HallPass

Hall Pass

Hall Pass er en lett fordøyelig komedie som sikkert treffer rett hjem hos de optimistiske, gjennomsnittlige filmtitterne. Jeg er ikke en av dem.

Rick er en helt vanlig kontorrotte med et helt vanlig liv. Han har kona, han har ungene, han har regningene. Han har også en trang til å få bekreftet teorien om at gresset er grønnere på den andre siden. Dette får han altså muligheten til, siden kona fikk med seg at han kastet et kort blikk på den velformede bakdøren til en tilfeldig forbipasserende, og synes naturligvis at den beste løsningen på problemet er å gi Rick frie tøyler i en ukes tid, eller et såkalt Hall Pass, om du vil. Altså, han har nå tillatelse til å være utro i 7 syv dager. Rick´s beste venn Fred, som tilbringer mesteparten av tiden sin på å masturbere i bilen, klarer også å skaffe seg sin enveis-billett til himmelen i form av et hall pass. Nå som konene drar på hytta, kan vel endelig gutta ta turen på byen og moroa begynne?
Feil. Rick og Fred roter seg bort i alt annet enn de berusede jentene på klubbene, og før uka er omme har de både spilt golf og spist et stort måltid på Applebees.

HallPass
Han påstår at han har et Hall Pass, frue. Kan de bekrefte dette?

Et av de største problemene til Hall Pass er at den er forutsigbar. Allerede når filmen starter vet du hvordan den slutter, noe som gjør at filmens lengde tar på. Nå skal det sies at jeg så den utvidede utgaven av filmen, men jeg tviler på at det hadde hjulpet spesielt mye for filmens underholdningsverdi om jeg fjernet de seks ekstra minuttene. Det tok vel rundt en halv time før noen som helst form for historie gjorde sitt inntog på skjermen. Selv om et interessant plott aldri ankom, dukket det opp en latter eller to, for Hall Pass er faktisk morsom av og til, men dreper sitt potensiale med nesten bevisst treffsikkerhet. Når det gjelder birollene, så virker det som de er der kun for å bidra i én enkelt scene hver. Vi har Hog-Head, som lager engler i sanden på golfbanen, for så å aldri bli sett igjen, og Gary, som bidrar med en pose hasj-brownies, for så å aldri bli sett igjen.
Hvorfor er de her? Hva gjør de i historien? Jeg får lyst til å gråte.

Konklusjon
Hall Pass er en dårlig film, men til tider også en morsom komedie. Godkjent? Nei.
Siden filmen ikke kaster bort tiden sin på å utvikle karakterer, forme et plott eller prioritere skuespillerkunst, så skal ikke jeg kaste bort tiden min på å snakke om filmens ikke-eksisterende dybde.

Meld pass på Hall Pass.

04 Gamereactor Norge
4 / 10