Red Dead Redemption

Rockstar games har igjen lagd et Sandbox spill, denne gangen er det den ville vesten som er blitt lagd spill av, den "spirituelle" oppfølgeren til Red Dead Revolver, har Rockstar lagd et game of the year verdig spill?
¨

Båten stopper, i folkemengden som går ut går John Marston og 2 FBI agenter, vår mann John Marston har vært i en gjeng i flere år, etter han ble skutt i et bankran forlot gjengen han, og nå blir John tvunget til å drepe sine gamle gjengvenner får å få se familien sin igjen, litt etterpå drar han til Fort Mercer får å ta Bill Williamson, en av sine gamle venner, men John blir skutt og besvimer. Neste morgen våkner John i en sang, og i en stol i nærheten av senga sitter Bonnie MacFarlene, bondejenta som reddet John. John vil ha hevn over Williamson nå, og fortsette oppdraget sitt.
I gameplayet får vi mange muligheter etter vi har blitt introdusert får byen Armadillo, vi kan spille poker eller blackjack, jakte på ettersøkte kriminelle. Når man er ute på eventyr kan du møte folk som du kan hjelpe, men dette kan være et bakholdsangrep, men hvis det ikke er det, blir du mer populær om du hjelper til, eller så kan du helt simpelt ignorere dette. Red Dead Redemption har et ære og populær system, du kan være kald blodig å bli hatet, eller det motsatte, alt av dette har sine pluss og minus.

Kampene i Red Dead Redemption føles episke, om du vil ha det moro med dine fiender, kan du skyte dem i bena og se dem krype vekk, skyte vekk våpnene deres og se fiendene dine springe vekk, alt på hvor du skyter, det vi blir introdusert for i Red Dead Redemption er Dead eye, dette gjør at spillet går i saktefilm, og du får lov til å velge kroppsdeler som skal skytes på i starten har Red eye bare saktefilm, men senere oppgraderes den til å markere som jeg forklarte . Vi kan også ha en kamp med bjørner og ulver, jakte på fugler og andre dyr og skinne dem og selge kjøttet i butikkene. Grafikken er nydelig i Red Dead Redemption, fylt med detaljer og kvalitet, man kan se en solnedgang, og får hver gang man ser den kan man se at det visuelle er på plass. Som sagt detaljer og kvalitet er det mye på i bygninger og på personer og dyr, Rockstar har fylt spillet med nydelig grafikk. Lyd er perfekt i Red Dead Redemption, de har musikk som passer til hver og en anledning som underholder, Bill Elm og Woody Jackson, de som har produsert denne nydelige musikken med José González har lagd god musikk. Våpenlyder har sine kvaliteter, men svikter litt, noen ganger kunne jeg sverge at jeg hørte samme lyd fra 2 våpen og noen ganger høres skuddene ikke godt nokk ut. Stemmeskuespillet er bra, det høres litt ut som realisme.

Når du blir lei av single player, kan du alltids hoppe over til multiplayer. Fra menyen velger vi multiplayer og velger om vi skal ha offentlig game eller privat. Etter litt lasting er man inne i en free roam game, du kan gjøre hva du vil, dra til gjeng baser og drepe gjenger, eller drepe politiet, eller tulle rundt med andre spillere. I free roam kan du lage en posse, det er din egen gjeng som har max grense av 8, posser kan ta ut gjeng baser sammen, eller så kan posse lederen gå på menyen og velge om possen skal inn på en game mode. I starten av hver kamp startes kampen med en shootout, lagene står på hver sin side, nå er det bare å vente på startsignalet, ta opp pistolen og skyte ned fiendelaget, spillerne som overlever får tid til å plassere seg nesten hvor de vil på kartet til alle respawner igjen. Vi har moduser som Shootout og Gang shootout, som er de klassiske free for all og Team death match modusene. Hold Your Own er en lagmodus, og annen versjon av Capture the flag, bare at det er gullposer det er snakk om, lagene sin pose plasseres ytterst på kartene. Gold rush er også en free for all modus, du må få tak i alle gullposene du kan, og få dem til nærmeste kiste sånn at du kan få dine poeng. Til sist har vi grab the bag, en lagmodus hvor lagene er plassert på hver sin side av kartet, en gullpose i midten, få tak i posen og få den tilbake til basen til laget ditt. I multiplayer har man free roam challanges og våpen challanges som du får experience av, våpen challanges får man senere samme våpen i gull når man har gjort alle challangene til det våpnet. Når du går i level får du nye hester, våpen og titler.

Red Dead Redemption er et fantastisk spill, og jeg villet definitivt gitt den en game of the year spill, får et så bra sandbox spill har jeg ikke sett på lenge :)

Medlemsanmeldelser28
Samlet karakter: 8.9/10