Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Dark Souls ~ Offisiell tråd ~


Det Drage området i DS3 syns jeg er litt (les veldig) slitsomt. Ikke spesielt spennende fiender å sloss mot og Nameless King er bare kjip. Det som skal være en episk bossfight blir bare så ekstremt irriterende når bossen er så ufattelig aggro og så stor at man i store deler av kampen har store problemer med å faktisk se hvilket angrep som kommer rett mot deg.

Bloodborne har også noen problemer med store og raske bosser, men der er også spilleren raskere. Savner det litt treigere kampsystemet fra DS1 og DS. Det raske kampsystemet passer ekstremt bra i Bloodborne, men i DS3 syns jeg til tider det blir veldig slitsomt.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Nå er jeg på Sister Freide bossen i første DLCen. Herregud som jeg sliter! Fase 1 går greit, men Fase 2 sliter jeg skikkelig på! Må nesten vurdere en summon på den her også gitt...
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Bloodborne har også noen problemer med store og raske bosser, men der er også spilleren raskere. Savner det litt treigere kampsystemet fra DS1 og DS. Det raske kampsystemet passer ekstremt bra i Bloodborne, men i DS3 syns jeg til tider det blir veldig slitsomt.

Har til tider blandede følelser med det jeg også. Spilte litt her for noen dager siden og det slo meg hvis man spiller uten skjold (noe jeg alltid gjør) så må man nærmest gå for i-frames rulling for et hvert angrep man blir utsatt for. Dette pga. at fiender angriper ganske fort, har nesten alltid overaskende rekkevidde samt at vanlige fiender har ganske heftig tracking på de fleste av sine angrep.

I tidligere spill kunne jeg ofte gå bakover eller til siden for å unngå et angrep men i DS3 føler jeg meg ofte tvunget til å rulle eller gå for en parry. I DS1 var det kanskje litt i overkant lett å bare gå rundt en del angrep men gjorde til gjengjeld at ulike fiender fikk en ulik "trussel". I DS3 står ikke så mange vanlige fiender ut fra mengden siden omtrent alle har god rekkevidde, god tracking og er relativt raske.

Selv om BB har raske fiender følte jeg at de var litt mer varierte å kjempe mot.

Siterer Crazy Kraken:
Nå er jeg på Sister Freide bossen i første DLCen. Herregud som jeg sliter! Fase 1 går greit, men Fase 2 sliter jeg skikkelig på! Må nesten vurdere en summon på den her også gitt...

Friede blir sett på som den vanskeligste bossen av en god del folk så ikke noe å skamme seg over (selv vet jeg ikke om jeg vil sette henne øverst siden jeg sliter noe mer med et par andre) DLC bossene generelt er litt mer vriene enn de fleste fra vanilla.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Har til tider blandede følelser med det jeg også. Spilte litt her for noen dager siden og det slo meg hvis man spiller uten skjold (noe jeg alltid gjør) så må man nærmest gå for i-frames rulling for et hvert angrep man blir utsatt for. Dette pga. at fiender angriper ganske fort, har nesten alltid overaskende rekkevidde samt at vanlige fiender har ganske heftig tracking på de fleste av sine angrep.


Altså, når jeg spiller DS3 så har jeg nesten alltid skjoldet på ryggen og holder våpenet mitt med to hender isteden. Jeg føler veldig mange av de tøffere fiendene i spillet (samt bossene) er såpass sterke og som du seier; raske, at det er meningsløst å stå å blokke noe som helst. Det er også få skjold med høy poise syns jeg. i DS, DS1 og DS2 så kunne man velge om man ville gå for skjold eller dodge (eller en blanding), og det savner jeg veldig fra DS3

Siterer Lt Mactawish:
I tidligere spill kunne jeg ofte gå bakover eller til siden for å unngå et angrep men i DS3 føler jeg meg ofte tvunget til å rulle eller gå for en parry.


Ja. Men samtidig syns jeg parrying på mange måter er mye vanskeligere i 3ern enn i BB og de andre souls spillene. Det har nok noe med at de angriper så ekstremt mye raskere enn i de tidligere spillene. Det å sparke bort skjoldene til fiender var også noe man kunne gjøre i DS og DS1, men det syns jeg er helt ubrukelig i DS3. Animasjonen tar så lang tid at man nesten ikke rekker det før fienden har tatt ned skjoldet sitt og plantet et spyd gjennom bukspyttkjertelen din...

