Cookie

Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Gamereactor
forspill
Kid Icarus: Uprising

Kid Icarus Uprising

Nintendo gjenoppliver en av de eldste spillheltene sine med Kid Icarus Uprising på 3DS...

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Om du spurte meg hvilket spill som viser maskinkraften til 3DS best ville jeg sagt Kid Icarus Uprising. Spillet er en direkte oppfølger til det 24 år gamle spillet med engelen Pit, som hoppet og skjøt seg gjennom Medusas hær av monstre i sin tid.

Visuelt er spillet en fest av farger og energikuler. Det er utvilsomt et av de vakreste spillene vi har sett til Nintendo 3DS. 3D-effekten kjører for fullt, så Medusa faktisk befinner seg i bakgrunnen mens monstrene svever i forgrunnen og Pit popper ut av skjermen.

Kid Icarus: Uprising

Styringen tar det imidlertid litt lengre tid å venne seg til. Du bruker stylusen mens du er i luften, som lar deg flytte siktekornet i den øverste skjermen. Pit styres med den analoge stikka, mens bakkeperspektivet byttes ved å svinge stylusen. Pekefingeren er konstant plassert på den venstre skulderknappen, som enten avfyrer skudd i luften eller svinger våpenet på bakkenivå. Det hele avhenger på hvor langt unna fienden du er.

Dette er en annonse:

I demoen får vi velge mellom tre forskjellige våpen. Vi har et balansert sverd, en klo med kort rekkevidde (som til gjengjeld lar deg løpe raskere) og to små energikuler, som gjør mer skade jo lengre de flyr.

Kid Icarus: Uprising

Om du holder siktekornet over en fiende rett før avfyring vil du få et mer ødeleggende angrep. Det vil si at taktikken man bruker i arkadespill (holde avtrekkeren i bunn uansett) ikke fungerer lenger. Spillet oppfordrer til variasjon og angrepsveksling i tillegg, så det lønner seg å plassere skuddene med omhu.

Det tar litt tid å venne seg til å bruke stylusen på den nedre skjermen mens Pit beveger seg på den øvre. Men etter litt tilvenning føles det naturlig. Det jeg er mer usikker på er hvordan stylusen brukes til å både sikte og styre kameraet når du er tilbake på bakkenivå. Jeg fikk ikke prøve nok til å danne meg et ordentlig inntrykk, så jeg håper styringen ikke blir for presisjonskrevende.

Dette er en annonse:

Kid Icarus viser akkurat hvilken kraftbombe Nintendo 3DS er. 3D-effekten gjør ikke bare den vakre visuelle opplevelsen mer dynamisk, men det hjelper til med å gi oversikt i skuddvirvaret.

Kid Icarus: Uprising
Kid Icarus: Uprising
Dette er en annonse:

Relaterte tekster

Kid Icarus: UprisingScore

Kid Icarus: Uprising

ANMELDELSE. Skrevet av Line Fauchald

Nintendo gjenoppliver engelen Pit etter 25 år, og leverer et himmelsk eventyr på 3DS...



Loading next content