Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Ingen grunn til ikke å kjøpe en Vita


Vita mottar mye hat på nettet, regner med at noen slenger inn kjipe kommentarer her og, men det kan ikke nektes for at dette er en ufattelig god deal:


http://cdon.no/spill/playstation_vita_2016_adventure_mega_pack-3
0537955



Vita slim med tre av de beste spillene til konsollen til 1790,-

Dette er verdt et kjøp kun for å oppleve Tearaway slik jeg ser det, men med Uncharted og Gravity Rush er dette en pakke som vil gi mye glede.

De som allerede har Playstation Plus vil uansett få minst to gratis spill i måneden fremover til konsollen. Vita har blitt min favorittkonsoll etter PS3 og jeg skulle ønske flere ville kjøpe den og oppleve hvor fantastisk den virkelig er.

Så ja, et tips til dere som er interessert i top notch håndholdt underholdning.
Long live the Vita!
  • 0
Jeg er veldig glad i Vitaen min, selv om jeg ikke bruker den like mye nå, som jeg gjorde når jeg kjøpte den.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Vita virker som en knallsterk konsoll og jeg har vurdert den pakken mange ganger, men det er dessverre slik at jeg heller bestilte en New 3DS XL (Hadde XL fra før av) enn en Vita. Grunnen til dette er at det er for få spill på vita som virkelig frister meg. Persona 4 Golden og Gravity Rush er 2 men så er det ikke så veldig mange andre. Det syns jeg er litt trist.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Hvor mye har Vita solgt? Virker som om Sony ikke markedsfører den så mye. Stemmer det?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
I følge vgchartz så ser det ut som vita har solgt ca 10 millioner. Det er ikke mye sammenliknet med PSP som solgte 80 millioner...

http://www.vgchartz.com
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
I følge vgchartz så ser det ut som vita har solgt ca 10 millioner. Det er ikke mye sammenliknet med PSP som solgte 80 millioner...

http://www.vgchartz.com


Og Vita som er så mye bedre. Vel, Sony har vel mest skyld i dette selv, så lite som de markedsfører den.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Jeg kjøpte Vita for rundt et år siden selv. Har ikke brukt den i nærheten av like mye som 3DS'en, men den har helt klart noen spill som er verdt å få med seg.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Og Vita som er så mye bedre. Vel, Sony har vel mest skyld i dette selv, så lite som de markedsfører den.


Ja, konsollen i seg selv virker langt bedre enn PSP. PSP var egentlig ikke en veldig bra konsoll, men den hadde et stort spillbiblotek og det er noe Vita mangler. Spillene var også ganske unike eller hadde høy kvalitet og knyttet seg til ps2 og 3 spill vi allerede var kjent med. God of War, Chinatown Wars, Final Fantasy Tactics, Loco roco, Patapon, flere MGS spill og sist men ikke minst (og et av mine all time favorittspill) Final Fantasy Crisis Core.

Vita har noe, men det er for mange indie spill (som man finner på steam og andre steder) og remakes av PS2 spill. Det syns jeg er veldig trist.

Siterer Glorfindel:
Jeg kjøpte Vita for rundt et år siden selv. Har ikke brukt den i nærheten av like mye som 3DS'en, men den har helt klart noen spill som er verdt å få med seg.


Hvilke spill har du vært mest fornøyd med på Vita?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Vita er kanskje den beste konsollen jeg eier. Jeg fikk en til jul i fjor, og jeg spilt på den skikkkelig mye.
De Vita-spillene jeg har brukt mest tid på er nok Danganronpa-spillene (de er helt fantastiske btw).
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Hvilke spill har du vært mest fornøyd med på Vita?


YS: Memories of Celceta og Dragon's Crown.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Vita har noe, men det er for mange indie spill (som man finner på steam og andre steder) og remakes av PS2 spill. Det syns jeg er veldig trist.


Indie føler jeg har blitt et ganske løst begrep i det siste. Det kommer jo støtt og stadig noe nytt, og alle er neppe fra uavhengige selskaper. Nå vet jeg ikke helt hva som gjør et spill indie, men jeg føler PS Store nermest flommer over av dem.

Siterer Glorfindel:
Dragon's Crown.

Jeg kaster meg bak dette, selv om jeg egentlig mener spillet tar seg bedre ut på PS3. Over 100 timer på PS3, og minst 20 på PS Vita. Muramasa Rebirth er vel uten tvil det jeg har brukt mest tid på av spill til PS Vita, omtrent 80 timer tror jeg.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Ironien her er vel at jeg fikk lyst på Vita, igjen, etter at denne tråden dukket opp. Det er faktisk et veldig bra tilbud. Om man tar bort alle spillene så er det fort nesten halv pris av en 3DS XL. Og da kunne jeg spilt PSP spill på den. Muramasa ser forresten veldig bra ut også.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Folk sier Sony har markedsført Vita dårlig og det stemmer nok nå om dagen, men da den var ny synes jeg å huske at det var veldig mye reklame for den. Husker det var et eget opplegg på Gamestop i Oslo hvor man kunne teste den og de delte ut goodie bags. Og lanseringsspillene var jo knallbra, alle spillsider snakket om hvor imponerende den var. Et Uncharted-spill ved lansering er ikke dårlig. Og Sony kom jo med flere stortitler hele tiden, Resistance, Assassin's Creed, LittleBigPlanet. Synd at Call of Duty-spillet var så elendig for det kunne nok solgt en del Vitaer.

Konsollen har mange bra spill i populære serier og nye unike titler som Tearaway og Gravity Rush. Tror feilen var at den var ganske dyr i starten og minnekort kommer i tillegg og er hvertfall dyrt.

Men prisen er ikke lenger et problem og dersom man ikke allerede har en Vita er det et digert bibliotek med fantastiske spill til den.
Long live the Vita!
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Ironien her er vel at jeg fikk lyst på Vita, igjen, etter at denne tråden dukket opp. Det er faktisk et veldig bra tilbud. Om man tar bort alle spillene så er det fort nesten halv pris av en 3DS XL. Og da kunne jeg spilt PSP spill på den. Muramasa ser forresten veldig bra ut også.


Jeg anbefaler Vita på det varmeste. Personlig har jeg ikke så veldig stor interesse for 3DS. Det er hovedsaklig Zelda 64 remakene som frister. Men de var aldri spill som virkelig hadde behov for noen remake heller, så jeg spiller like greit originalene.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Jeg anbefaler Vita på det varmeste.


Jeg skal vurdere det på nytt. Men nå dukker snart new 3DS XL opp i postkassen og da blir det Majoras Mask og Xenoblade. Et nytt Fire Emblem er også på vei så det er nok av 3DS spill å sette tennene i, virker det som.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
I følge vgchartz så ser det ut som vita har solgt ca 10 millioner. Det er ikke mye sammenliknet med PSP som solgte 80 millioner...


Det er ikke så alldeles mye, men det er ikke latterlig lite heller. Den har jo vært ute på markedet en stund.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Det er ikke så alldeles mye, men det er ikke latterlig lite heller. Den har jo vært ute på markedet en stund.


Ja og jeg er mer overrasket over hvor bra PSP solgte. Det er virkelig ikke en bra konsoll, men igjen, spillene til den var veldig bra.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
For å holde liv i denne tråden litt til og fortsette mitt Vita-korstog. Nå er OlliOlli 2 og Hotline Miami 2 ute til Vita og begge spillene er kjempebra. OlliOlli 2 er jo også gratis for PS plus-medlemmer denne måneden.

Og snart kommer Shovel Knight (med Kratos) og Axiom Verge.

Vita!
Long live the Vita!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!