Siterer Lt Mactawish:
I DS1 var det kanskje litt i overkant lett å bare gå rundt en del angrep men gjorde til gjengjeld at ulike fiender fikk en ulik "trussel". I DS3 står ikke så mange vanlige fiender ut fra mengden siden omtrent alle har god rekkevidde, god tracking og er relativt raske.


Enig enig enig.

Siterer Lt Mactawish:
Friede blir sett på som den vanskeligste bossen av en god del folk så ikke noe å skamme seg over (selv vet jeg ikke om jeg vil sette henne øverst siden jeg sliter noe mer med et par andre) DLC bossene generelt er litt mer vriene enn de fleste fra vanilla.


Har fått henne (i siste fase) ned til 30% ellerno, men hun gjør så latterlig mye skade. Går med noe av den tyngste rustningen i spillet og et maks oppgradert Hollowslayer Greatsword (og jeg er riktig levlet) og jeg får skikkelig bank. Det hjelper tydeligvis ikke at jeg har runna 4 souls spill fra før av...

Hvilken boss sliter du mest med?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Hvilken boss sliter du mest med?

Er ikke helt ferdig med Ringed City så kan ikke si helt sikkert men DLC-bossene er gjerne ganske vriene (litt pga. at jeg ikke har spilt de så mye og litt at de generelt er vanskelige) men Dancer er en av de jeg alltid har hatt problemer med.

Mye av problemet mitt med Dancer er at kameraet blir helt kørka når man har lock-on siden "lock-on-punktet" er såpass høyt oppe, så har hun det latterlige grab-angrepet som nesten alltid one-shotter meg siden jeg som regel er ganske squishy.

Hun har også en del angrep som ligner litt på hverandre og en lang wind-up som ender i raske angrep med lang rekkevidde så jeg kødder det gjerne til et par ganger.
(plus at jeg alltid er altfor grådig og aggressiv når jeg tar henne)
Vet ikke om hun er den jeg sliter mest med akkurat, men det er vel den jeg misliker mest.

DLC-bossene gjør nok en del mer skade så jeg dør vel muligens noe mer der men de lurer meg ikke på nær så mye som Dancer
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Dancer er en av de jeg alltid har hatt problemer med.


Sleit veldig på Dancer jeg også, men tok henne til slutt alene. Jeg syns det var en morsommere fight enn Nameless king og Freide, men jeg er enig i at lock on punktet skaper litt problemer. Tror det er noe som påvirker meg veldig. Hvis fighten er spennende og rettferdig så har jeg ikke noe imot å prøve 10 ganger på rad. Hvis bossen er irriterende så blir jeg veldig fort lei, selv om den kanskje ikke rent mekanisk er like vanskelig.

Freide kampen likner jo litt på Ornstein og Smough fra DS1, men selv de to luringene var mye treigere enn Freide + Father. Siste fasen, mot Darkflame Freide, så skjønner jeg ikke engang hva det er meningen at jeg skal gjøre. Hun gjør så latterlig vondt, er så rask og tåler såpass mye at jeg ikke skjønner hva man faktisk skal gjøre. Den delen minner litt om Lady Maria of the Clocktower fra BB, men selv den fighten var mer "ryddig".
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Er ikke nødvendigvis enig med alt men dette er en veldig god video som diskuterer et spill som gjerne blir litt glemt når man diskuterer soulsborne:
https://www.youtube.com/watch?v=Np5PdpsfINA
Det er en del interessante punkt han tar opp som det økte fokuset på action-gameplay enn å finne rett fremgangsmåte og å være en lur rakker.

