Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

The Legend of Zelda: Breath of the Wild ~ Offisiell tråd ~


Nå har jeg funnet alle 120 shrinsene, med litt hjelp. Mangler bare å gjøre åtte av dem. Jeg ser slutten på spillet. Mangler også en del sideoppdrag og sikkert en del klær. Har spilt i over 125 timer.

Noen som vet om det er mulig å få tilbake den gigantiske hesten om man bytter den inn i et oppdrag? I så fall får jeg bare finne ut av det ved å lagre og loade.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer Subject 17:
Jeg har sett denne altfor mange ganger. Det er noe sjarmerende med Links strev.

https://www.youtube.com/watch?v=eGB4B4BNdqw


Charming indeed.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Da var man omsider ferdig. På de aller fleste punkter et helt utrolig spill, både som Zelda og spill generelt. Om det er noe jeg skal hakke på, så er det to ting.

At våpen praktisk talt ikke varer lengre enn at man får lest navnet de har. Føler jeg bruker mer tid på å plukke opp nye våpen enn jeg brukte på å svinge eller stikke med dem.

Regn. Føler ikke jeg trenger å si mer enn...regn.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
At våpen praktisk talt ikke varer lengre enn at man får lest navnet de har. Føler jeg bruker mer tid på å plukke opp nye våpen enn jeg brukte på å svinge eller stikke med dem.


Det var noe som irriterte meg grønn også. Uansett hvordan man vrir og vender på det.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
At våpen praktisk talt ikke varer lengre enn at man får lest navnet de har. Føler jeg bruker mer tid på å plukke opp nye våpen enn jeg brukte på å svinge eller stikke med dem.

Regn. Føler ikke jeg trenger å si mer enn...regn.


Synes ikke våpnene plager meg nevneverdig siden man stacker opp mer enn nok av dem, men hadde vært kult om det gikk an å reparere virkelig gode våpen.

Når det gjelder regn, får man se på værmeldingen. Tror jeg spilte i 70 timer før jeg så den. Det er kjedelig hvis man må klatre.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Det med våpnene irriterer meg litt, men samtidig ikke. Syns hesten burde kunne kontrolleres litt friere hvis dere forstår. Sånn lignende RDR. Der kan du jo hoppe utenfor høyder og sånn av egen risk. Hesten i Breath of Wild tør ikke trakke over en liten stein en gang, og det irriterer meg like mye hver gang. Er vel realistisk da, for en hest i virkeligheten ville nok ikke latt seg styres utenfor en klippe, men syns det er litt slitsom og måtte gå rundt sånne veldig små objekter som er i veien. Vet ikke om det blir bedre, og om du får mer kontroll etter hvor mye du trener den, men akkurat nå syns jeg at hesten er litt stiv å kontrollere.
Noen flere som har kjøpt dlc-en nå? Går ganske fort å få tak i alle de nye tingene. Synd at det ikke går an å oppgradere dem så de blir mer funksjonelle. Nå er de bare for pynt. Korok-masken er det eneste nyttige. Har ikke prøvd Majora's mask ennå, men vi får se om den fungerer.

Når det gjelder kartfunksjonen, har jeg brukt den mye. Det er utrolig lett å se hvor man ikke har vært. Selv med 130 timer er det kriker og kroker jeg ikke har vært.

Trial of Swords har jeg spilt litt. Ikke noe som man orker å prøve på flere ganger på rad, men noe man helt klart føler man må klare. Kjipt å dø når man har kommet langt, men da får man bare prøve igjen senere. Synes utfordringene er morsomme.

Alt i alt er dlc-en verdt det, hvis man tenker at den koster 80 kr. Hørt rykter om at den neste tar oss tilbake til fortiden. Det gleder jeg meg til.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Noen flere som har kjøpt dlc-en nå?


Nei, synes ikke den første virket så interessant. Nummer to, med utvidet historie, skal jeg derimot anskaffe.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Siterer remote:Noen flere som har kjøpt dlc-en nå?

Nei, synes ikke den første virket så interessant. Nummer to, med utvidet historie, skal jeg derimot anskaffe.


