Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Dark Souls ~ Offisiell tråd ~


Jeg ble litt usikker på hvaq jeg syntes om det egentlig. Ikke så veldig spennende trailer. Men disse teoriene er veldig gode:

http://kotaku.com/five-theories-about-what-will-happen-in-dark-so
uls-3-1713473486


Også skjønte jeg ikke helt det med om det vil komme til å bli det siste i serien. Miyazaki og Namco ser ut til å være litt uenige om det
"Be carefull out there! we dont want to see you go holowed" -Andrew of Astora
  • 0
Ser at Season Pass til Dark Souls 2 er på tilbud nå til PS3. Er det noen her som har spilt både originalen og Scholar of the First Sin-utgaven? Er det bare å peise på med season passet, eller er det verdt å kjøpe PS4-utgaven istedet?
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Ser at Season Pass til Dark Souls 2 er på tilbud nå til PS3. Er det noen her som har spilt både originalen og Scholar of the First Sin-utgaven? Er det bare å peise på med season passet, eller er det verdt å kjøpe PS4-utgaven istedet?

Vil anbefalle og kjøpe PS4 siden den er nypolert i tillegg.
"Be carefull out there! we dont want to see you go holowed" -Andrew of Astora
  • 0
Anbefaler serien From the Dark av youtube-brukeren EpicNameBro. Der går han sakte igjennom hele Dark Souls og tar for seg lore og design-aspekter for hvert område. Går virkelig opp for en hvor sykt gjennomført hele spillet er.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Hei Souls fans. Har noen her spilt DS2 på PS4? Har hørt at de har gjort endel endringer med tanke på vanskelighetsgrad og plasseringer av fiender osv. Hva tror folk?

Som jeg skrev i Demons Souls tråden så er jeg nå endelig ferdig med det spillet, og ble raskt sulten på mer! DS2 var et spill jeg kom et godt stykke inn i (tror jeg?) men ramlet etterhvert litt av. Det har jo nå kommet 3 DLCer som jeg har hørt ekstremt mye bra om, der mange mener det er det beste med hele DS2 og derfor føler jeg kanskje det hadde vært synd å gå glipp av disse om jeg bestemmer meg for å kjøre på videre i DS2. Men (!) om disse skal kjøpes så vil de tilsammen koste ca 240kr, 100 mindre enn PS4 utgaven som inneholder alle DLCene!

Så derfor lurer jeg på om jeg likesågreit burde kjøpe PS4 utgaven og starte helt på nytt (opplevelsen blir kanskje litt forskjellig uansett med de endringene de har gjort), eller skal jeg bare kose meg med grunnspillet til PS3 og så hoppe over på Bloodborne og deretter DS3 når det kommer ut? Tanker?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Hei Souls fans. Har noen her spilt DS2 på PS4? Har hørt at de har gjort endel endringer med tanke på vanskelighetsgrad og plasseringer av fiender osv. Hva tror folk?

Som jeg skrev i Demons Souls tråden så er jeg nå endelig ferdig med det spillet, og ble raskt sulten på mer! DS2 var et spill jeg kom et godt stykke inn i (tror jeg?) men ramlet etterhvert litt av. Det har jo nå kommet 3 DLCer som jeg har hørt ekstremt mye bra om, der mange mener det er det beste med hele DS2 og derfor føler jeg kanskje det hadde vært synd å gå glipp av disse om jeg bestemmer meg for å kjøre på videre i DS2. Men (!) om disse skal kjøpes så vil de tilsammen koste ca 240kr, 100 mindre enn PS4 utgaven som inneholder alle DLCene!

Så derfor lurer jeg på om jeg likesågreit burde kjøpe PS4 utgaven og starte helt på nytt (opplevelsen blir kanskje litt forskjellig uansett med de endringene de har gjort), eller skal jeg bare kose meg med grunnspillet til PS3 og så hoppe over på Bloodborne og deretter DS3 når det kommer ut? Tanker?


Har SotFS på pc og det flytter litt rundt på ting. Går blant annet å skippe mesteparten av Dragons Aerie og de har slengt ut et par av de fete, store Ogre sakene. Men stort sett er opplevelsen den samme (du kan bare skippe den tidlige Ogre'en, eller ta den med hit 'n run) og det er noen bosser som blir plassert her og der som vanlige mobs; men for en Souls veteran burde det gå greit, en som er helt ny burde heller gå for vanilla siden det vil være noen litt urettferdige situasjoner.

