Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Xenoblade Chronicles 2 ~ Offisiell tråd ~


Lager en egen tråd for dette spillet. Alle vet vel om mitt overdrevne forhold til originalspillet.

Xenoblade Chronicles 2 skal etter sigende være en mer direkte oppfølger til originalen, i motsetning til X som var en spirituell oppfølger.

Historien i spillet vet vi fint lite om enda, annet enn at det handler om en gutt som søker etter en verden kalt Elysium. Utvikleren har sagt at de vil fokusere mer på historie igjen denne gangen, da jeg synes den ble ganske nedprioritert i X. Usikker på hvordan eller om dette skal kobles opp til forgjengeren, men jeg håper det blir det på en eller annen måte. Jeg for min del har allerede et par teorier.

Karakterene har også fått et nytt design, noe som allerede har fått en nokså bred skepsis blant publikum. For min del er ikke karakterdesignet det som bekymrer meg mest.

Kampsystemet virker tilnærmet likt forgjengerne, dog med en ny arts-palett. Noen flere nyvinninger er vel også å forvente. Verdenen ser nok en gang stor og fantastisk flott ut og akkurat verdensbygging er vel noe av det Monolith Soft har vist de kan best. Flere fra ACE-teamet er tilbake for å ta hånd om musikken, så da er forhåpentligvis også den i trygge hender.

Om det er noe jeg enn så lenge stiller meg skeptisk til, er det stemmeskuespillet. Det vi fikk høre i E3-traileren minnet ikke veldig mye om den bunnsolide opptredenen fra originalen. Håper også at kampsystemet ikke er endret FOR mye og at det tilsynelatende lavere tempoet bare bærer preg av at det er helt i starten av spillet.

Gleder meg naturligvis til å få prøve og å bedømme spillet selv. Håper på nok en spennende historie med gode karakterer, en enorm, magisk verden å utforske, samt den minneverdige musikken jeg elsket i originalen. Jeg tror nok fortsatt ikke at dette vil nå helt opp til den opplevelsen, men jeg har fremdeles tro på at det kan bli meget bra.

Spillet skal slippes i år, sannsynligvis nærmere juletider.

Presentation Trailer
E3 2017 Trailer
E3 2017 Demonstration
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Jeg har jo (enda) ikke runna 1ern, men jeg syns ikke 2ern ser like bra ut. Kanskje jeg henger meg ekstremt opp i karakter designet, men jeg er ikke noe fan. Dessverre.

Vet vi om det er samme komponist som lager musikken denne gangen?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Likte eneren ganske godt, kanskje ikke så godt som visse andre her inne, men ja var et bra JRPG! Synd de ødelagte karakterdesignet i toeren for verdenen ser virkelig magisk ut..
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Kanskje jeg henger meg ekstremt opp i karakter designet, men jeg er ikke noe fan. Dessverre.


Misforstå meg rett, jeg er ikke blodfan av det jeg heller. Men så lenge historien og karakterene er interessante, så tror jeg designet er noe som vil vokse på deg i løpet av spillet.

Siterer Crazy Kraken:
Vet vi om det er samme komponist som lager musikken denne gangen?


De fleste skal visst gjøre det, men Shimomura ser ikke ut til å delta i nr. 2. Det er for så vidt litt synd, men jeg har klart høre et par av lydsporene allerede og det virket svært lovende.

Siterer SirGalahad:
kanskje ikke så godt som visse andre her inne


"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Men så lenge historien og karakterene er interessante, så tror jeg designet er noe som vil vokse på deg i løpet av spillet.


Får håpe du har rett. Som SirGalahad sier så ser omgivelsene nydelige ut, og det teller selvfølgelig veldig positivt.

Siterer Glorfindel:
De fleste skal visst gjøre det, men Shimomura ser ikke ut til å delta i nr. 2. Det er for så vidt litt synd, men jeg har klart høre et par av lydsporene allerede og det virket svært lovende.


Hmm... Vel, jeg håper musikken blir bra ihvertfall. Det er helt klart noe som gjør Xeno1 så utrolig spesielt og magisk.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Som SirGalahad sier så ser omgivelsene nydelige ut, og det teller selvfølgelig veldig positivt.