Virker som de kommer i en pakke, så man må kjøpe begge samtidig for 160 kr.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Det stemmer. Nintendo sier foreløpig at man må kjøpe "season pass"-et. De finnes ikke separat
  • 0
Siterer remote:
Virker som de kommer i en pakke, så man må kjøpe begge samtidig for 160 kr.


Siterer Eirik Hyldbakk Furu:
Det stemmer. Nintendo sier foreløpig at man må kjøpe "season pass"-et. De finnes ikke separat


Kjipern...
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Er utrolig keen på å skaffe dette men lite gira på å kjøpe en konsoll for bare et spill, har allerede enn Wii som støver ned men den kan jeg i det minste spill GC spill på.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Dlc-en har fått meg til å spille Zelda igjen. Har nå oppgradert alt utstyr til maks og snart funnet 300 korok seeds. Tror jeg skal holde på til jeg har oppgradert alle våpenplassene til maks. Har tatt de to første nivåene av trial of swords. Den siste kommer nok til å ta ganske lang tid, vil jeg tro.

Siterer Lt Mactawish:
Er utrolig keen på å skaffe dette men lite gira på å kjøpe en konsoll for bare et spill, har allerede enn Wii som støver ned men den kan jeg i det minste spill GC spill på.


Du får vente til Mario kommer med mindre du er interessert i ARMS og Splatoon 2. Siden du ikke har Wii U, er jo Mario Kart også et alternativ.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Du får vente til Mario kommer med mindre du er interessert i ARMS og Splatoon 2. Siden du ikke har Wii U, er jo Mario Kart også et alternativ.

Vel, er ikke så fan av Mario lenger men vi får se på hva dette "core-pokemon til konsoll" blir og evt. om det kommer et ordentlig Fire Emblem. Det kommer nok til å bli litt mer å velge i etterhvert tenker jeg.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
En god grunn til å fullføre Trial of the Sword er at du (liten spoiler) ikke bare får oppgradert mestersverdet til 60 i skade, men at det også ikke mister energien sin før 180-200 slag. Det var så lenge at jeg aldri trodde det skulle gå tom. Du får i praksis et sverd som varer og varer, noe flere her inne har klaget litt på. Det kjennes deilig ut å ha det beste våpenet i hånda nesten til enhver tid.

Klarte den siste delen på andre forsøk, men det var utrolig nervepirrende. Man bør øve seg på shield deflect for å si det kort. En god DLC, spør du meg. Har ennå ikke prøvd Master Mode.

Siterer Lt Mactawish:
Vel, er ikke så fan av Mario lenger men vi får se på hva dette "core-pokemon til konsoll" blir og evt. om det kommer et ordentlig Fire Emblem. Det kommer nok til å bli litt mer å velge i etterhvert tenker jeg.


Spør du meg er det en del indies som frister. Spørs hva du har spilt før, men jeg synes det kommer mange spill på eshop hele tiden.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
En god grunn til å fullføre Trial of the Sword er at du (liten spoiler) ikke bare får oppgradert mestersverdet til 60 i skade, men at det også ikke mister energien sin før 180-200 slag. Det var så lenge at jeg aldri trodde det skulle gå tom. Du får i praksis et sverd som varer og varer, noe flere her inne har klaget litt på. Det kjennes deilig ut å ha det beste våpenet i hånda nesten til enhver tid.


Ble nettopp ferdig med Trial of the Sword og med alle shrines. Likte belønningen.

Lagt til 2017-11-05 12:27:
Trial of the Sword er overraskende gøy. I hvert fall hvis man likte Stranded on Eventide-questen.
''eh'' - Link
  • 0
Siterer Subject 17:
Ble nettopp ferdig med Trial of the Sword og med alle shrines. Likte belønningen.


Minnes ennå hvor intenst det var på slutten! Selv om jeg klarte siste del på første forsøk, hadde jeg hjertet i halsen hele veien. Spesielt på de siste banene. Deilig når det var ferdig!

Synes for øvrig Eventide-questen var mer episk.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Hva synes folk om den nye dlc-en?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Hva synes folk om den nye dlc-en?


Har ikke prøvd den. Too much Xnbld.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!