Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

No Man's Sky ~ Offisiell tråd ~


"I No Mans Sky er evigheten din for å utforske. Reis fra verdensrommets dybder for å dykke inn i et uimotståelig mysterium i senteret av galaksen.

Sett kursen gjennom et levende, åndende univers av enestående proporsjoner og oppdag nye verdener ut av totalt 18 446 744 073 709 551 616 unike planeter. Avdekk nye arter, samle sammen verdifulle ressurser og plasser dine himmelske riker på det galaktiske kartet for andre kosmonauter å besøke."

Jeg regner med at det er flere her inne som gleder seg til No Man's Sky endelig kommer ut! Selv så venter jeg spent på at spillet ligger i postkassa til Mandag hvis alt går etter planen.
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0
Jeg er egentligikke så veldig hypet på dette spillet, men kan være jeg kjøper det fordi konseptet er jo ganske interessant.
  • 0
Hypen rundt dette spillet har falt drastisk for min del. Skal følge litt med på inntrykk og tilbakemeldinger rundt omkring og se om jeg kjøper det etterhvert.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Så en gameplay-video av No Man's Sky nå. Der gamereactor spiller det i 40 minutter. Det virker faktisk ganske interessant, men vet ikke helt om det er mitt type spill. Gleder meg til det kommer flere let's play-videoer av det så jeg kan sjekke det ut mer



http://www.gamereactor.eu/news/443893/We+play+the+first+40+minutes+of+No+Mans+Sky/
  • 0
Siterer SirGalahad:
Så en gameplay-video av No Man's Sky nå. Der gamereactor spiller det i 40 minutter. Det virker faktisk ganske interessant, men vet ikke helt om det er mitt type spill. Gleder meg til det kommer flere let's play-videoer av det så jeg kan sjekke det ut mer



http://www.gamereactor.eu/news/443893/We+play+the+first+40+minutes+of+No+Mans+Sky/


Skjønner hva du mener. Er et type spill du bare må ta i fred og ro, og la opplevelsene danne ditt inntrykk av spillet.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Etter å ha lest gamer.no sin anmeldelse, har jeg fått svar på mange av mine spørsmål.
Et eventuelt kjøp kommer på et senere tidspunkt.
Da har det antageligvis kommet mer innhold i spillet, samt prisen har blitt redusert.
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Har sett en del anmeldelser på YouTube nå! Veldig blandet syn på dette spillet, så ja virker ikke som om det er et spill for alle. Jeg har fortsatt lyst å gi det en sjanse. Kanskje jeg digger det. Tror nok jeg venter til det bent_a sa ja. Kjipt å betale full pris å bli skuffet! Må gi det en sjanse i hvert fall føler jeg!
  • 0
Samme her. Konseptet med å utforske universet virker kjempetøft, men jeg er redd det blir litt for "tomt" for min del. Dessuten virker det som spillet tar mye fra Ark og Rust og jeg tror ikke jeg er interessert i å bruke 10 timer på å hente mineraler for å oppgradere ting som gjør at jeg mer effektivt kan hente mer mineraler. I Minecraft er det gøy å finne ressurser fordi det har en mer direkte sammenheng med crafting delen av spillet.

Hadde det vært et form for MMO, kanskje med inspirasjon tatt fra EVE der man kan uforske men også sammarbeide om å bygge romstasjoner, enorme skip, byer, terraforme øde planeter osv, ja da hadde jeg vært mer interessert.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Tror jeg lett står over dette. Interessen var der aldri, og jeg føler fortsatt ikke noe. Jeg har sett en del gameplay for å se hva det hele dreier seg om, og det ser virkelig ikke ut som noe for meg. det blir egentlig akkurat som dette

Siterer Crazy Kraken:
jeg tror ikke jeg er interessert i å bruke 10 timer på å hente mineraler for å oppgradere ting som gjør at jeg mer effektivt kan hente mer mineraler.


