Jackie Chan's Stuntmaster

Jackie Chan Stuntmaster

Hvis du er Jackie Chan fan eller kampsport fanatiker er dette spillet for deg!

Klar for action?
Spillet som har vært under utvikling i over 2 år er nå endelig ankommet spillhyllene rundt omkring i landet. Jackie Chans Stuntmaster er på sitt eget vis et vellykket og flott spill, men også et eksempel på at et uholdbart gameplay kan ædelegge den flotte opplevelsen Jackie Chans Stuntmaster i virkeligheten er.

Finn bestefar!
Et element som opptrer i nesten alle Jackies filmer er et rimelig uoriginalt plot. Det lyder kanskje rart, men det lykkes nesten alltid Jackie å redde filmene med sine imponerende stunts og morsomme æfall-på-rompa-humoræ!

Plottet i Jackie Chans Stuntmaster er ikke annerledes enn i Jackies filmer. Jackies old-man, hans bestefar, er blitt kidnappet av en bande, samtidig som en viktig eske med viktig innhold med et viktig formål har blitt rappet av banden. Derfor er det Jackies oppgave å oppspore sin bestefar og samtidig finne den viktige esken. Alt dette gjennomfæres ved hjelp av kamper på hustak, i gater og noe som bisart som slagsmål i kjækken og mange andre steder!

Inspirasjon fra filmene
Et spesielt nydelig element ved spillet er at Jackie Chan har vært med på å gi sin innflytelse på utviklingen av spillet. Kan du huske de syke stunts som du så Jackie utfære i Rush Hour? Eller hva med i Who am I? Alle disse stuntene opptrer i dette spillet. Det ser fett ut, men disse spoleres av en langsom kontroll. Ganske visst er disse enkle og effektive å utfære, men det hele går for langsomt og det er trettende i lengden. Spesielt når man står omringet av et helt opptog! Likevel er samhandlingen med banene ganske imponerende. Man kan komme ut for situasjoner hvor det er nædvendig å hoppe opp på en mur, hvoretter man tar sats fra denne så man kan kravle opp på den motsatte muren. Dette er nydelig og det er blant annet her at Jackie Chans Stuntmaster har sine æyeblikk!

100% Jackie
Jackie Chan Stuntmaster er et slags plattform spill og tross den langsomme kontrollen er det faktisk mulig å utfære en rekke spennende moves i form av comboer og mye annet. Du kan krype på bord og stoler, slå med panner, gryter, hammere, koster (!) og mye annet! Det er morsomt og samtidig kan du samle energi i form av melk og kinesisk mat... Slike ting tilfæyer mye atmosfære til det utrolig Jackie Chan pregede spillet!

Flotte modeller
Grafikken er et flott eksempel på at man kan konstruere nesten virkelighetstro figurer uten spesielt detaljerte textures, men med flott modellering og realistiske bevegelser og så bruke det til å sjarmere med! For Jackie Chans Stuntmasters grafikk er rett og slett sjarmerende! Man kan uten tvil gjenkjenne de fete moves Jackie utfærer i sine filmer. Samtidig er miljæene flotte og farverike. I tillegg har disse en lang rekke flotte detaljer. F.eks. kan du se neonskilt blinke, mens gnister springer ut fra dem. Et flott syn.

Som sagt
Jackie Chan har under produksjonen vært i lydstudioet og lagt stemmen sin til masser av de forskjellige setninger han sier mens spillet kjærer. Noen av dem er dessuten snappet fra enkelte av de filmene han har vært med i og alle sammen finner sted på et passende tidspunkt. Ikke noe "Jeg kjeder meg", mens han henger dinglende i et rep 30 meter over jorden. Godt laget!

Konklusjon
Jackie Chanæs Stuntmaster er et morsomt spill som dessverre lider under det langsomme gameplayet. Men hvis du er Jackie Chan fan eller kampsport fanatiker er dette spillet for deg!

7 / 10