Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Nintendo Switch-tråden


Siterer Crazy Kraken:
Det ser ut som NES Classic har kommet på lager igjen hos Platekompaniet! Den er jo utsolgt overalt ellers. https://www.platekompaniet.no/spill/nintendo---nes-classic-edition/

(Sikkert ikke den perfekte tråden for dette, men visste ikke hvor jeg ellers skulle skrive om dette)


Får håpe flere butikker får dem inn igjen på nyåret. Gjerne et par hundrelapper billigere. Har veldig lyst på en sånn selv.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Det ser ut som NES Classic har kommet på lager igjen hos Platekompaniet! Den er jo utsolgt overalt ellers. https://www.platekompaniet.no/spill/nintendo---nes-classic-edition/


Virker som de har satt opp prisen siden det er så etterspurt. Har det ikke vært 200 kr billigere?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Virker som de har satt opp prisen siden det er så etterspurt. Har det ikke vært 200 kr billigere?


Helt riktig, remote! Men jeg tenkte det var greit å legge ut en link uansett
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Nå nærmer vi oss full annonsering av Switch. 13. januar gjelder fortsatt? Jeg lurer på om jeg går for kjøp ved lansering allerede. Håper jeg får tak i en ved reservering. Noen som vet om de har startet i butikkene allerede?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Nå nærmer vi oss full annonsering av Switch. 13. januar gjelder fortsatt? Jeg lurer på om jeg går for kjøp ved lansering allerede. Håper jeg får tak i en ved reservering. Noen som vet om de har startet i butikkene allerede?


Kommer den så tidlig? Tror ikke jeg kjøper den på lansering i så fall. Er i grunn bare Zelda jeg er interessert i, enn så lenge.

Det står mars de fleste steder jeg har sett.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Kommer den så tidlig? Tror ikke jeg kjøper den på lansering i så fall. Er i grunn bare Zelda jeg er interessert i, enn så lenge.


13. januar gir Nintendo ut mer info om Switch, men konsollen kommer vel i mars. Annonsering og lansering kan lett forveksles

Forventer at de viser flere spill, og er spent på prisen.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Er veldig spent jeg også, allermest på spillene.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer remote:
13. januar gir Nintendo ut mer info om Switch, men konsollen kommer vel i mars. Annonsering og lansering kan lett forveksles

Forventer at de viser flere spill, og er spent på prisen.


Det hørtes mer riktig ut ja

Tror det går an å reservere. Det ser i hvert fall ut til at man kan gjøre det i nettbutikkene.

Siterer Crazy Kraken:
Er veldig spent jeg også, allermest på spillene.


So am I. Jeg kjøper ikke Switch for å spille Skyrim og MK8 på nytt. For min del er Mario heller ingen konsollselger lenger. Håper de disker opp med noe nytt og spennende.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Siterer Glorfindel:
So am I. Jeg kjøper ikke Switch for å spille Skyrim og MK8 på nytt. For min del er Mario heller ingen konsollselger lenger. Håper de disker opp med noe nytt og spennende.


Selv har jeg ikke noe imot om de lager Switch versjoner av gode Wii U spill (som Bayonetta 2 og MK for å skape en enda sterkere lansering, men det er klart at de ikke kan erstatte nye Nintendospill. Poenget mitt er bare at mange kanskje ikke har spilt flere av de fantastiske Wii U spillene og hvis de kan doble spill-biblioteket sitt så er bra.

Håper heller ikke de fokuserer så mye på de AAA spillene vi ser på alle andre konsoller. Nintendo er best når spillene er skreddersydd for konsollen. Se bare på 3DS, som har flere utrolig gode spill som bare eksisterer på den konsollen.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
13 januar får vi vite om denne karen kjøper Nintendo Switch. Jeg krever over 4 timer batteritid, eventuelt utskiftbare batteri (helst D eller C batterier).

Jeg har så lyst til at dette skal bli bra.
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Selv har jeg ikke noe imot om de lager Switch versjoner av gode Wii U spill (som Bayonetta 2 og MK for å skape en enda sterkere lansering, men det er klart at de ikke kan erstatte nye Nintendospill. Poenget mitt er bare at mange kanskje ikke har spilt flere av de fantastiske Wii U spillene og hvis de kan doble spill-biblioteket sitt så er bra.


Jeg sier jo ikke nei til "bakoverkompabilitet", men det alene er ikke nok til at jeg kjøper konsollen. Med mindre de lager en nyversjon av Xenoblade

Siterer Crazy Kraken:
Håper heller ikke de fokuserer så mye på de AAA spillene vi ser på alle andre konsoller. Nintendo er best når spillene er skreddersydd for konsollen. Se bare på 3DS, som har flere utrolig gode spill som bare eksisterer på den konsollen.


Ja, Nintendo er kanskje avhengig av det, men jeg for min del driter i tredjepartstøtten. Det har jeg PS4 til.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Jeg sier jo ikke nei til "bakoverkompabilitet", men det alene er ikke nok til at jeg kjøper konsollen.