Men det jeg reagerer mest på, er de "tilfeldig genererte" planetene ser man virkelig at de ikke har fått noe personlig touch. De ser rotete ut og mangler rett og slett karakter.

Nei, dette virker litt for ambisiøst, og upolert.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
  • Los
  • Los
Jeg er personlig mest intressert i å lære språkene pg oppdage nye ting. Jeg liker spesielt godt de små "text adventure"-stil interaksjonene med romvesen og monolittene, hvor man kan velge hva man gjør basert på tekst forklaringene.

I tillegg er jeg spent på hva Hello Games har på lager lengre inn mot kjernen, ettersom de sier ting blir mer merkelig jo lengre inn man reiser.

Jeg ser 100% at dette ikke nødvendigvis innfrir for alle og at det er mange ting som mangler eller kunne vært dypere og utbedret, men personlig lar jeg meg overvinne at universet og liker spillet veldig godt til nå
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Men det jeg reagerer mest på, er de "tilfeldig genererte" planetene ser man virkelig at de ikke har fått noe personlig touch. De ser rotete ut og mangler rett og slett karakter.


Heeeelt enig. Kunne ikke sagt det bedre selv.

Siterer Los:
Jeg er personlig mest intressert i å lære språkene pg oppdage nye ting.


Jeg er også en person som elsker å utforske. Når jeg spiller et MMO så er jeg mer interessert i å utforske enn å levle opp eller crafte items, men det er ofte morro fordi noen har designet verden med tanke på folkeslag, historie, estetisk design osv. Hvis alle planetene er helt "tilfeldig genererte" så er det nesten ikke bedre enn de relativt tomme planetene man kunne finne i det første Mass Effect.

Men du har nok helt rett. Dette er nok ikke et spill for alle og mange vil sikkert få mye glede ut av et slikt spill.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Los:
Jeg er personlig mest intressert i å lære språkene pg oppdage nye ting. Jeg liker spesielt godt de små "text adventure"-stil interaksjonene med romvesen og monolittene, hvor man kan velge hva man gjør basert på tekst forklaringene.

I tillegg er jeg spent på hva Hello Games har på lager lengre inn mot kjernen, ettersom de sier ting blir mer merkelig jo lengre inn man reiser.

Jeg ser 100% at dette ikke nødvendigvis innfrir for alle og at det er mange ting som mangler eller kunne vært dypere og utbedret, men personlig lar jeg meg overvinne at universet og liker spillet veldig godt til nå


Dette som får meg til vurdere det. Den følelsen av å aldri vite hva som venter deg. Men har altfor mange spill å gjennomføre. Deriblant The Witcher 3(!!!!!!)
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
  • Los
  • Los
Om valget er NMS eller The Witcher 3 så er Witcher helt klart veien å gå
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Siterer Los:
Om valget er NMS eller The Witcher 3 så er Witcher helt klart veien å gå


Det vil jeg anta.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Ble veldig interessert i konseptet, men det var lett å se at det kunne bli litt for smalt i lengden. Ser de har fått blandede anmeldelser med 70 i score på Metacritic, så det flopper ikke. For min del håper jeg at de får det til, og det ser ut til at spillet ikke passer for alle spillere. Men det er nok noen der ute som vil bruke noen tusen timer på det. De som ser på nasjonal vedkveld og slike program.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
  • Los
  • Los
Remote traff spikeren på hode. Det er "sakte-spilling"! Jeg bare tusler rundt å koser meg. Kommer nok til å bli mitt podcast-spill etterhvert
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Kanskje dette spillet kan bli et nytt program på NRK: No Man's sky- minutt for minutt..?
-Kill -Loot -Return.
  • 0
  • Los
  • Los
Helt sikkert, oppfølgeren til Monecraft programmet
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Siterer Los:
Remote traff spikeren på hode. Det er "sakte-spilling"! Jeg bare tusler rundt å koser meg. Kommer nok til å bli mitt podcast-spill etterhvert


Hehe. Tror mange ikke har et sinnelag som passer spillet, rett og slett. Noen gir det jo 9 og andre 5 av 10. Ser ut til at du skjønner poenget med det.