DLCene er veldig gode og noen av bossene er virkelig morsomme (noen er juksende ****, I'm looking at you Aava og dine uforutsigbare hitboxer). Hvis sprøsmålet er å spille gjennom vanilla uten dlc eller SotFS med dlc så er det egentlig bare et valg siden disse gir mye mer variasjon og underholdning.
(litt usammenhengende "råd" fra min side, har fått lite søvn de siste dagene, men DLC=worth it)
Hvis du ikke ble mer overbevist kan jeg prøve om et par timer når jeg er noenlunde bevisst.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Vel, vet ikke om jeg ble så mye klokere på dette. Altså, her er det snakk om kvalitet, tid og pris. Du sier DLCene er worth it, men er det ikke da også "worth it" å kjøpe PS4 utgaven, siden prisdifferansen er så liten? Det er på mange måter det jeg lurer på, om endringene de har gjort til grunnspillet er så bra, at det rett og slett er verdt det å kjøpe hele spillet "på nytt" og så starte på nytt.

Jeg liker egentlig ikke å starte på nytt i spill hvis jeg ikke har runnet dem, og jeg regner med at det gjelder dobbelt for et souls spill, så det er det som gjør meg usikker. Samtidig frister DLCene mye og flere av endringene til PS4 grunnspillet virker også bra, med tanke på grafikk (og fps), plasseringen av fiender, og npc og lore endringer. Jeg vet rett og slett ikke om det er verdt pengene og tiden jeg må sette av for å komme til dlc content-et.

Et annet aspekt av "tid" er det at jeg ikke har så mye tid til å spille, og da vet jeg ikke om det er bedre å "prioritere" Bloodborn. Det er heller ikke så lenge til 3ern kommer ut (April?).

Du sier spillet ble vanskeligere etter endringene, men er det fremdeles rettferdig? Jeg har runna både Demons souls og Dark souls, men føler ikke at jeg er noe proff i disse spillene egentlig.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Vel, vet ikke om jeg ble så mye klokere på dette. Altså, her er det snakk om kvalitet, tid og pris. Du sier DLCene er worth it, men er det ikke da også "worth it" å kjøpe PS4 utgaven, siden prisdifferansen er så liten? Det er på mange måter det jeg lurer på, om endringene de har gjort til grunnspillet er så bra, at det rett og slett er verdt det å kjøpe hele spillet "på nytt" og så starte på nytt.

Jeg liker egentlig ikke å starte på nytt i spill hvis jeg ikke har runnet dem, og jeg regner med at det gjelder dobbelt for et souls spill, så det er det som gjør meg usikker. Samtidig frister DLCene mye og flere av endringene til PS4 grunnspillet virker også bra, med tanke på grafikk (og fps), plasseringen av fiender, og npc og lore endringer. Jeg vet rett og slett ikke om det er verdt pengene og tiden jeg må sette av for å komme til dlc content-et.

Et annet aspekt av "tid" er det at jeg ikke har så mye tid til å spille, og da vet jeg ikke om det er bedre å "prioritere" Bloodborn. Det er heller ikke så lenge til 3ern kommer ut (April?).

Du sier spillet ble vanskeligere etter endringene, men er det fremdeles rettferdig? Jeg har runna både Demons souls og Dark souls, men føler ikke at jeg er noe proff i disse spillene egentlig.


Må innrømme at det forrige svaret var rotete og ikke helt gikk inn på det du spurte om, jeg skylder på søvnmangel. Leste gjennom alt en gang til og drakk litt te, så vi prøver igjen.
i en variant som min trøtte hjerne kanskje takler bedre.


Vanilla
+ starte med gammel karakter, billigere, slipper å bruke mer hylleplass
- ingen lore endringer, ingen bonusboss

SotFS
+lore(descriptions, ny npc), bonus boss, nye våpen og fiende plasseringer, bedre lys og grafikk, 60 fps, større sjanse for co-op/invasions,

-nye red phantom npc kalt "forlorn" som har mye liv og kan være irriterende hvis du bare vil komme deg videre
- en del av de nye plasseringene virker litt tilfeldige og gir ikke mye mening, noen er ganske bra (liker at det er Heide knights i Heide's tower nå)

Det er en god del mindre forbedringer i SotFS og noen nye irritasjonsmoment, den største faktoren er vel om du har lyst til å starte på nytt eller ikke.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
den største faktoren er vel om du har lyst til å starte på nytt eller ikke.


