Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Dark Souls ~ Offisiell tråd ~


Da er det store spørsmålet, PS4, Switch eller PC?

Blir nok på PS4, men det hadde vært artig å spilt det på Switchen også.
Let the voice of love take you higher
Siterer dark samus nemesis:
Håper bare de har fikset Blight Town, haha.


Det håper jeg også!

Lagt til 2018-01-11 17:44:
Siterer Grallen:
Da er det store spørsmålet, PS4, Switch eller PC?

Blir nok på PS4, men det hadde vært artig å spilt det på Switchen også.


Blir PS4 her ass! Større sjanse for coop med venner på PC, men liker Souls best på konsoll!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
PS4 uten tvil.

Det jeg håper mest på, er at det muligens har endret på eller bare rett og slett fjernet Bed of Chaos helt fra spillet.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Det jeg håper mest på, er at det muligens har endret på eller bare rett og slett fjernet Bed of Chaos helt fra spillet.


De kan umulig fjerne det, men en endring er kanskje mulig...? Det er ikke en spesielt god boss, men jeg håper ikke det blir en total redesign heller.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Er skeptisk på hvor mye de kommer til å forandre, ettersom det er en remaster og ikke en remake. Men man kan jo alltid håpe, liker ikke Bed of Chaos sjæl.

Ser også ut som at vi som allerede eier Dark Souls på PC får remasteren til halv pris. Da skal man ikke se bort i fra at jeg kjøper det både på PS4 og PC. https://twitter.com/J4g3r/status/951540052454199297
Let the voice of love take you higher
  • 0
Hva har dere imot Bed of Chaos egentlig? Latterlig lett boss, enkelt den letteste av de 4 lordene. Og han tar dere maks 2 minutter å ta, så hvorfor så mye hate?
The D' is silent.
  • 0
  • Los
  • Los
Nå har vel From Software selv sagt at Bed of Chaos ikke er et "ferdig produkt", den bossen ble litt slengt sammen..

Men jeg vet ikke... PS4 eller Switch.. Begge? Jeg har så lenge hatt lyst på bærbar Dark Souls, det var det første jeg sa når jeg så Switchen.. Men har jo DS2 og DS3 på PS4 så det hadde vært gøy å fullføre samlingen

Kanskje Switch først også PS4 på salg en gang
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Siterer Finalfantasyfrelst:
Hva har dere imot Bed of Chaos egentlig? Latterlig lett boss, enkelt den letteste av de 4 lordene. Og han tar dere maks 2 minutter å ta, så hvorfor så mye hate?


Som konsept liker jeg bossen, men den er ikke spesielt morsom, selv om den kanskje er lett. Poenget med souls er tross alt ikke at ting skal være lett ;)
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Finalfantasyfrelst:
Hva har dere imot Bed of Chaos egentlig?


Bossen i seg selv er det ikke noe galt med, jeg hater bare det hoppet ned til roten i midten. Har hvertfall 15 gjennomspillinger, men jeg treffer fremdeles ikke de første tre-fire gangene lol.
Eneste punktet i spillet hvor jeg blir skikkelig frustrert hver gang, fordi en må løpe så langt for å komme tilbake.

Hopping generelt i DS er noe jeg prøver å unngå. Forferdelig kontroll akkurat på det der.
  • 0
Nå har vi fått se litt forskjellig fra Dark Souls: Remastered, så da lurer jeg på hva dere syns. Yay, or nay?

Her er den nyeste traileren: https://www.youtube.com/watch?v=ImcIU6iQyZs
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Nå har vi fått se litt forskjellig fra Dark Souls: Remastered, så da lurer jeg på hva dere syns. Yay, or nay?


For meg blir det nyay, ikke så mye for den forbedrede grafikken men mest fordi jeg ikke får kjørt DS1 på denne pcen av en eller annen grunn.
Synes ikke det er så mange visuelle forbedringer men det er riktignok en stund siden jeg spilte det sist, mulig nostalgien tar litt overhånd.

Blir nok litt uvant med tregere tempo etter Bloodborne og DS3 men kan ikke si noe annet enn at jeg gleder meg.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om spillet ser "bedre ut" eller ikke. Atlså, 1080p og 60fps på PS4 blir flott, men grafikken i seg selv har i noen trailere og gameplay sett... vel... dårligere ut enn PS3 utgaven. Fargene var helt utvaskede, bloom og godrays manglet osv. Det ser ut som bloom og godrays er på plass i den nyeste traileren ihvertfall!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Nå har vi fått se litt forskjellig fra Dark Souls: Remastered, så da lurer jeg på hva dere syns. Yay, or nay?


Jass. Lite forbedringer eller ei, jeg skal gå og bli rekt i Blighttown.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Jass. Lite forbedringer eller ei, jeg skal gå og bli rekt i Blighttown.


Ender vel opp med å kjøpe det jeg også, haha!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Skal prøve å komme meg gjennom uten noen deaths denne gangen (men kommer nok garantert til å rusle utfor et eller annet stup som vanlig).
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Nå har vi fått se litt forskjellig fra Dark Souls: Remastered, så da lurer jeg på hva dere syns. Yay, or nay?


Er ikke helt fan av det de har gjort med fargene/lyset, men siden jeg er en såpass stor Dark Souls-fanboi så kommer jeg sikkert til å kjøpe det uansett.

Siterer Lt Mactawish:
Skal prøve å komme meg gjennom uten noen deaths denne gangen


Har litt lyst til å prøve det samme, men jeg er så rusten at det sikkert kommer til å gå skikkelig dårlig.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Tror ikke det kommer til å gå bra uansett, har en tendens til å falle utfor hvert eneste stup jeg (ikke) ser. Fikk b.la. "you died" achievmenten i DS2 3-4min ut i spillet pga. manglende fast grunn under føttene.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Er det andre som skal være med på nettverkstesten av Remastered i kveld, eller?
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Er det andre som skal være med på nettverkstesten av Remastered i kveld, eller?


Oi, kanskje det ja? Hva må jeg gjøre for å være med på den?

---

Åja, ser nå at man bare kunne laste ned spillet frem til den 8. Mai. Too late for me, i guess. Shit.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Too late for me, i guess. Shit.


Ah, det var leit.

Det er for øvrig ikke store området man får tilgang til, jeg ble ferdig iløpet av ca 15 min. Nå fiser jeg bare rundt i PvP. Det ser bedre ut enn jeg trodde da, og det er nice med 60FPS.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Det ser bedre ut enn jeg trodde da, og det er nice med 60FPS.


Ja, her håper jeg du kan beskrive litt! Fra noe av det første de viste fram av DS:R så så det ut som at fargene var veldig utvasket, og bloom og godrays manglet. Er dette fikset?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Fra noe av det første de viste fram av DS:R så så det ut som at fargene var veldig utvasket, og bloom og godrays manglet.


Nå er det en stund siden jeg har spilt det originale Dark Souls, men jeg syns fargene var bra og ganske sterke. Det var også litt bloom og godrays, men jeg troooooor godrayene er litt forandret. Men nettverkstesten foregår bare i et lite område av Undead Parish, kan godt hende det er annerledes i andre områder av spillet.

Det skal sies at jeg syns det er litt forskjell fra minnene jeg har ifra det originale, men jeg syns fremdeles at det ser bra ut.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Så lenge man kan bevege seg greit i Blight town, og ser noe i det hele tatt, så sier jeg meg fornøyd egentlig
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!