Norsk
Gamereactor
artikler

GRTV - De viktigste intervjuene fra E3 2017

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Vi sendte et ekstra stort team til Los Angeles i år for å dekke E3-messen, og de gjennomførte en haug av intervjuer med de mest interessante spillutviklerne - store og små. Her har vi oppsummert de intervjuene vi mener har mest å fare med, og vi anbefaler deg å sjekke disse.

Forza Motorsport 7 / Turn 10 / Dan Greenawalt: Det syvende spillet i serien ble avduket på scenen under Microsofts konferanse, og vi møtte kreativ sjef Dan Greenawalt like etterpå for å snakke om blant annet hvor godt spillet skal være optimalisert for deg som liker å bruke ratt og pedaler.

HQ

Werewolf: The Apocalypse / Cyanide Studio / Julien Desourteaux: Dette spillet ble annonsert tidligere i år, men vi fikk sannelig vite mye mer om sinnemestrings- og actionrollespillet fra Cyanide Studio da vi snakket med spillregissøren. Spilleren skal ta på seg rollen som en miljøaktivist, og deretter forsvare moder jord mot menneskenes herjinger.

Dette er en annonse:
HQ

Monster Hunter World / Capcom / Ryozo Tsujimoto: Capcom kunne annonsere dette på messen, og det ser unektelig ut til å være det mest imponerende Monster Hunter-spillet så langt. Her forteller utvikleren om hvordan de har utnyttet kraften i de nyeste konsollene til å lage en levende verden med et eget økosystem, samt monstre med egen intelligens.

HQ

Assassin's Creed Origins / Ubisoft Montreal / Ashraf Ismail: Assassin's Creed er tilbake etter å ha tatt et friår i 2016, og denne gangen har spillserien tatt turen til Egypt. Ubisoft har bygd ut alle gameplay-aspektene fra tidligere spill i serien, og de skal ha sett ekstra nøye på hva som fungerte i Black Flag. Vi snakket med spillregissøren på Origins, og han kunne fortelle om hvordan de vil gi spillerne mulighet til å dyrke sin egen spillestil ved hjelp av rollespillelementene i spillet.

Dette er en annonse:
HQ

Mount & Blade II: Bannerlord / Tale Worlds Entertainment / Armağan Yavuz: Vi grep tak i studioets grunnlegger og sjef etter at Bannerlord ble vist frem på E3. Han kunne fortelle om hvordan kampene vil bli bedre takket være mer flytende animasjoner, men også nye mekanikker innen blokkering av slag.

HQ

Life is Strange: Before The Storm / Deck Nine / Zak Garriss: For den kommende forløperen til Life is Strange har utvikleren overlatt styringen til Deck Nine. Vi tok en prat med sjefsforfatteren ved studioet for å finne ut litt om hva han har skrevet, og han lover i det minste et nytt perspektiv og mange overraskelser.

HQ

Mario + Rabbids Kingdom Battle / Ubisoft Milan / Davide Soliani: Etter mange lekkasjer ble altså dette spillet annonsert på E3, og det er Ubisoft Milan som har jobben med å utvikle det. Nintendo Switch-spillet byr på Xcom-aktig strategi, og da vi traff kreativ sjef Davide Soliani fikk vi vite mer om lydsporet, mekanikkene og hvor mye kjærlighet de har øst over hele produksjonen.

HQ

The Swords of Ditto / Onebitbeyond / Jonathan Biddle: The Swords of Ditto er et veldig søtt og stilfullt actionrollespill hvor hver av heltene skal ha en unikt eventyr i kampen mot ondskapen. Spillet skal også ha mye fokus på samarbeid, noe regissør Jonathan Biddle kunne utdype i vårt intervju.

HQ

Sea of Thieves / Rare / Mike Chapman: Man skulle nesten tro at det ikke var stort mer å si om Sea of Thieves etter utallige utviklerdagbøker og lignende det siste året. Vel, sjefsdesigner Mike Chapman kunne likevel opplyse oss om quest-systemet i spillet, samt understreke hvordan spillverdenen Rare har laget vil by på et hav av muligheter.

HQ

Hunt: Showdown / Crytek / Chris Auty: Dette spillet har vært under utvikling siden 2014, men det har endret både retning og navn de siste årene. Fra å være et samarbeidsspill for opptil fire spillere, har det omsider endt opp som en flerspiller der det er alle mot alle. Her får vi en full oppdatering på hva som venter.

