Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Pokémon X & Y ~ Offisiell tråd ~


Siterer ElGamer:
Tror ikke den speeden vil utgjøre den store forskjellen om jeg bruker Mawilen riktig.


Dessuten så lærer den jo Sucker Punch, så da er det ikke sak.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Dessuten så lærer den jo Sucker Punch, så da er det ikke sak.


Gjør ingenting da!

Og for en gjeng med shinys du har. Hvordan har du skaffet deg alle de?
  • 0
Siterer ElGamer:
Og for en gjeng med shinys du har. Hvordan har du skaffet deg alle de?


Mesteparten har jeg bytta til meg av en venn, som igjen har bytta de til seg fra diverse forum rundt om. Det som er kjekt er at tilnærmet alle er 5IV/6IV med rett nature og greier.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Mesteparten har jeg bytta til meg av en venn, som igjen har bytta de til seg fra diverse forum rundt om. Det som er kjekt er at tilnærmet alle er 5IV/6IV med rett nature og greier.


Vet ikke om jeg skal være misunnelig eller gratulere deg. Får se om jeg kjører over noen shinies fra Emerald så fort jeg får skaffet en egen 3DS og Pokebank.
  • 0
Siterer ElGamer:
Får se om jeg kjører over noen shinies fra Emerald så fort jeg får skaffet en egen 3DS og Pokebank.


Har du noen snasne greier der?

Btw, er det noen som vil ta en kamp? Må teste det nye teamet mitt, som er fullt av mindre brukte greier.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Har du noen snasne greier der?


Der har jeg utrolig mye snasent! Mye skyldes konstant bytting mellom en veldig stor haug av venner og venners venner. Og jeg endte opp med å få samlet inn alle sammen. Alt takket være at andre venner og sånt ga seg, mens jeg fortsatte. Satt blant annet en hel helg med tre kompiser å fange både shiny Groudon Kyogre Rayquaza. Noe jeg har alle av. Samt veldig, veldig mange andre.

Siterer Grallen:
Btw, er det noen som vil ta en kamp? Må teste det nye teamet mitt, som er fullt av mindre brukte greier.


Joiner jeg, så får jeg tatt en kamp mot en jeg vet kan spille
  • 0
Siterer ElGamer:
Satt blant annet en hel helg med tre kompiser å fange både shiny Groudon Kyogre Rayquaza. Noe jeg har alle av. Samt veldig, veldig mange andre.


Ohhh, det er jo veldig nice!

Siterer ElGamer:
Joiner jeg, så får jeg tatt en kamp mot en jeg vet kan spille


Awesome! Jeg er online nå. Er forøvrig spent på hvordan det kommer til å gå, for jeg er usikker på hvor godt pokemonene fungerer sammen.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Ohhh, det er jo veldig nice!


Er det. Og tro jeg har to shiny Rayquaza om det skulle være interessant. Men må først skaffe en egen 3DS og skaffe meg Pokebank da

Siterer Grallen:
Awesome! Jeg er online nå. Er forøvrig spent på hvordan det kommer til å gå, for jeg er usikker på hvor godt pokemonene fungerer sammen.


Kommer nå, skal bare sette sammen et team til dette. Og kanskje jeg nå har muligheten til å slå deg!

Lagt til 2014-05-20 23:26:
Dette var ikke gøy en gang. Sendte av helt feil angrep som first attack, og da var løpet kjørt allerede da. Krever rematch straight away!
  • 0
Siterer ElGamer:
Og tro jeg har to shiny Rayquaza om det skulle være interessant.


Jeg har allerede en.

Og takk for kampen, Scrafty virket over all forventning.

Lagt til 2014-05-20 23:28:
Siterer ElGamer:
Krever rematch straight away!


Deal
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Og takk for kampen, Scrafty virket over all forventning.


Hadde jeg bare klart å bruke riktig angrep i starten, så hadde muligens hatt en sjans, men fy faen så rå den ble med et bar Sword Dance!

Siterer Grallen:
Deal


Gi meg to sek til å fikse opp et team. Som kanskje gir meg en mulighet.

Siterer Grallen:
Jeg har allerede en.


Da trenger du ikke en til da
  • 0
Siterer ElGamer:
Hadde jeg bare klart å bruke riktig angrep i starten, så hadde muligens hatt en sjans, men fy faen så rå den ble med et bar Sword Dance!


