Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

3DS-tråden ~ Offisiell Tråd ~


Da er jeg i gang med Ocarina of Time. Liker det godt så langt, og det var omtrent som forventet. Jeg har også en Wii remote og nunchuck på vei i posten.

Jeg kjenner at jeg har veldig lyst å også prøve A Link Between the Worlds, men Nintendo-kjøp river fort i lommeboken.

Er det noen som vet om Zelda spill ofte kommer på salg? Jeg kan i så fall spille i gjennom Ocarina of Time først, for å se om et annet blir billig i mens. Men hvis ikke, får jeg bare bite det i meg og kjøpe A Link Between the Worlds snart også.
  • 0
Siterer IranianNosebone:
Er det noen som vet om Zelda spill ofte kommer på salg? Jeg kan i så fall spille i gjennom Ocarina of Time først, for å se om et annet blir billig i mens. Men hvis ikke, får jeg bare bite det i meg og kjøpe A Link Between the Worlds snart også.


3DS-spill er ikke det dyreste man kan kjøpe. Ellers er det bare å sjekke på nettet om de har noen tilbud der.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
De har ikke så dyr fullpris nei, men jeg er vant til å få flere spill for samme pris. Jeg betaler vanligvis kun fullpris når jeg er spesielt interessert i et spill. Nå begynner jeg jo å bli spesielt interessert i Zelda da, men de er så mange.

Så lenge jeg ikke ser spillet til halv pris en uke etter jeg kjøper det, går det nok greit. Jeg vet allerede hvordan jeg skal planlegge kjøpene mine i forhold til for eksempel Playstations mange tilbud, men jeg vet ikke hvordan Nintendo sitt mønster er.

Jeg ser frem til dagen jeg får skaffet meg en bedre arbeidsstilling, slik at jeg ikke trenger å tenke på disse tingene lenger.
  • 0
Siterer IranianNosebone:
De har ikke så dyr fullpris nei, men jeg er vant til å få flere spill for samme pris. Jeg betaler vanligvis kun fullpris når jeg er spesielt interessert i et spill. Nå begynner jeg jo å bli spesielt interessert i Zelda da, men de er så mange.


Man kan spille OoT på mange plattformer. Man kan laste ned Majora's Mask fra Wii, hvis det ennå er mulig. Wind Waker på Wii U kan ikke være så alldeles dyrt (i hvert fall ikke fra GC), mens Skyward Sword må ha gått ned i pris siden det er et Wii-spill. Det samme med TP. Det er muligheter, men det spørs bare på om man klarer seg uten det nyeste.

Vet ikke hvordan Nintendo pleier å droppe prisene sine. Tror ikke de har noe system med mindre Alan Turing dukker opp fra de døde.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer IranianNosebone:
Er det noen som vet om Zelda spill ofte kommer på salg? Jeg kan i så fall spille i gjennom Ocarina of Time først, for å se om et annet blir billig i mens. Men hvis ikke, får jeg bare bite det i meg og kjøpe A Link Between the Worlds snart også.


Det var et salg på store deler av serien rundt lanseringen av Hyrule Warriors. Så det spørs vel om det kommer igjen med det første.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Takk skal dere ha. Jeg får bare plukke dem med meg etter hvert og tenke at de er verd prisen uansett.

Hva er GC?
  • 0
Siterer IranianNosebone:
tenke at de er verd prisen uansett.


Det er de definitivt.

Siterer IranianNosebone:
Hva er GC?


En forkortelse for GameCube.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Ah. Det ble til slutt Wind Waker HD, til 395kr. Ikke verst i det hele tatt, men nå må jeg nok vente en stund med A Link Between the Worlds. Ikke at jeg ikke har nok å spille fra før, hehe. Jeg fikk bare litt Zelda-kick, og ville ha alt på en gang.

Må si at Ocarina of Time er et fantastisk spill. Musikk fra spill har ikke satt seg like godt i skallen siden da jeg spilte FFVII.
  • 0
Siterer IranianNosebone:
Må si at Ocarina of Time er et fantastisk spill


Det er jeg helt enig i. Det er det spillet jeg mener har best musikk. Det er ikke bare én melodi som setter seg i det spillet, men utrolig mange!
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Det er demo av Codename S.T.E.A.M ute på E-shopen nå for de som er interessert i det, virker virkelig som det kan bli et av de morsomste 3DS spillene dette året.
  • 0
Siterer stikox93:
Det er demo av Codename S.T.E.A.M ute på E-shopen nå for de som er interessert i det, virker virkelig som det kan bli et av de morsomste 3DS spillene dette året.