Som nevnt i førsteposten, så har vel Monolith Soft bevist at de behersker verdensbygging rimelig bra. Verdenen i XCX er kanskje den største jeg har sett i et spill noen gang. De var vel også med og hjalp til litt på Breath of the Wild.

Siterer Crazy Kraken:
Hmm... Vel, jeg håper musikken blir bra ihvertfall. Det er helt klart noe som gjør Xeno1 så utrolig spesielt og magisk.


Er ikke helt sikker på hvor stor rolle hun hadde heller. Det var et helt team som sto bak musikken i originalen, ikke enkeltpersoner. Og de få sporene jeg har hørt, minner allerede svært mye om musikken i originalspillet. Den ustoppelige blandingen av atmosfæriske toner og tempobasert rock.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Synes faktisk grafikken i toeren ser dårligere ut enn det vi fikk se i Wii U-spillet. Er det bare meg? Ble litt skuffet over estetikken i dette her i og med at Switch er 2-3 ganger kraftigere enn Wii U, men det forhindrer meg jo ikke fra å skaffe det.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
Siterer remote:
Synes faktisk grafikken i toeren ser dårligere ut enn det vi fikk se i Wii U-spillet. Er det bare meg? Ble litt skuffet over estetikken i dette her i og med at Switch er 2-3 ganger kraftigere enn Wii U, men det forhindrer meg jo ikke fra å skaffe det.


Mange syns faktisk spillet er styggere i cutscenes (utifra det de har vist) og det er jeg faktisk litt enig i. Det mangler polish.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer remote:
Synes faktisk grafikken i toeren ser dårligere ut enn det vi fikk se i Wii U-spillet


Vanskelig å si før man har spilt den ferdige utgaven selv spør du meg. XCX var for så vidt ganske pent det, men det var fullstendig blottet for ansiktsanimasjoner. Jeg tar heller det med en eventuelt småkornete grafikk.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
men det var fullstendig blottet for ansiktsanimasjoner


Dette tenkte jeg ikke noe særlig over da jeg spilte det, men når du sier det, er jeg helt enig. Håper på litt mer livlige karakterer denne gangen ... og ikke alt for høy bakgrunnsmusikk.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Har nesten ikke tenkt over at det i dag er 4 uker til spillet kommer. Nå er det nesten, NESTEN, så jeg skulle ønske jeg var student igjen, slik at jeg hadde hatt ferie i starten av desember >:^)
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Ingen studenter har ferie i starten av desember? I slutten av desember, derimot.

Jeg vurderer spillet fortsatt, men slik situasjonen er nå, kommer jeg ikke til å kjøpe det, eller vente.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Ingen studenter har ferie i starten av desember? I slutten av desember, derimot.


Joda, jeg hadde juleferie 6. desember det ene året jeg studerte.

Siterer remote:
kommer jeg ikke til å kjøpe det, eller vente.


Vente kan du få lov til. Å ikke kjøpe det får du derimot ikke lov til.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Joda, jeg hadde juleferie 6. desember det ene året jeg studerte.


Det er deilig. Tror jeg får ferie 11. i år.

Siterer Glorfindel:
Vente kan du få lov til. Å ikke kjøpe det får du derimot ikke lov til.


Det er en kandidat til julegaveønske i alle fall ;)
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Jeg blir skikkelig skuffa hvis jeg ikke finner dette spillet under juletreet i år.
''eh'' - Link
  • 0
Har sjekka ut litt mer gameplay og jeg tror jeg begynner å akseptere grafikkstilen på karakterene. Animasjonene ser heldigvis ganske bra ut, som hjelper endel! Verdenen ser nydelig ut og jeg håper musikken blir bra.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
håper musikken blir bra.


Selvfølgelig gjør den det.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Selvfølgelig gjør den det.


Hvordan kan du si det med slik sikkerhet?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Hvordan kan du si det med slik sikkerhet?


Fordi det er de samme komponistene fra originalen.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Fordi det er de samme komponistene fra originalen.


Fantastisk! Det gleder jeg meg veldig til å høre på.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Ermahgerd, next week.

I'm really feeling it. The hype, that is.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Jeg håper for din og alle andre sin del at dette spillet blir AMAZING. Men mest for din del, haha.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Crazy Kraken:
Men mest for din del, haha.


Tækk <3<3
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Xenoblade Jazz? Ja takk
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Dere som har spillet får rapportere hvordan spillet er.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!