Ja, det kan se sånn ut. Hmm. Kanskje det beste er å runne spillet og hvis jeg har lyst på mer så kan jeg starte på nytt med PS4 utgaven og så få med meg DLCen etterpå? For da trenger jeg liksom ikke "gi opp" karakteren jeg har nå, og samtidig kanskje prøve noe nytt på en ny playthrough. Jeg har spilt hunter/ranger/archer types til nå, så det er kanskje på tide å prøve noe annet etterhvert, hehe.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Siterer Lt Mactawish:den største faktoren er vel om du har lyst til å starte på nytt eller ikke.

Ja, det kan se sånn ut. Hmm. Kanskje det beste er å runne spillet og hvis jeg har lyst på mer så kan jeg starte på nytt med PS4 utgaven og så få med meg DLCen etterpå? For da trenger jeg liksom ikke "gi opp" karakteren jeg har nå, og samtidig kanskje prøve noe nytt på en ny playthrough. Jeg har spilt hunter/ranger/archer types til nå, så det er kanskje på tide å prøve noe annet etterhvert, hehe.


Sant det, Souls spillene er jo fantastiske og eldes ikke på lik linje med andre spill. Har lagt hundrevis av timer i alle sammen og ender fortsatt med å plukke dem opp igjen med jevne mellomrom, jeg er kanskje litt i det ekstreme laget, men disse spillene har noe eget over seg.

Har faktisk aldri spilt som en archer ennå (hmmm, kanskje jeg skulle tatt en liten runde selv?) har bare brukt bue til å "baite" ut fiender osv.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Sant det, Souls spillene er jo fantastiske og eldes ikke på lik linje med andre spill. Har lagt hundrevis av timer i alle sammen og ender fortsatt med å plukke dem opp igjen med jevne mellomrom, jeg er kanskje litt i det ekstreme laget, men disse spillene har noe eget over seg.


Helt klart! Dark Souls er et av mine store favorittspill fra den generasjonen, selv om jeg ikke er spesielt flink. Alt er bare så utrolig gjennomført, spesielt leveldesign og det estetiske designet. Det er en verden jeg har lyst til å utforske og det driver meg virkelig fremover.

Siterer Lt Mactawish:
Har faktisk aldri spilt som en archer ennå (hmmm, kanskje jeg skulle tatt en liten runde selv?) har bare brukt bue til å "baite" ut fiender osv.


Jeg spilte som sagt Dark Souls først og spilte sikkert Archer litt "feil", så jeg brukte det som en high damage bait og satset for det meste på å sloss i nærkamp. Quelaags blade er bare så fantastisk bra, og jeg fikk aldri til å få high damage ved å bruke bue.

Da jeg spilte ferdig Demons Souls nå nylig så innså jeg hvor OP buer kan være i det spillet. Lava buen hadde helt syk skade, og derfor lurer jeg på om jeg gjorde noe feil i Dark Souls i utgangspunktet, eller om de faktisk gjorde buene dårligere. Men det er klart, det gjør spillet også litt lettere når man kan baite fiender, eller drepe dem fra lang avstand så lenge man har mange nok piler.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Siterer Lt Mactawish ant det, Souls spillene er jo fantastiske og eldes ikke på lik linje med andre spill. Har lagt hundrevis av timer i alle sammen og ender fortsatt med å plukke dem opp igjen med jevne mellomrom, jeg er kanskje litt i det ekstreme laget, men disse spillene har noe eget over seg.

Helt klart! Dark Souls er et av mine store favorittspill fra den generasjonen, selv om jeg ikke er spesielt flink. Alt er bare så utrolig gjennomført, spesielt leveldesign og det estetiske designet. Det er en verden jeg har lyst til å utforske og det driver meg virkelig fremover.

Siterer Lt Mactawish:Har faktisk aldri spilt som en archer ennå (hmmm, kanskje jeg skulle tatt en liten runde selv?) har bare brukt bue til å "baite" ut fiender osv.

Jeg spilte som sagt Dark Souls først og spilte sikkert Archer litt "feil", så jeg brukte det som en high damage bait og satset for det meste på å sloss i nærkamp. Quelaags blade er bare så fantastisk bra, og jeg fikk aldri til å få high damage ved å bruke bue.

Da jeg spilte ferdig Demons Souls nå nylig så innså jeg hvor OP buer kan være i det spillet. Lava buen hadde helt syk skade, og derfor lurer jeg på om jeg gjorde noe feil i Dark Souls i utgangspunktet, eller om de faktisk gjorde buene dårligere. Men det er klart, det gjør spillet også litt lettere når man kan baite fiender, eller drepe dem fra lang avstand så lenge man har mange nok piler.