HQ

Far Cry 5 / Ubisoft Montreal / Drew Holmes: Nummer fem i Far Cry-serien har fått mye oppmerksomhet for utgangspunktet i historien, og det var mye av grunnen til at vi ville snakke med sjefsforfatteren bak. Her får vi vite om hvorfor de valgte Montana som tumleplass, samt alt vi trenger å vite om dommedagskulten The Project at Eden's Gate.

HQ

Pro Evolution Soccer 2018 / Konami / Adam Bhatti: PES har ført krig mot giganten FIFA i snart 20 år, og med Konamis nye modell i 2016 har de fått muligheten til å inkludere flere offisielle klubbnavn og stadioner. Vi snakket med studioets global product and brand manager Adam Bhatti om veien fremover.

HQ

Call of Duty: WWII / Sledgehammer Games / Sean Soucy: Call of Duty-fansen har lenge tryglet om at serien skal vende tilbake til røttene, og i år skal de få ønsket sitt oppfylt. Vi tok en lang prat med Sledghammer Games' Sean Soucy om flerspilleren og andre verdenskrig, og resultatet var et intervju som dekker det meste du måtte lure på.

HQ

Wolfenstein II: The New Colossus / Machine Games / Jens Matthies: Oppfølgeren skal ta oss med til 50-tallets Amerika, men som du kanskje vet har nazistene tatt over styringen av mulighetenes land. Kreativ sjef Jens Matthies kunne fortelle litt mer om settingen vi skal slippe løs BJ i, samt hvordan FPS-sjangeren har blitt mer livaktig de seneste årene.

HQ

PlayStation / Jim Ryan: 60 millioner PS4-konsoller har blitt solgt siden lansering, men det skal visst ikke være nok for Sony. I dette intervjuet med Jim Ryan forklarer han hvordan den nye PlayLink-funksjonen skal hjelpe dem med å nå ut til de virkelig store massene. Høre mer om dette og prispolitikk i denne videoen.

HQ

A Way Out / Hazelight / Josef Fares: Hazelight er det nye studioet til Josef Fares, og han fortsetter å lage spillene han har tro på med A Way Out. Samarbeidsspillet ble annonsert på E3, og det kan virke som om vi har en skikkelig godbit i vente - og det fra en spillskaper som gjør som han vil.

HQ

Destiny 2 / Bungie / David Shaw: Destiny 2 lander om litt over en måned, og vi møtte sjefen for PC-versjonen David Shaw. Han understreket hvordan de har gjort alt de kan for å imøtekomme forventningene til PC-spillerne. Se intervjuet med han og Thomas Gawrys her:

HQ

Spider-Man / Insomniac Games / Bryan Intihar: Spider-Man ble endelig vist frem i form av en gameplay-presentasjon på årets spillmesse, og det ser ut til at Insomniac Games har en veldig lovende tittel på gang. Kreativ sjef Bryan Intihar snakket med oss om hvordan de vil fortelle en menneskelig superhelthistorie, og hvordan vi vil få oppleve av Peter Parker og Spider-Mans to verdener kolliderer.

HQ

Beyond Good & Evil 2 / Ubisoft Montpellier / Michel Ancel: Etter nesten ti år fikk vi omsider se Beyond Good & Evil 2, selv om det kun var en trailer uten noe som helst gameplay. Michel Ancel kom til oss etter at han hadde tørket tårene, og i dette intervjuet forteller han om hvordan spillet har mange veier til slutten. Han forteller også hvordan din fremgang vil påvirke hvem du løser oppdrag sammen med, samt hvem du får som venner.

HQ

LawBreakers / Boss Key Productions / Cliff Bleszinski: LawBreakers er farlig nærme å bli sluppet, og dette actionfylte skytespillet ser virkelig ut til å kunne hevde seg i toppen av "hero shooters". Vi møtte sjefen sjøl på E3, og han kunne fortelle mer om planene for etter lansering.

HQ

Detroit: Become Human / Quantic Dream / David Cage: David Cage er kjent for å lage spesielle spillopplevelser, og det ser ikke ut til at Detroit: Become Human blir noe unntak. Vi møtte ham for å snakke om spillet, og han kunne fortelle at de har mye igjen å gjøre før spillet er ferdig. Han lover imidlertid at de har lagt listen høyt, så det er lov å forvente mye.

HQ

Xbox / Aaron Greenberg: Xbox kom til messen med en ny versjon av Xbox One, nemlig Xbox One X, og denne fikk mye oppmerksomhet på E3s første dager. Vi møtte markedssjef Aaron Greenberg etter annonseringen, og her forteller han om ambisjonene for maskinen.

HQ


Loading next content