Nei nei, men om konsollen har mange spill "folk flest" ikke har spilt, så vil den også selge bedre og da har Nintendo større mulighet for å satse på konsollen videre. Personlig mener jeg at konsollen burde lanseres med 2-3 must have spill. Et nytt Monster Hunter hadde alene gjort at konsollen hadde gjort det utrolig bra på lansering i Japan, som selvfølgelig er et viktig marked. Hvis de i tillegg slipper "Super Mario Galaxy 3" (som er ekstremt fantasiløst, men som folk har et forhold til og vet er solide spill basert på 1ern og 2ern) så kan man snakke om en helt rå lansering. Et tredje spill kan være noe nytt eller noe fra en serie vi ikke har sett noe fra på laaang tid. Et nytt Metroid hadde nok gjort konsollen veldig aktuell i Amerika. Det nye Zelda er nok også noe som vil hjelpe konsollen mye.

Hvis man i tillegg til disse tre spillene slipper en Switch versjon av Bayonetta 1+2, og kanskje Xenoblade X, så vil folk som ikke hadde en Wii U ha en stor grunn for å komme tilbake til Nintendo.

Siterer Glorfindel:
Med mindre de lager en nyversjon av Xenoblade


Du er nok ikke alene med det håpet! Det hadde vært helt ekstremt om de slapp en ny versjon av Xenoblade.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Et nytt Monster Hunter hadde alene gjort at konsollen hadde gjort det utrolig bra på lansering i Japan, som selvfølgelig er et viktig marked. Hvis de i tillegg slipper "Super Mario Galaxy 3" (som er ekstremt fantasiløst, men som folk har et forhold til og vet er solide spill basert på 1ern og 2ern) så kan man snakke om en helt rå lansering. Et tredje spill kan være noe nytt eller noe fra en serie vi ikke har sett noe fra på laaang tid. Et nytt Metroid hadde nok gjort konsollen veldig aktuell i Amerika.


Gode forslag det. Jeg har mer lyst på Super Mario Galaxy 3 enn et nytt 3D World/3D Land/Super Mario Bros. versjon 350 etc etc. Kunne også godt tenkt meg et nytt Fire Emblem på konsoll. Et nytt Pokémon på konsoll og. Kanskje de kan børste støv av F-Zero igjen.
Nok av muligheter.

Siterer Crazy Kraken:
Det nye Zelda er nok også noe som vil hjelpe konsollen mye.


Det derimot, er noe jeg kjøper konsollen for >:^)
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
F-Zero igjen

ja , nytt f-zero hardde vært genialt. Som jeg savner f-zero gx når jeg låtne det av en kamerat. Var på vei å kjøpe det for 2-3 pr siden på gamecuben faktisk. Nytt fire emblem på konsoll hadde ikke gjort noe det heller. Samt smg 3 . Hva med bayonetta ?
  • 0
Siterer Glorfindel:
Gode forslag det. Jeg har mer lyst på Super Mario Galaxy 3 enn et nytt 3D World/3D Land/Super Mario Bros. versjon 350 etc etc.


Helt enig. 3D Land på 3DS var veldig bra syns jeg, men 3D World til Wii U når ikke helt opp i min bok. Morro med coop tho!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Xtord:
Hva med bayonetta ?


Tar gjerne et nytt Bayonetta også, men nå kommer jo NieR i år, så da føler jeg ikke det helt store behovet for det ennå.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Helt enig. 3D Land på 3DS var veldig bra syns jeg, men 3D World til Wii U når ikke helt opp i min bok. Morro med coop tho!</quote>
Trodde folk generelt forrtrukker 3d world over 3d land... men uansett, jeg har til gode å spill 3d land selv om jeg har det nede når jeg "fikk" det av en venn.

Siterer Glorfindel:
Tar gjerne et nytt Bayonetta også, men nå kommer jo NieR i år, så da føler jeg ikke det helt store behovet for det ennå.

Ja, det er jo sant. Men, har de ikke bekreftet at de jobbber med et bayonetta 3?
Nier er jeg faktisk utrolig spent på siden jeg begynt å bli såpass glad i bayonetta 1 helt på slutt. Til gode å starte bayo 2
  • 0
Siterer Xtord:
Hva med bayonetta ?


Hadde blitt overrasket om de jobbet med Bayo 3, nå som de holder på med Nier Automata og Scalebound. Etterhvert kanskje!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Hadde blitt overrasket om de jobbet med Bayo 3, nå som de holder på med Nier Automata og Scalebound. Etterhvert kanskje!

Stemmer det du har Scalebound å. Vi får håpe sånn etterhvert, har jo lest at de hadde en del ideer for det.
  • 0
Hva synes dere om presentasjonen?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Hva synes dere om presentasjonen?


At den ble holdt på et upraktisk tidspunkt for europeiske seere.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
Siterer remote:
Hva synes dere om presentasjonen?


Kanskje Super Mario Odyssey blir mer populær enn Kubrick's 2001: A Space Odyssey.
Super Mario Odyssey <333
Siterer SirGalahad:
Super Mario Odyssey <333


helt enig der, ser veldig bra ut, hvis det ligner på announcement traileren da når det kommer ut senere i år
Damn, I'm good. Sideswipe, Transformers Revenge of the Fallen
Siterer The Cookiemonster:
At den ble holdt på et upraktisk tidspunkt for europeiske seere.

Ja, men det er normalt. Sånn er det litt med e3 å hvis jeg ikke tar feil.
Siterer SirGalahad:
Super Mario Odyssey <333

Hvert fall noe å hold skikk på , det har vel til gode å være et ordentlig dårlig mario spill, nei jeg tror det der blir veldig bra.

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!