Dragon Dance*. Swords Dance gir +2 attack, men Dragon Dance gir +1 speed +1 attack. Men yeah, det kombinert med Moxie (som gir +1 attack etter hver pokemon den knerter) kan gjøre Scrafty livsfarlig.

Siterer ElGamer:
Gi meg to sek til å fikse opp et team. Som kanskje gir meg en mulighet.


Alrighty.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Dragon Dance*. Swords Dance gir +2 attack, men Dragon Dance gir +1 speed +1 attack. Men yeah, det kombinert med Moxie (som gir +1 attack etter hver pokemon den knerter) kan gjøre Scrafty livsfarlig.


Ja, skjønte fort at jeg tok feil der. Og med Moxie er den livsfarlig ja. Er den som må tas ut fort.

Irriterer meg stadig mer og mer over at jeg aldri ser ut til å i det hele tatt klare å være i nærheten av å slå deg.
  • 0
Siterer ElGamer:
Irriterer meg stadig mer og mer over at jeg aldri ser ut til å i det hele tatt klare å være i nærheten av å slå deg.


Vel, så spiller jeg nok en god del pokemon enn deg, og har dermed mer erfaring.

Nok en gang, takk for kampen! Var lærerik, ettersom jeg innså at teamet har en stor svakhet mot Talonflame, som var jævlig å spille rundt.

Anbefaler dog at du ikke bruker Acrobatics, med mindre du ikke bruker en item, eller en item som blir konsumert i løpet av en kamp (Weakness policy, bær, focus sash osv osv), ettersom den bare har 55 i power da, i motsetning til 110 som den har om Talonflame ikke har en item.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Vel, så spiller jeg nok en god del pokemon enn deg, og har dermed mer erfaring.


Kan være der det ligger, og i at jeg ikke akkurat har gjort noe for å bygge frem Pokemons til laget på en stund. Breeder fortsatt frem en del, og skal komme med noen nytt til neste gang.

Siterer Grallen:
Nok en gang, takk for kampen! Var lærerik, ettersom jeg innså at
teamet har en stor svakhet mot Talonflame, som var jævlig å spille rundt.


Selv takk for kampen, føler at jeg lærer litt hver gang. Ja, men Talonflame fikk ikke gjort en dritt mot Togeticen din. Hadde jeg bare visst at min Tyranitar faktisk er raskere enn den, så skulle jeg ha tatt den ut når jeg faktisk hadde sjansen.

Siterer Grallen:
Anbefaler dog at du ikke bruker Acrobatics, med mindre du ikke bruker en item, eller en item som blir konsumert i løpet av en kamp (Weakness policy, bær, focus sash osv osv), ettersom den bare har 55 i power da, i motsetning til 110 som den har om Talonflame ikke har en item.


Er det jeg har gått for før nå, så vet egentlig ikke helt hva jeg gjorde selv. Får bare bruke alt dette til å jobbe videre for å skape det "perfekte" laget, og kanskje få en mulighet til å slå deg!
  • 0
Siterer ElGamer:
Ja, men Talonflame fikk ikke gjort en dritt mot Togeticen din


Nei, det er derfor Togetic var livsnødvendig å holde i live denne kampen, noe som var litt irriterende siden den ikke er offensiv i det hele tatt, noe som førte til at jeg måtte bytte den ut hver gang du byttet pokemon, noe som igjen førte til at de andre på laget måtte bli truffet mer enn jeg likte.

Siterer ElGamer:
Får bare bruke alt dette til å jobbe videre for å skape det "perfekte" laget, og kanskje få en mulighet til å slå deg!


Håhå, alle lag har en svakhet eller to.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Nei, det er derfor Togetic var livsnødvendig å holde i live denne kampen, noe som var litt irriterende siden den ikke er offensiv i det hele tatt, noe som førte til at jeg måtte bytte den ut hver gang du byttet pokemon, noe som igjen førte til at de andre på laget måtte bli truffet mer enn jeg likte.


Skjønte dette. For du turte aldri å bytte til noen andre når jeg hadde Talonflamen ute, noe jeg burde ha klart å tatt bedre vare på. Men får som sagt lære av dette.

Siterer Grallen:
Håhå, alle lag har en svakhet eller to.


