Grand Theft Auto IV

Skrevet av: Themsen   2008-07-20

Løp og kjøp folkens. Det summerer alt du noensinne kommer til å høre om GTA4.

Dette er det eneste spillet som har vekket skikkelige følelser hos meg i hele mitt liv som gamer. Historien er et mesterverk, med et vidt register. For historien tar opp nesten alt, uten at det føles som om den presser seg på. Hat, kjærlighet, hevn, nåde, livet... alt er her, ett eller annet sted, og det presenteres mesterlig.

Alikevel har historien fokus. Her handler det først og fremst om Niko Bellic, hovedpersonen og din karakter i spillet. Han har dratt fra et eller annent høl av et østblokkland til Liberty City, Gta sitt svar på new-york. Her prøver han å stake ut et nytt liv, mens han søker hevn på en foræder fra gamledager. Det er mye humor i spillet, både via dilogen i cutscenene, fotgjengerne i byen, og radiokanalene du kan høre på i byen. Litt varierende, men mye bra lattermateriale. Du kan tilogmed gå på standup klubb i byen!

Jeg vil ikke røpe mer, det må oppleves. Gameplayet er supert, med et solid cover-system, masse våpen, et OK autosikte og et bra direkt sikte, som fungerer som det du er vant til fra FPS spill. Byen er levende, det er masse interaksjoner du kan gjøre, og grafikken er dritbra. Blås i alt pratet om shader teknikk og sånt, spillet ser bra ut, og med en framerate som drar som et esel, stødig og sikkert, uansett hvor mange gangstere som popper hverandre på skjermen.

I tilleg til en lang enspiller del har du også en veldig morsom multiplayer, med masse modes. I tilleg levler du opp så du får nye klær din karakter kan ha på seg online. Dette er bang for buck, folkens, en super spilloplevelse, verdt alle penga.

Medlemsanmeldelser38
Samlet karakter: 8.8/10
1