Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Overdreven spillvold-tråden


Dette er tråden for overdrevenhet .Her kan du skrive om den mest overdrevne spillvolden du har sett. Her snakker vi Mortal Kombat-gladvold, så overdrevent at INGEN noen sinne kunne tro det var virkelig.
  • 0
Veldig interessant tråd. Kunne du tenke deg å skrive litt lengre førstepost? Har du selv noen eksempler på overdreven vold i spill?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Veldig interessant tråd. Kunne du tenke deg å skrive litt lengre førstepost? Har du selv noen eksempler på overdreven vold i spill?

Vel, Tekken er et sånt spill, 007 legends er et sånt spill.....lista er lang.
  • 0
Mortal Kombat er ein spillserie med overdreven spillvold.
  • 0
Overdrevent spillvold er moro.
  • 0
Siterer fantomena:
Overdrevent spillvold er moro.


Noen ganger, men utrolig kor overdreven visse spill kan være for tiden.
  • 0
Synes enkelte spill tar det litt langt, Ninja Gaiden for eksempel. Synes også det er litt drøyt med hva som fremstilles på enkelte spillcover. Kanskje burde man ha mildere spillcover, eller så burde kanskje slike cover selges over disk. Tenker på barn som lett kan bli påvirket. Ikke særlig hyggelig når barn sier de vil ha et spill for å utføre de handlingene som mange ganger blir vist fram på utsiden av coveret.
Nintendo Network ID: HylianGameboy 3DS Friendcode: 3437 - 3366 - 9899
  • 0
Siterer Jompapa:
Synes enkelte spill tar det litt langt, Ninja Gaiden for eksempel. Synes også det er litt drøyt med hva som fremstilles på enkelte spillcover. Kanskje burde man ha mildere spillcover, eller så burde kanskje slike cover selges over disk. Tenker på barn som lett kan bli påvirket. Ikke særlig hyggelig når barn sier de vil ha et spill for å utføre de handlingene som mange ganger blir vist fram på utsiden av coveret.

Jo, noen spill passer bedre i hendene på ungdommer som skjønner at det bare er et videospill.
  • 0
Metal gear reising revengeance er meget voldelig!
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Synes overdreven vold kan være greit når spillet er klar over at det er overdrevet. No More Heroes, for eksempel synes jeg er et fantastisk eksempel på dette. Det er ultra-voldelig, men er alltid litt humoristisk, og det er sånn jeg synes det skal være.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
  • bec
  • bec
To ord: Saw two
  • 0
fra mobilen

God of Wat er vel de mest over the top voldelige spillene jeg kommer på, spesielt GoW 3. Detaljerte og brutale mord utført på mest mulig sadistisk vis er jo noe man gjør flere ganger i serien. Men artig er det
Yet another quest to defeat an evil pig and obtain triangular cheese
  • 0
Siterer Jompapa:
Synes enkelte spill tar det litt langt, Ninja Gaiden for eksempel. Synes også det er litt drøyt med hva som fremstilles på enkelte spillcover. Kanskje burde man ha mildere spillcover, eller så burde kanskje slike cover selges over disk. Tenker på barn som lett kan bli påvirket. Ikke særlig hyggelig når barn sier de vil ha et spill for å utføre de handlingene som mange ganger blir vist fram på utsiden av coveret.


Husker når jeg var liten så fikk jeg mareritt av et cover. Husker ikke hvilket spill det var da, men var en eller annen dude som var hengt opp med et tau på hver fot og armer så han hang 0,5 cm i luften vannrett, også var det en annen på vei ned for å knekke han med albuen. Husker jeg nesten ikke turde å se på coveret i butikken

Nå får jeg aldri mareritt, ikke av noe fra underholdningsmedia. Mest sannsynlig fordi jeg vet at det ikke er ekte.
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
Mortal Kombat anyone?

Jeg ble skremt av det spillet til N64.

Siterer Jompapa:
Synes enkelte spill tar det litt langt, Ninja Gaiden for eksempel.


Ninja Gaiden er også ganske drøyt, ja. I eneren er det vel bare hodet som kan kappes av, så det føles helt naturlig ut etterhvert
''eh'' - Link
  • 0
Vold er gøy.
The Chronicles Of Riddick var ikke så milde med volden. Så jeg tror at det er det mest voldelige.
  • 0
Husker svært godt Mortal Kombat. Men det var vanvittig gøy også.

FATALITY!
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Siterer Taktikkeren:
FATALITY!


FINISH HIM!
  • 0
I seg selv synes jeg ikke at spillvolden er så ekstrem, men foreldre må prøve å sette seg litt inn i spillene, og hvordan barnet reagerer på spillet, for å bedømme om de bør la barnet spille spillene.

Jeg har aldri vært spesielt sensitiv for vold eller spillvold selv, men jeg kan vedgå at enkelte spill kunne spart seg for enkelte scener og kanskje satt lista litt lavere. De bør kunne klare å balansere hvor mye vold som passer ift. spilltypen, settingen og historien, i stedet for å gjøre det så voldelig de bare kan. Det er tross alt ikke volden i seg selv som er det som gjør at vi kjøper spillene, eller?
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
I seg selv synes jeg ikke at spillvolden er så ekstrem, men foreldre må prøve å sette seg litt inn i spillene, og hvordan barnet reagerer på spillet, for å bedømme om de bør la barnet spille spillene.

Jeg har aldri vært spesielt sensitiv for vold eller spillvold selv, men jeg kan vedgå at enkelte spill kunne spart seg for enkelte scener og kanskje satt lista litt lavere. De bør kunne klare å balansere hvor mye vold som passer ift. spilltypen, settingen og historien, i stedet for å gjøre det så voldelig de bare kan. Det er tross alt ikke volden i seg selv som er det som gjør at vi kjøper spillene, eller?


Det er liksom ikke like badass uten blod og istedenfor " get the fuck on the ground cocksucker" så får vi servert " Get on the ground you fool".

Det er bare min mening da.
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
Siterer Elektro Banana:
Det er liksom ikke like badass uten blod og istedenfor " get the fuck on the ground cocksucker" så får vi servert " Get on the ground you fool".


Nå var det jo ikke språkbruken som ble diskutert heller. Det jeg vil ha frem er at spillutviklerne må prøve å se hvor grensen for hva som er fornuftig å ha med av vold går. I enkelte spill passer det å ha rimelig mye vold, mens i andre spill er det noe som skurrer når en tilsynelatende fornuftig karakter plutselig maltrakterer en fiende. Den grensen bør utviklerne se selv.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Gears of War 3 anyone?
- Stappe flammekasteren i kjeften så det kommer ild ut overalt, fuck yeah
The D' is silent.
  • 0
  • RDB
  • RDB
Overdreven vold og seksualisering i spill er en uting. At alt coverart må inkludere beef, mannlig mann med maskingevær får gamere til å virke som barnslige idioter, men til en viss grad er det jo dessverre sant. De gjør det ikke slik for morro, det er jo nettopp FORDI det selger bedre. Folk flest tar ikke interaktiv underholdning alvorlig nok, så både utviklernes holdning og vår egen må endres før gaming virkelig kan bli et modent underholdningsmedium.

Ikke at vold i spill IKKE er morro! Jeg elsker voldelig spill! Last Of Us sin makabre realisme er herlig, og det spillet er også et bra eksempel på positiv utvikling i industrien. Standarden det spillet setter for historiefortelling er høy og jeg får inntrykk av at andre utviklere gradvis begynner å forstå at det kan være en nøkkel til både kritisk og kommersiell suksess: Å ta seg selv seriøst.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!