Gjelder bare å finne muligheten til å utnytte det for alt det er verdt
  • 0
Gjett hvem som oppdaget Wonder Trade, etter to og en halv gjennomspilling.
Dette er farlige saker. Nesten så jeg har lyst til å sende avgårde hele samlingen, for å se hva jeg får tilbake. Like spennende hver gang.
Hittil har jeg dog klart å holde meg til de jeg har to eller flere av.
Utrolig hva man får av andre. Har nå komplette sett av starterne (og utviklingene) fra denne og første generasjon, samt en haug jeg aldri har sett mens jeg har spilt.
  • 0
Siterer Tommy Kvaernerud:
Gjett hvem som oppdaget Wonder Trade, etter to og en halv gjennomspilling.


Gratulere med å ha oppdaget dette. Selv om to og en halv gjennomspilling er litt vel seint.

Siterer Tommy Kvaernerud:
Dette er farlige saker. Nesten så jeg har lyst til å sende avgårde hele samlingen, for å se hva jeg får tilbake. Like spennende hver gang.


Det er farlig. En har lyst til å sende avgårde alt og alle bare for spenningen som er, mens en venter på det som kommer.

Siterer Tommy Kvaernerud:
Hittil har jeg dog klart å holde meg til de jeg har to eller flere av.


Den regelen er veldig greit å holde seg til. Om du virkelig vil drive med WT, så burde du sende avgårde Pokemon du breeder, som ikke blir som du ønsker.

Siterer Tommy Kvaernerud:
Utrolig hva man får av andre. Har nå komplette sett av starterne (og utviklingene) fra denne og første generasjon, samt en haug jeg aldri har sett mens jeg har spilt.


Det er utrolig hva en kan få ja. Har selv gjennom WT og GTS skaffet meg alle starterne, samt flere heftige Pokemon jevnt over. Da både når det gjelder hvilke og IV/Nature. Samt at jeg har fått 2 shiny Pokemons gjennom WT, noe som var utrolig morsomt.
  • 0
Siterer ElGamer:
Selv om to og en halv gjennomspilling er litt vel seint.


Har spilt offline helt frem til i går da
  • 0
Siterer Tommy Kvaernerud:
Har spilt offline helt frem til i går da


Wow, vel da skjønner jeg at du ikke har funnet det før nå.
  • 0
Noen her med X som har en Charizardite X og en Manectite de ikke har bruk for? Tenkte jeg skulle mekke meg en Mega Charizard X og en Mega Manetric, men det er litt vanskelig mtp megasteinene ikke finnes på Y, som jeg har.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Noen her med X som har en Charizardite X og en Manectite de ikke har bruk for? Tenkte jeg skulle mekke meg en Mega Charizard X og en Mega Manetric, men det er litt vanskelig mtp megasteinene ikke finnes på Y, som jeg har.


Bruker egentlig X-steinen på Charizarden min, men om du vil så kan du jo eventuelt få låne den en periode, om det er ønskelig. Manectite har jeg dessverre enda ikke giddet å finne...

Når jeg først er inne her igjen, så kunne jeg trengt en trade-partner til å utvikle mine to Hauntere. Begge breedet frem i mitt "Ultimate Gengar-program", som etter drøyt 200 egg ga meg 1 6IV Gastly og 1 Shiny en. Så vil gjerne utvikle disse.
  • 0
Siterer ElGamer:
Bruker egentlig X-steinen på Charizarden min, men om du vil så kan du jo eventuelt få låne den en periode, om det er ønskelig.


Takk for tilbudet, men har fått skaffet den nå.

Siterer ElGamer:
Når jeg først er inne her igjen, så kunne jeg trengt en trade-partner til å utvikle mine to Hauntere.


Kan være med jeg, bare si ifra engang du har tid.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Takk for tilbudet, men har fått skaffet den nå.


Da så, er godt å høre det.

Siterer Grallen:
Kan være med jeg, bare si ifra engang du har tid.


Jeg er klar sånn egentlig når som helst, må bare få levlet opp den ene Gastlyen først. siden 3DSen daua i går kveld før jeg fikk utviklet den
  • 0
Noen som joiner en kamp i kveld? Er straks ferdig med det nye teamet mitt, og har lyst til å teste det ut.

Edit: Heh, det var da voldsomt. Trener opp sistemann på laget, og jeg møter min tredje shiny Durant.
Let the voice of love take you higher
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!