Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄

Red Dead Redemption

I de siste anmeldelsene mine har jeg delt ut gode karakterer, og denne gangen blir det ikke annerledes.

Plystre!
      Lyden av hover som tramper over slettene i det gamle vest. Hesten løper mot meg, elegant og maskulin. Jeg løp side om side med den, og klatret elegant opp på den i fart. Høye skuddlyder fra banditter i nærområdet, fikk hesten til å hoppe av skrekk. Kuler og krutt fløy rundt i et evig kaos, og jeg ble truffet i ryggen. Blodet sprutet og glinset i den stekende sola, før det traff hesten, og rant ned på bakken. Kula hadde laget et stygt skuddsår. Redd, men målbevisst, styrte jeg hesten i retning de tre bandittene. Elegant trakk jeg ut pistolen, og skjøt alle fiendene raskere enn min egen skygge.

Dette er bare et eksempel på et av de mange morsomme øyeblikkene du vil ha i Red Dead Redemption. Rask cowboy-action, blandet med godt stemmeskuespill og fantastisk grafikk. Rockstar Games har virkelig tatt et stort stykke av kaka denne gangen.

Historien er engasjerende og rørende, og har en så overraskende slutt at det kan forandre en persons inntrykk på spillet. Du spiller som John Marston, et tidligere gjengmedlem som er sendt av myndighetene for å ta til fange, eller drepe, sine tidlige gjengbrødre, som truer roen i vest ved å samle en hær. På veien til suksess vil du møte mange mennesker, både kjente og ukjente. Du vil reise i både Mexico og Amerika. Jeg vil virkelig ikke si annet enn at det er utrolig, i frykt for at jeg kan spoile noe.

Når det kommer til grafikken, er spillet en perle. Du kommer virkelig til å bli overrasket av hvor lett det er å leve seg inn i spillet. Fantastisk realistiske hester, gode munnbevegelser, og det som trolig er det beste blodet jeg noensinne har sett i et spill, er dette virkelig en sikker vinner på alle måter når det gjelder grafikk. Og når det jeg nevnte ovenfor bare er en liten del, er det bare å glede seg til å se det selv. Spillets overbevisende og åpne landskaper ser rett og slett fantastisk ut på skjermen mens du rir ned i solnedgangen. Ikke noe negativt å si her!

Stemmeskuespillet i spillet er utrolig og fyldig. Man kan høre at skuespillerne virkelig har engasjert seg for at lydsporet i dette spillet skulle bli uten like. Rop, skrik og latter kan virkelig virke overrealistiske, spesielt hvis man har et godt lydanlegg. Jeg har av egen erfaring trodd at mange av lydene som kom fra spillet, kom fra utsiden av vinduet, noe som virkelig gir en god effekt av den "Lone cowboy"-effekten spillet har fått så mye ros for. Musikken derimot er ikke det beste jeg har hørt. Der man i GTA kunne høre mye forskjellig av musikk og programmer på radio, er det kun den samme gamle gitaren som traller sammen med deg her. Det virker kanskje riktig i et Western spill, men det blir for lite variasjon.

Spillet har et simpelt og gjenkjennelig gameplay, som det ikke er mye å si på. John reagerer så fort man trykker på en knapp, om ikke han er opptatt med an annen bevegelse. Lett og morsomt kommer du til å kjempe deg igjennom det ville vest med hånd-kontrolleren din, og hvis du har erfaring med GTA, vil du lett få taket på det. Godt jobba, Rockstar!

I spillet vil du støte på mange morsomme funksjoner og angrep, der et kommer i rampelyset. Dead Eye er en funksjon som lar deg saktne tiden, slik at du kan komme fiendene i forkjøpet med pistolen. Marker og FYR! Raskere enn Lucky Luke, plaffer du ned bandittene som om de var kjøttboller og brunsaus på tallerken; Borte raskere enn lynet. Dead Eye kan også bli brukt i spillets multiplayer. Der saktnes kanskje ikke tiden, men du vil få sjansen til å markere fiendene dine, noe som fortsatt er en stor fordel.

Spillets flerspiller er både morsom og engasjerende, og Free Roam er helt klart det store. Du kan dra fritt rundt over hele kartet på spillet, og gjøre som du vil. Her og der vil du kanskje møte på lagkamerater eller fiender. Du kan også skape kaos, og samarbeide med en venn om å overleve. Virkelig morsomt, og jeg vet at Babalu har vært en fan!

Konklusjon:
      Rockstar San Diego har klart å skape ikke bare et flott spill, men også det beste jeg har spilt hittil på denne generasjonens konsoller. Fantastisk grafikk, morsom flerspiller, engasjerende historie, og lett gameplay er med på å gjøre dette til en fantastisk spillopplevelse uten like! Litt trekk for ensformig musikk, er alt i alt veldig lite i forhold til alt det store Rockstar har gitt oss. Et mesterverk!

Historie: 10/10
      Grafikk: 10/10
      Lyd: 8/10