Det er også et bra punkt med at bossene ofte føles utrolig like rent mekanisk, noe som blir mer og mer tydelig etter å ha runnet spillet flere ganger. Fremgangsmåten er ofte helt lik, selv om angrepsmønster, rekkevidde og diverse endres. Ikke at jeg ikke liker bossene i senere spill eller er en stor fan av de mer unike bossene (*host* Bed of Chaos *host*).
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Oi, den var skikkelig tøff! Men jeg tror ikke jeg har råd til den, jeg heller
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Skal komme en av Oscar of Astora/Elite Knight rustningen også. Trur nesten jeg skal vurdere den, siden det er en av rustningene jeg liker best i hele serien.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
Siterer dark samus nemesis:
Skal komme en av Oscar of Astora/Elite Knight rustningen også. Trur nesten jeg skal vurdere den, siden det er en av rustningene jeg liker best i hele serien.

Like stor som Siegmeyer? Så crunchy også hadde ute en Artorias og en i DS2 rustningen som var hakket billigere enn Onionbro, riktignok var de også mindre.

Lurte litt på Artorias (ække så keen på DS2 rustningen siden jeg allerede har en lignende fra DS2 CE) men prisen blir jo doblet med frakt til Norge og rundt 500 spenn er jo en del.

Lagt til 2017-07-24 03:55:
Elite Knight er jo klart det mest sexy settet i serien da så det hadde jo vært kult. Hev du ein link?

Vi får se om noen måneder, når økonomien er noe mer stabil, om de fortsatt ligger til salg og om jeg fortsatt er keen. Mulig jeg da huker med meg en Artorias

(rimelig irriterende at det ikke funker å redigere innlegg etter at GR introduserte Captcha'en...)
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
  • Los
  • Los
Den Artorias statuen var fantastisk. Godt priset også. Men som du sier er jo frakten like mye som selve statuen.. men den var kul da...
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Elite Knight er jo klart det mest sexy settet i serien da så det hadde jo vært kult. Hev du ein link?


Link skal du få. Burde ha postet det med en gang.
https://myfigurecollection.net/item/466670

Ikke oppe for salg enda, men trur ikke det er så lenge til nå.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Ikke oppe for salg enda, men trur ikke det er så lenge til nå.

Den ser utrolig stilig ut, men blir nok antageligvis litt dyr for min studentøkonomi.

Artorias er nok mer i mine "achievable goals"
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Jeg holder på med DS3 DLCene nå (har kommet et lite stykke inn i the ringed city) og jeg syns egentlig ikke disse DLCene er så bra? Nå sammenlikner jeg hovedsakelig med Bloodbornes DLC. Altså, jeg har funnet noen kule rustninger og sett noen flotte områder, men mange av fiendene er ikke spesielt morsomme å sloss mot syns jeg. Dark Souls skal selvfølgleig være vanskelig, men det skal også være rettferdig, belønne tålmodighet osv, men det mangler jeg litt i denne DLCen. Oh wel, gøy å få hjelp av folk for en gangs skyld også.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
men mange av fiendene er ikke spesielt morsomme å sloss mot syns jeg. Dark Souls skal selvfølgleig være vanskelig, men det skal også være rettferdig, belønne tålmodighet osv, men det mangler jeg litt i denne DLCen. Oh wel, gøy å få hjelp av folk for en gangs skyld også

Ser den, mange/de fleste av DLC-fiendene er gode på alt (tåler mye, treffer hardt, raske, god mobility, god rekkevidde) og jeg endte til tider opp med å "cheese" meg gjennom en del situasjoner.

Likte det aller best i Dark Souls der fiendene var litt mer varierte i styrker og svakheter og derfor mer interessante å kjempe mot. I DS3 føles så mange av vanlige fiender utrolig like og mangler imo personlighet.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Begynt Demon Souls. Helvete den introduksjonsbossen var heftig. Ikke lett. Er nettopp kommet til Nexus nå.
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Ser den, mange/de fleste av DLC-fiendene er gode på alt (tåler mye, treffer hardt, raske, god mobility, god rekkevidde) og jeg endte til tider opp med å "cheese" meg gjennom en del situasjoner.


Ja, for meg blir det litt som mange kritiserte "The Surge" for, nemlig at hvis fiendene er beinharde hele jævla tiden, og man får lite loot og sjeler for å drepe dem (som er tilfellet i the ringed city) så ender man/jeg bare opp med å løpe forbi dem eller cheese dem. Det er litt lame

Siterer Lt Mactawish:
Likte det aller best i Dark Souls der fiendene var litt mer varierte i styrker og svakheter og derfor mer interessante å kjempe mot. I DS3 føles så mange av vanlige fiender utrolig like og mangler imo personlighet.


