Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Kickstarter-tråden


Dette er tråden for å diskutere, dele og kommentere Kickstarter-siden og Kickstarter-prosjekter.

Har du støttet en Kickstarter-aksjon?
Har du et prosjekt du følger og vil dele med andre?
Hva synes du om denne måten å finansiere spillutvikling og noen ganger kutte ut et ledd i kjeden for å få gitt ut et spill?
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Jeg har støttet et par Kickstarter prosjekter, de fleste for bokutgivelser av webcomics som jeg følger. Ellers en kortfilm(/DVD) og et par spill.

Er egentlig bare et av prosjektene hvor jeg allerede har fått det ferdige produktet, de andre er fremdeles under arbeid. Men de fleste har fortløpende oppdateringer om prosessen, så jeg er ennå ikke bekymret for at prosjektene har havarert. Dessuten er de fleste prosjektene som jeg har støttet drevet av personer bak kjente nettsteder, så det er lite sjanse for at de bare "forsvinner i intet" med pengene.

Likevel vil jeg nok si at man bør ha det i tankene at det er en viss mulighet for at man "taper" de pengene man setter i Kickstarter-prosjekter. Ikke nødvendigvis pga. svindel, men kanskje klarer folk ikke å fullføre prosjektene pga uforutsette hendelser og problemer.

Med det sagt så synes jeg at det er bra at spillutviklerne som bruker Kickstarter ikke blir like bundet av krav og ønsker fra utgiverne! Har av og til lest om at spill blir endret til det ugjenkjennelige fordi utgiverne vil ha mer "mainstream" spill eller krever ting som ikke nødvendigvis passet med den opprinnelige ideen til spillet. Eller de pusher lansering av uferdige spill.
  • 0
http://www.kickstarter.com/projects/181123828/aero-3d-bird-flight
-game-with-bill-nye-and-gamedes

Dette Kickstarter-prosjektet vurderer jeg å støtte.

Det er et prosjekt kalt AERO, og det skal lages for å lære barn om aerodynamikk og hvordan flyving fungerer i naturen og luftfart. Det høres ut som et veldig positivt prosjekt, og Bill Nye, the Science Guy er med på laget.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Jeg støttet Krillbites' "Among the Sleep", og gleder meg til det kommer

Akkurat nå sitter jeg og ser på Afterland, et mobilspill som ser utrolig vakkert ut.
Skal absolutt støtte disse når jeg får penger til det
(jeg er en sucker for slik kunst som de har i spillet)
http://www.kickstarter.com/projects/1400657451/afterland?ref=ho
me_spotlight
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Håper det går greit at jeg børster støvet av denne tråden..?

Jeg lagde meg en konto på Kickstarter tidligere i år etter og ha snublet over flere prosjekter jeg syntes var interessant og selv om jeg ikke har støttet noen spill enda,så har det blitt noen webcomics jeg har støttet. Har fulgt med på flere spill som har klart og fullføre sine mål på Kickstarter og vært gøy og se om de har klart og nå sine stretch goals.
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!