Er litt nysgjerrig på det. Har du spilt demoen? Hvordan er det?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Er litt nysgjerrig på det. Har du spilt demoen? Hvordan er det?



Det har jeg, jeg ble veldig engasjert. Det ser nydelig ut på 3DSen, Gameplayet var som et litt unikt rpg spill hvor alt dreide seg om damptanken din. Virkelig noe du bør sjekke ut! Det spillet blir bra
  • 0
1149,- for den nye 3DS'en i innbytte av den gamle XL'en hos Gamestop. Det bør vel være overkommelig.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
1149,- for den nye 3DS'en i innbytte av den gamle XL'en hos Gamestop. Det bør vel være overkommelig.



Det er virkelig ikke dårlig, det er noe verdt å sjekke ut ja.
  • 0
Siterer stikox93:
Det har jeg, jeg ble veldig engasjert. Det ser nydelig ut på 3DSen, Gameplayet var som et litt unikt rpg spill hvor alt dreide seg om damptanken din. Virkelig noe du bør sjekke ut! Det spillet blir bra


Er stor fan av MH, så gleder meg til å prøve selv, men har ikke fått gjort det ennå!
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
I dag fikk jeg New 3DS XL (blå selvfølgelig!), Majoras Mask og en lekker skull kid figur. Så langt er jeg veldig fornøyd med konsollen, men noen ting på jeg pirke på. Den nye stylusen er ikke så smart plassert og sitter ganske hardt, i forhold til de forrige. Designet på konsollen er lekkert men det at spill porten er på framsiden og ikke baksiden gjør at det ser litt rart ut. Men ellers er de nye knappene mye bedre spesielt start og select, og den nye c-"knappen" fungerer mye bedre enn forventet. 3D-en fungerer ekstremt mye bedre på New 3DS. Det er så stor forskjell! Nå kan man til og med bruke gyroskopet mens 3D er på. Flott!

MH serien har jeg ikke noe forhold til men demoen til MH4 imponerte veldig og grafikken + 3D var spesielt bra. Så bra at jeg endte opp med å bestille det, hehe.

Da er det bare å kose seg med de nye spillene frem til Xenoblade 3D kommer ut. Det gleder jeg meg ekstremt mye til!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Har kjøpt meg en New 3DS XL men jeg vil oppgradere det opprinnelige minnekortet på 4GB som følger med til enten ett 16GB eller 32GB minnekort.
Ser at Nintendo Amerika har lagt ut en liste over minnekort som er kompitable med New 3DS konsollen her:
http://en-americas-support.nintendo.com/app/answers/detail/a_id/
13995


Prøvde og finne noen av disse her i norske nettbutikker men det nærmeste jeg fant var disse 2 minnekorta fra Gamezone: http://gamezone.no/Avdelinger/SPILL/Nintendo-3DS/3DS-Tilbeh%
C3%B8r/Diverse/16GB-Minnekort-til-Nintendo-3DS-Micro-SD-med-
SD-adapter122464-p0000051167
og http://gamezone.no/Avdelinger/SPILL/Nintendo-3DS/3DS-Tilbeh%
C3%B8r/Diverse/32GB-Minnekort-til-Nintendo-3DS-Micro-SD-med-
SD-adapter122651-p0000051362


Noen som vet om jeg kan bruke ett av disse 2 til New 3DS konsollen eller kan anbefale meg en nettbutikk hvor jeg kan kjøpe ett minnekort fra listen som Nintendo Amerika har lagt ut?
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0
Siterer Animorpher:
Noen som vet om jeg kan bruke ett av disse 2 til New 3DS konsollen eller kan anbefale meg en nettbutikk hvor jeg kan kjøpe ett minnekort fra listen som Nintendo Amerika har lagt ut?


Så vidt jeg vet, bruker New 3DS også MicroSD kort, så begge de to burde fungere til den.

Siterer Crazy Kraken:
frem til Xenoblade 3D kommer ut. Det gleder jeg meg ekstremt mye til!


