og holdegrep (slik at den lignet litt på Sonys Dual Shock 3).

Det var tre forskjellige oppdrag vi kunne velge i, men jeg fikk dessverre bare prøvd en av de som var det middels vanskelige. Her måtte jeg sammen med tre andre jounalister slakte et stort hønselignende dyr. En tidsfrist på 15 minutter var satt, og etter veldig få instruksjoner ble vi kastet ut i et stort åpent landskap.

Jeg valgte en sterk sverdmann som hadde sitt fokus på kraftige, men trege angrep. Med lite informasjon i bakhånd gikk jeg meg fort vill i den åpne verdenen, og skjønte ikke helt hvor jeg skulle, noe som gjorde tidspresset for å slakte monsteret på under 15 minutter enda større.

Da jeg først fant ut hvor jeg skulle, var jeg visst et stykke unna, og her baller det seg litt på med veldig mye innlastningsskjermer og en figur som jeg kunne utkonkurrert med å krype. Monster Hunter Tri er nemlig bygget slik at det er et middels stort område å boltre seg på, med stier til andre steder som er like store, og når jeg går i de stiene må spillet laste før jeg kan gjøre noe igjen. For min del er det ikke veldig positivt å vente på at spillet skal laste når tidsfristen min fortsetter å tikke nedover.

Dette er en annonse:

Etter å ha vært over skog og fjell kom jeg endelig til stedet hvor monsteret befant seg. Her var det om å hakke i stykker det som kom mot meg. Det er lett å trekke linjer til Wordl of Warcraft spillmessig, med lange kamper og samarbeid med tre andre venner. For meg ble det litt rart siden jeg bare kjente en av de jeg spilte med, og med null kommunikasjon med de andre ble det vanskelig å få gjort noe med det store beistet, som jeg ikke har peiling på om vi var nære ved å drepe siden jeg så ingen status på hvor mye igjen av livet fuglen hadde.

Det stod sikkert et sted, men det føltes bare rotete å velge én av de mange søylene som var på skjermen. Kampsystemet fungerer veldig enkelt og kortfattet med enkle angreps- og forsvarsknapper, selv om det å velge utstyr og bruke det var gjort på en rar måte i forhold til resten av kontrolloppsettet.

Stemningen i Monster Hunter er derimot noe av det bedre jeg har vært borti. Det er vakre landskap med monstre av en helt annen verden, og den episke musikken i bakgrunnen setter bare prikken over i-en.

Monster Hunter Tri er en fin opplevelse som har sine problemer. Det hele er en blanding av Pokémon og World of Warcraft, og med gratis internettspilling i Europa åpner det seg for mye fin slakting av monstere.

Dette er en annonse:
Monster Hunter TriMonster Hunter TriMonster Hunter TriMonster Hunter Tri
Monster Hunter TriMonster Hunter TriMonster Hunter TriMonster Hunter Tri
Monster Hunter TriMonster Hunter TriMonster Hunter TriMonster Hunter Tri
Monster Hunter TriMonster Hunter TriMonster Hunter TriMonster Hunter Tri

Relaterte tekster

Monster Hunter TriScore

Monster Hunter Tri

ANMELDELSE. Skrevet av Line Fauchald

Det japanske actionrollespillet har endelig funnet veien til Gamereactor, og vi har prøvd oss som jeger i Wii-spillet...

Monster Hunter Tri

Monster Hunter Tri

FORSPILL. Skrevet av Martin Andresen

Nintendo viste frem Monster Hunter Tri på pressekonferansen i London, og Martin Andresen har førsteinntrykkene!



Loading next content