Super Mario Galaxy

Skrevet av: Andzel   2008-10-21

Det er fult fest og plutselig hører du noen kanon skudd ifra det uvente kommer Bowser og en hel arme fra ingen steder og bruker ny teknologi, en laser som han gjør at slottet blir skuret ut ifra bakken og der etter kommer Mario på trappene. Bowser tar med seg hele slottet til verdensrommet En Magikoopa ser Mario på trappene som gjør at han blir tatt og blir sendt ut i verdensrommet.

Det er nå eventyret starter du våkner på en liten planet og det ser ut som et sted ingen lever på. Plutselig ser du noe levende som tar deg med videre i historien. Rosalina er ei jente på et observatorium som har gått tom for "strøm". Strømmen er som selvsagt powerstars som selvsagt Bowser har tatt. Vis du hjelper Rosalina med dette skal hun hjelpe deg med å finne Peach.
Mario kom først på NES og deretter har det kommet stadig flere Mario spill. Men det siste og det beste Mario spillet som var, var til Nintendo 64. Det kom flere Mario spill til Gamecube men ingen levde opp til selve Mario navnet. Galaxy er der man kan hente Mario gleden sin igjen.

Med engang du starter spillet så ser du med engang de har brukt langtid på spillet. Alt er gjennomført fra teksturen til kontrollene. Gresset er grønt, himmelen blå og verdensrommet er svart med stjerner. Det som er farlig er svarte hull som tar Mario vis du detter utafor en bane eller ikke. Grafikken i selve spillet er bra gjennomført og fienden er mer smart enn de har vært før. Lyden i selve spillet er god lyd, er ikke noe som hakker eller er for høyt. Lyden passer bra til resten av konseptet og det er det som gjør at Galaxy blir mer elskbart. Du kommer til å gjenkjenne noen gamle lyder til og med musikk ifra gamle Mario spill som eksempel Super Mario World 3 bros. Rørleggeren har ikke blitt eldre og ikke mindre latt.
Kontrollene var det mange som var spent på til spillet ettersom det er Nintendo som har laget spillet. Alt funker fint, skal du angripe eller hoppe så er det samme fordi håndkontrollen reagerer uansett hva du gjør. Mario er lett og styre og spillet i seg selv er ikke vanskelig.

Galaxy er et spill som gleder små og store unger og gamle Mario fans kommer til å smile til de dør av gamle monstre, musikken og hvordan han ser ut. Lyden og musikken gjør at spillet blir fengete og man glemmer helt tiden. Verdensrommet er spennende og ikke utforsket så her har du mye og utforske. Eneste som er med Galaxy er at det skulle hvert lenger men du skal enda klare å ta 120 stjerner og etter det får du en overraskelse.

Medlemsanmeldelser20
Samlet karakter: 9.6/10
1