Det ville jeg gjort også
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
den nye c-"knappen" fungerer mye bedre enn forventet


Var litt spent på denne. Den ser så liten ut, men bra at den fungerer.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer Glorfindel:
Det ville jeg gjort også


Tror det vil passe perfekt på en 3DS. Det er et sånn spill som jeg tror kommer til å passe å spille litt og litt, og det er ypperlig i den studentsituasjonen jeg er i nå.

Siterer remote:
Var litt spent på denne. Den ser så liten ut, men bra at den fungerer.


Bruker den hele tiden i MM og tenker ikke over at den er en rar liten gummiknott lenger. Nå er det en helt naturlig måte å styre kameraet på og jeg skjønner ikke hvordan jeg har klart å spille 3DS spill uten, haha.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Tror det vil passe perfekt på en 3DS.


Jeg er usikker. Med tanke på at det er et open world spill, tror jeg det fremdeles vil ta seg best ut på Wii U. Jeg skal nok kjøpe 3DS-versjonen for å se men.

Siterer Crazy Kraken:
Det er et sånn spill som jeg tror kommer til å passe å spille litt og litt


Det stemmer nok derimot ganske greit. Det er et ganske seigt spill, men så fort jeg ble hektet, så klarte jeg ikke å legge det fra meg. Bare ikke ta opphold over alt for lang tid. Da kommer du nok aldri i gang igjen
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Med tanke på at det er et open world spill, tror jeg det fremdeles vil ta seg best ut på Wii U.


Wii mener du? Xenoblade skal foreløpig ikke komme til Wii U. Jeg skjønner jo hva du mener men jeg tror det skal gå greit. Men om det hadde fått en HD remake til Wii U så hadde det nok sett avsindig pent ut.

Siterer Glorfindel:
Bare ikke ta opphold over alt for lang tid. Da kommer du nok aldri i gang igjen


Jepp, det skjedde med en kompis av meg. 100 timer inn i spillet, men nå har det nok gått et halvt år siden sist. Ganske vanskelig å starte opp igjen for å gjør ferdig historien. Han snakket om at det beste kanskje var å starte helt på nytt. 100 timer på nytt? Å herrejesus.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Wii mener du? Xenoblade skal foreløpig ikke komme til Wii U. Jeg skjønner jo hva du mener men jeg tror det skal gå greit.


Ja, det er Wii-versjonen jeg mener. Men om du spiller det på Wii U så går oppløsningen opp et bittelite hakk enn om du spiller det på Wii. Ikke drastisk merkbart, men fremdeles bedre

Siterer Crazy Kraken:
Men om det hadde fått en HD remake til Wii U så hadde det nok sett avsindig pent ut.


Indeed. Jeg mener det burde fått det i stedet for en 3DS-versjon. Men legger meg ikke ned og griner for det heller.

Siterer Crazy Kraken:
100 timer inn i spillet


Da må han ha drevet med mye rart, for jeg gjennomførte det på 65.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Bruker den hele tiden i MM og tenker ikke over at den er en rar liten gummiknott lenger. Nå er det en helt naturlig måte å styre kameraet på og jeg skjønner ikke hvordan jeg har klart å spille 3DS spill uten, haha.


Det kan jeg tenke meg. Det var en tilvenningssak å spille SSB uten, men det gikk jo. noen som vet om det forresten SSB støtter circle pad pro?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer Glorfindel:
Ja, det er Wii-versjonen jeg mener. Men om du spiller det på Wii U så går oppløsningen opp et bittelite hakk enn om du spiller det på Wii. Ikke drastisk merkbart, men fremdeles bedre


Åja, det er jo litt kult! Jeg har ingen Wii eller Wii U (og nå er det umulig å få xenoblade til de konsollene) så Xenoblade 3D er den eneste måten jeg kan få spilt spillet uansett.

Siterer Glorfindel:
Da må han ha drevet med mye rart, for jeg gjennomførte det på 65.


Jøss. Gjorde du mye sidequests og sånt da? Jeg hørt at snitt playtime i spillet var på rundt 100 timer.

Siterer remote:
noen som vet om det forresten SSB støtter circle pad pro?


Det burde det vel gjøre nå som c knappen kan brukes til smash angrep? Men jeg har ikke spillet så jeg vet ikke 100% sikkert altså. Burde kanskje kjøpe SSB?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!