Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Bloodborne ~ Offisiell tråd ~


Helt råe statuer! Bloodborne er helt klart et av mine favorittspill på ps4, så jeg hadde ikke sagt nei takk til en sånn statue
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Wow, dette er fantastisk.


Ekstremt seint svar, men de spilte den da Oslo filharmoniske orkester spilte spillmusikk i Oslo konserthus i november i fjor. Det var helt fantastisk, helt klart et av høydepunktene!

Jeg har vurdert å kjøpe en bok med Lovecraft sine historier. Cthulhu og sånt har nok vært en stor inspirasjon for Bloodborne, og jeg må si settingen og alt det som foregår i Bloodborne er veldig spennende. Kjenner ikke til Lovecraft noe særlig fra før av, så jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne, men jeg tenker kanskje å plukke opp denne:

http://prodimage.images-bn.com/pimages/9781435162556_p0_v2_s1200x630.jpg
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • Los
  • Los
Lovecraft er herlig! Personlig har jeg Necronomicon-samlingen. Det finnes et utall samlinger, så man må egentlig bare velge Der er klart noen historier som er mer must enn andre, men slike samlinger er stort sett "Greatest Hits", så de essensielle er stort sett med

Og ja, det er mye Lovecraft i Bloodborne. Helt klart!
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Siterer Los:
Det finnes et utall samlinger, så man må egentlig bare velge


Og jeg hater valg! Haha! Det er tre bøker jeg står mellom, sliter med å velge
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Gjorde en artig liten utfordring sammen med to venner tidligere. Vi skulle se hvem som kom seg fortest frem til og fikk beseiret Vicar Amelia. Streamet det hele på twitch slik at vi kunne følge med hvor langt de to andre hadde kommet seg. Det var mildt sagt det mest utfordrende jeg noen gang har hatt det i Bloodborne Å sloss mot Gascoigne og Cleric beast i nermest start level var noe for seg selv. Og Vicar Amelia, guds død. Man gjør så utrolig lite skade på den enorme livbaren hennes når man er level 16 med saw cleaver 2+ ...
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Hvem vant?
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Gjorde en artig liten utfordring sammen med to venner tidligere. Vi skulle se hvem som kom seg fortest frem til og fikk beseiret Vicar Amelia.


Kult! Men hvorfor tok dere kampen mot Cleric Beast? Den bossen er jo frivillig om man skal sloss mot Amelia. Var det bare for å få mange blood echoes på kort mulig tid?
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Kult! Men hvorfor tok dere kampen mot Cleric Beast? Den bossen er jo frivillig om man skal sloss mot Amelia. Var det bare for å få mange blood echoes på kort mulig tid?


Man må kjøpe Hunter Chief Emblem for 10k sjeler for å låse opp porten til Cathedral Ward. Og for å kjøpe den må man slå Cleric Beast slik at man får en badge som legger den til i messenger shoppen.

Siterer Taktikkeren:
Hvem vant?


Det ble delt tap mot Vicar Amelia, måtte gi opp etter å ha holdt på en god stund. Jeg fikk livet hennes lengst ned da, omtrent 3/4 deler av livet borte. Tror jeg holdt på med kampen i godt over 15 minutter... Sureste tapet jeg har hatt mot henne så langt.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Man må kjøpe Hunter Chief Emblem for 10k sjeler for å låse opp porten til Cathedral Ward. Og for å kjøpe den må man slå Cleric Beast slik at man får en badge som legger den til i messenger shoppen.


Men man kan åpne døren ved å drepe Starved Beast istedenfor? Eller husker jeg feil? Det tar kanskje lenger tid uansett...
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Man må kjøpe Hunter Chief Emblem for 10k sjeler for å låse opp porten til Cathedral Ward. Og for å kjøpe den må man slå Cleric Beast slik at man får en badge som legger den til i messenger shoppen.