Det er jeg også enig i! Selv Bloodborne syns jeg hadde mer variasjon.

Siterer SirGalahad:
Begynt Demon Souls. Helvete den introduksjonsbossen var heftig. Ikke lett. Er nettopp kommet til Nexus nå.


Nice! Hvilken class spiller du?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Kraken: Tror jeg valgte Solider
  • 0
Siterer SirGalahad:
Kraken: Tror jeg valgte Solider


Sweet! Gleder meg til å høre hvordan det går fremover
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
I dag runna jeg DS3. Kanskje ikke så mye å skryte av, folk flest tenker kanskje ikke over sånt lenger, men det var en tid da det var en bragd å runne et Dark Souls spill. Uansett, 3ern var god den, helt klart bedre enn 2ern, men ikke bedre enn de andre spillene i serien etter min mening. Hva syns dere? Hvordan ville dere rangert spillene?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
3 - 2 - 1. Har ikke noe med Dark Souls å gjøre men runda cuphead i dag. Definitivt vanskeligere enn dark souls 1-3. Expertmodus next.

Lagt til 2017-10-02 02:46:
Sry, gikk litt fort. Mente 3-1-2.
The D' is silent.
  • 0
1-3-2

3'eren henter litt vel mye fra de tidligere spillene,
veldig få vanlige fiender etterlot noe spesielt inntrykk imo.
verdenen føles fortsatt litt som om den er delt i baner (dog ikke i nærheten like ille som 2'eren)
På den positive siden, magi er noenlunde variert så er ikke automatisk dritkjedelig, større variasjon i builds, decent pvp

Designet av verdenen i 1'eren vinner dette etter min mening og det var generelt en bedre "opplevelse" jevnt over + nostalgiagoggles ofc


2'eren er ok, men måler ikke opp til de 2 andre
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
1-3-2 kan jeg være enig i, men hva om vi inkluderer DeS og BB? Jeg syns ihvertfall de to er bedre enn 3ern men at 1ern fremdeles er best.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Altså, DS3 er et veldig bra spill men det er endel som gjør at spillet ikke når helt opp. Det er fantastisk at verden henger sammen på en logisk måte (i motsetning til DS2...) men og mange områder er store men opplevelsen er fremdeles ganske lineær i motsetning til DS1 og på mange måter bloodborne.

I tillegg har spillet blitt mye raskere, og fokuset på dodging og nærkamp har økt. Det virker som de har tatt veldig mye fra Bloodborne uten å gå "all the way" eller forstå hva som gjorde bloodborne så bra. Jeg tror alle kan være enige i at class systemet i bloodborne kan gjøre ting litt for ensformig, men det er variasjonen i bosser og fiender som gjør gameplayet spennende pluss at man kan få igjen liv hvis man blir skadet om man slår tilbake. Dette endrer fundamentalt gameplayet og en "hunter boss" og en "monster boss" må håndteres på helt ulike måter.

I DS3 prøvde jeg både å bruke bue (som jeg har brukt mye i DeS, DS1, DS2), og litt pyromancy, men jeg følte stadig vekk at det var ganske så ubrukelig i dette spillet sammenliknet med det andre spillene. For meg ble det til slutt veldig som Bloodborne, men uten risk reward systemet og uten trick-weapons, OG med mindre variasjon hos fienden. For meg ble det et timing basert "dodge og r1" spamfest. Jeg brukte lite parry fordi skjold er elendig, sparke bort skjold er også elendig, r2 er nesten alltid ubrukelig etter min erfaring (i motsetning til alle de andre spillene). Dette skapte for meg ekstremt lite variasjon i gameplay.

Altså, nå høres det kanskje ut som jeg hater spillet og det gjør jeg ikke! Skal prøve meg på en SL1 run nå, men det er endel rare designvalg i dette spillet syns jeg. Hardcore dogdetiming #gitgud gameplay i 50 timer ble litt kjipt til slutt.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!