Mario Kart DS

Dette spillet er utvilsomt et av de aller gøyeste spillene til DS, du skal lete lenge for å finne noen som mener noe annet. Nintendo har tatt med seg all erfaringen fra tidligere Mario Kart spill, og slått dette sammen til det hittil beste Mario Kart spillet. Det er et svært arsenal av baner(32 stykker), faktisk dobbel så mange som det pleier å være i Mario Kart spill, og ikke mindre enn 12 kjente figurer fra Mario-universet.

Til forskjell fra Double Dash på GameCube, så kjører man her kun 1 person i hvert kjøretøy, og valget av sjåfør har ingenting å si. Her får man i stedet velge fritt blant 36 fremkomstmidler(alt fra karts og støvsugere til gravemaskiner og tanks), alle med unike kjøre-egenskaper slik at du kan velge den bilen som passer kjørestilen din best. Du kan også forandre logoen på bilene, pixel for pixel om du ønsker.

Det er i alt 8 cups, og hver av dem må rundes på 4 forskjellige vanskelighetsgrader for at du skal få mest mulig ut av spillet. Men selv etter du har gjort dette vil versus delen mot bots underholde deg svært lenge(eller for alltid). Det er også andre modes i spillet: Den klassiske balloon battle i tillegg til shine runners og missions(missions er den verste delen av spillet, og er rimelig kjedelig, men heldigvis trenger du ikke spille dette).

Spillet briljerer også på multiplayer, og har du en eller flere venner med DS kan alle spille kun med ett spill, men dessverre bare 1/4 av banene. Har derimot vennene dine sine egne kopier av spillet, åpnes alle banene. Online multiplayer er også rimelig gøy, men her opplever jeg ofte svært mye lag og svært lavt nivå... De fleste forlater spillet før cup'en er over hvis de ser at de kommer til å tape. Dette er en av de spillene hvor å spille mot bots faktisk er å foretrekke fremfor den kronglete online delen.

Samlet karakter: 9.5/10
1
2