Stemmer. Begynner å bli en stund siden jeg har spilt det, så jeg hadde glemt routingen. Dessuten bruker jeg alltid metoden som Crazy Kraken nevnte.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Man kan vel forsåvidt gjøre det på den måten ogå, men vi prøvde tross alt å se hvem som klarte det fortest. Og da var det litt kjappere å samle 10k echoes enn å kave seg gjennom Old Yharnam og så slite mot Blood Starved beast

Cleric Beast er tross alt en del lettere enn Starved beast i såpass lav level.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Såeh, er det noen som skal prøve seg på Bloodborne for første gang, nå som det er på PS+?

Siterer dark samus nemesis:
Cleric Beast er tross alt en del lettere enn Starved beast i såpass lav level.


Sant nok, men man kan jo plukke opp firepaper på veien til Bloodstarved, da blir han jo noe greiere å handtere.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Er gjennom på NG+. Driver i Chalice Dungeons, nærmere bestemt defile-delen. Eller møkk som det også kunne hett.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Har du stiftet bekjennskap med bossene der enda?
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Har du stiftet bekjennskap med bossene der enda?


Ja, er i Layer 3.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Kjøpte spillet nylig, og merker det er lenge siden jeg har spilt denne typen spill hehe. Sleit noe voldsomt de første par timene, men så begynte jeg på nytt med andre våpen og litt mer oversikt, så nå har jeg hvertfall tatt en boss og oppgradert litt.
Tar det i veldig små doser. Merker jeg ikke klarer å pløye gjennom disse spillene lenger, på samme måte som når jeg kom ordentlig inn i Dark Souls 1-3.
Elsker designet hvertfall, bruker nesten like mye tid på å suse rundt å se på detaljer som å jobbe meg fremover.
Siterer TK Quill:
Kjøpte spillet nylig, og merker det er lenge siden jeg har spilt denne typen spill hehe. Sleit noe voldsomt de første par timene, men så begynte jeg på nytt med andre våpen og litt mer oversikt, så nå har jeg hvertfall tatt en boss og oppgradert litt.
Tar det i veldig små doser. Merker jeg ikke klarer å pløye gjennom disse spillene lenger, på samme måte som når jeg kom ordentlig inn i Dark Souls 1-3.
Elsker designet hvertfall, bruker nesten like mye tid på å suse rundt å se på detaljer som å jobbe meg fremover.


Jeg gikk tilbake for å fullføre platinumet, etter å ha vekslet mellom DS 1-3 en god periode. Merket jeg savnet skjoldet...
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Litt fremgang i dag. Gascoigne, Blood Starved Beast og Vicar Amelia falt for sagbladet. Har utforsket litt videre, men tom for blood vials, så må farme litt før jeg møter neste boss.

Har sett andre spille hele spillet, men husker særdeles lite merker jeg. Og det er selvfølgelig ikke noe som er bedre enn det.
  • 0
Witch of Hemwick, Darkbeast Paarl og Shadows of Yharnam unnagjort. Letteste bossene så langt, forutenom Cleric Beast, tok alle alene på første forsøk. Sliter mer med random hunters jeg møter på veien XD.
Kikket litt i Byrgenwerth, men fiendene der kan brenne i helvete, så tar nok en rundtur i gamle områder før jeg fortsetter.
  • 0
Begynte på en ny karakter fordi jeg slet med Rom, og hadde ikke gjort alle de riktige valgene hittil. Med litt bedre planlegging, har jeg på like lang tid et betydelig bedre build, men 23 lvl høyere.
Har også tatt flere bosser enn sist, og er nå hos Ebrietas. Hadde det ikke vært for et spesifikt angrep hadde jeg tatt den også på første forsøk.

Nærmer meg slutten hvertfall.
  • 0
Bare slutten igjen nå. Men prøver å gå løs på Old Hunters og moppe opp alt annet før NG+.
Lvl 122 etter litt farming i lecture building (750K per 30min er ikke så verst).

Slet litt med Micolash, til jeg fant ut at det bare er å gå fra side til side. Ellers har det gått ganske greit med de fleste bossene.

Føler Bloodborne har vært enklere overall enn noen av Dark Souls spillene. Mer tilgivende om du vil.
  • 0
Bare chalice dungeons igjen nå, så er jeg helt ferdig med dette mesterverket. Og de er selvfølgelig den svakeste delen av spillet. Omkring halvveis gjennom, og det er for mye repetisjon.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!