Siterer bent_a:
Kanskje dette spillet kan bli et nytt program på NRK: No Man's sky- minutt for minutt..?


Haha, hvis Nrk vil treffe en yngre målgruppe, så! Det passer jo utmerket for denslags, egentlig.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Hva synes folk om spillet nå som spillet har vært ute en stund og folk har fått god tid til å spille det?
  • 0
  • Los
  • Los
Jeg liker det fortsatt veldig godt det er et rart spill etter min mening. Når jeg er "hektet" på andre spill så kan jeg ta meg selv i støtt og stadig gå å tenke på hva jeg skal gjøre neste gang jeg spiller, legge planer o.l.

Slik gjør jeg ikke med NMS. Jeg kan ikke forklare hvorfor jeg liker det så godt, for jeg ser at det er temmelig grunt og repiterende. Men når jeg setter meg ned, tusler rundt på en planet (eller måne), flyr hit og dit så blir jeg sittende i timer. Jeg bare koser meg, nesten litt miditativt.

Jeg har sagt det fra starten, jeg forstår alle som ikke liker det. Jeg er enig i mye av kritikken, på en måte. Men jeg klarer ikke la være å like spillet
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Vil anbefale Dr Madnar Petrovich sin anmeldelse av spillet som han la ut idag. Han er en av de som har spilt No Man's Sky på sine premisser, og da blir det interessant lesning.
  • 0
Jeg tror langt fler hadde likt spillet om spillet faktisk leverte på hva utviklerne sa spillet skulle være. Man kan skylde på for mye hype, men hypen baserte seg tross alt på hva utviklerne fortalte om spillet. Det at vi har blitt løyet til er ikke bra, og jeg blir ikke overrakset om folk nå prøver å saksøke studioet for å ha solgt et produkt som viker så mye fra hva de har beskrevet. Og at spillet er 60 dollar var kanskje litt i overkant?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Los:
Jeg liker det fortsatt veldig godt det er et rart spill etter min mening. Når jeg er "hektet" på andre spill så kan jeg ta meg selv i støtt og stadig gå å tenke på hva jeg skal gjøre neste gang jeg spiller, legge planer o.l.

Slik gjør jeg ikke med NMS. Jeg kan ikke forklare hvorfor jeg liker det så godt, for jeg ser at det er temmelig grunt og repiterende. Men når jeg setter meg ned, tusler rundt på en planet (eller måne), flyr hit og dit så blir jeg sittende i timer. Jeg bare koser meg, nesten litt miditativt.

Jeg har sagt det fra starten, jeg forstår alle som ikke liker det. Jeg er enig i mye av kritikken, på en måte. Men jeg klarer ikke la være å like spillet


Bra du koser deg! Det virker som et ganske relaxing spill!

Siterer SirThomas:
Vil anbefale Dr Madnar Petrovich sin anmeldelse av spillet som han la ut idag. Han er en av de som har spilt No Man's Sky på sine premisser, og da blir det interessant lesning.


Skal sjekke den ut!

Siterer Crazy Kraken:
Jeg tror langt fler hadde likt spillet om spillet faktisk leverte på hva utviklerne sa spillet skulle være. Man kan skylde på for mye hype, men hypen baserte seg tross alt på hva utviklerne fortalte om spillet. Det at vi har blitt løyet til er ikke bra, og jeg blir ikke overrakset om folk nå prøver å saksøke studioet for å ha solgt et produkt som viker så mye fra hva de har beskrevet. Og at spillet er 60 dollar var kanskje litt i overkant?


Ja, hørte det. Han utvikleren sa masse bullshit som ikke var med i spillet. Ikke noen få detaljer, men faktisk veldig mye. Han løy.

Var egentlig aldri veldig hypet for dette spillet, så tror nok jeg skal kunne kose meg når det går drastisk ned i pris.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!