Infamous

I Infamous trer man inn i rollen som en superhelt med en by og redde. Ulikt de fleste andre superheltspill hvor man forholder seg til å være enten god eller ond, gir Infamous deg muligheten til å velge din egen retning.

Utviklerne bak Infamous "Sucker Punch", kjent for å lage den populære PS2 serien "Sly" er nå tilbake med et mørkt og skittent spill. Spillet starter med at hovedpersonen våkner opp etter at en bombe som ødela halve Empire City gikk av. Hovedpersonen, Cole finner kjapt ut at han har fått superkrefter som gjør at han kan kontrollere elektrisitet. Ikke langt inn i spillet blir Cole beskyldt for å stå bak bomben som gikk av og ødela alle i Empire City.

Deler av spillet blir fortalt med en tegneserielignende stil, noe som fungerer veldig bra, og gjør at det å følge med i historien er lett. Gjennom spillet får man mange svart-hvitt valg, som måles med et karma meter. De aller fleste valgene er ganske rett frem, og jeg skulle ønske de hadde gitt spilleren flere vanskelige valg.

Nesten alt man gjør i Infamous gir deg xp som man kan bruke på oppgraderinger til forskjellige krefter. I starten av spillet starter man ut svak og med få kampmuligheter. Etter hvert som spillet går, åpner man opp nye egenskaper som igjen kan bli oppgradert med xp man har tjent. Man vil kanskje tro at i slutten av spillet er man så sterk at man klarer å ta på seg hver eneste utfordring, men spillet er vellykket i at det alltid klarer å jekke deg litt ned ved å sende sterkere og mer avanserte fiender mot deg.

Infamous er satt i byen Empire City hvor man fritt kan streife rundt i utenom hovedoppdraget. Gatene er samleobjekter som gjør deg sterkere, sideoppdrag som hjelper å gjøre byen tryggere og generelt mennesker som trenger din hjelp. Avhenging av om man er god eller ond vil forskjellige oppdrag være tilgjenglige. Likevel er mange av oppdragen ensformige og blir brukt om igjen gang på gang.

En stor funksjon i spillet er muligheten til og klarte og hoppe rundt på hver eneste bygning i spillet. Skuffende nok fungerer dette dårlig og blir til et ganske irriterende element. Cole har en tendens til å feste seg til feil ting, noe som blir ekstremt irriterende når han er på vei ned fra en bygning og skal ta tak i alt som er av lyktestolper og vinduskarmer.

Selv om Infamous har en del småproblemer som kommer til å gjøre deg frustrert, er det altfor mye bra med spillet som overskygger dette. Grafikken i spillet er veldig detaljert og vår virkelig byen til å virke levende selv om halve byen er ødelagt. Infamous klarer virkelig å sette deg inn i rollen som helt eller antihelt på en måte som fungerer helt perfekt.

Medlemsanmeldelser10
Samlet karakter: 8.6/10
1