Eller giftpiler... kan gjøre visse ellers vanskelige situasjoner trivielle (Gwyndolin fra DS1, ta med nok giftpiler og et blad å lese i mens du venter)
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Eller giftpiler... kan gjøre visse ellers vanskelige situasjoner trivielle (Gwyndolin fra DS1, ta med nok giftpiler og et blad å lese i mens du venter)


Giftpiler har jeg aldri prøvd! Men ja, kan tro på at de kan gjøre ting lett.

Har du noen forhåpninger til Dark Souls 3? Det er spennende at Hidetaka Miyazaki er tilbake som director! ...noe han ikke var for Dark Souls 2.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Siterer Lt Mactawish:Eller giftpiler... kan gjøre visse ellers vanskelige situasjoner trivielle (Gwyndolin fra DS1, ta med nok giftpiler og et blad å lese i mens du venter)

Giftpiler har jeg aldri prøvd! Men ja, kan tro på at de kan gjøre ting lett.

Har du noen forhåpninger til Dark Souls 3? Det er spennende at Hidetaka Miyazaki er tilbake som director! ...noe han ikke var for Dark Souls 2.


Virker som de er tilbake på riktig spor, likte ikke helt stemningen i DS2, 1eren var mye mer stemningfullt og hadde mye bedre pacing i første delen (tapte seg litt etter Pikachu og Snorlax)

Weapon arts, eller hva det nå enn het, ser spennende ut og det at gameplayet blir raskere kommer nok til å heve pulsen litt i bosskampene.
Er utrolig giret på 3eren men prøver å holde hypen tilbake for ikke å få altfor store forhåpninger, slippes jo også i eksamenstider så det kommer til å bli hardt
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Virker som de er tilbake på riktig spor, likte ikke helt stemningen i DS2, 1eren var mye mer stemningfullt og hadde mye bedre pacing i første delen


Jeg er enig. Leveldesignet var mye bedre i DS1! Ikke det at DS2 er dårlig, men det er en grunn til at jeg ikke har runna det enda. Jeg har ikke helt samme driven. Men jeg liker at de har tatt noen ideer fra Demons Souls.

Siterer Lt Mactawish:
(tapte seg litt etter Pikachu og Snorlax)


Haha, Ornstein og Smough? Den bossen var så sykt forjævlig husker jeg! Der måtte jeg ha hjelp, hehe. Ser en letsplay av DS1 nå, og han har kommet til den bossen nå. Holder på å dø av latter, han er så sykt frustrert.

Siterer Lt Mactawish:
Er utrolig giret på 3eren men prøver å holde hypen tilbake for ikke å få altfor store forhåpninger, slippes jo også i eksamenstider så det kommer til å bli hardt


True! Jeg kommer ikke til å ha tid til å spille det når det kommer ut.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Jeg er enig. Leveldesignet var mye bedre i DS1! Ikke det at DS2 er dårlig, men det er en grunn til at jeg ikke har runna det enda. Jeg har ikke helt samme driven. Men jeg liker at de har tatt noen ideer fra Demons Souls


Hadde det samme problemet med DS2, det lå lenge i backloggen min selv om jeg er DS fanatiker. DS1 føltes mer som en verden mens DS2 føles mer som baner i et spill og er ikke helt fan av historien heller
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Alle snakker om Ornstein og Smough som om de var satan.
Men personlig tok jeg de fort på alle mine runs, og sliter alltid med Four Kings.
Føler O og S er barnehage i forhold.
The D' is silent.
  • 0
Siterer Finalfantasyfrelst:
Alle snakker om Ornstein og Smough som om de var satan.
Men personlig tok jeg de fort på alle mine runs, og sliter alltid med Four Kings.
Føler O og S er barnehage i forhold.


Samme her men Fatboy og Slims er morsomme å kjempe mot, ser alltid frem til den bosskampen. Hater Four Kings med mindre jeg kjører en miracle build ( great magic barrier)
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
DS2 føles mer som baner i et spill og er ikke helt fan av historien heller


Ja, og jeg syns ikke de fikk til det helt heller. Demons Souls var også veldig "bane" basert, men hadde fremdeles spennende steming og en fast progresjon. I DS2 så bare virrer jeg rundt føler jeg. Ting er liksom ikke så veldig minneverdig heller.

Siterer Finalfantasyfrelst:
Alle snakker om Ornstein og Smough som om de var satan.
Men personlig tok jeg de fort på alle mine runs, og sliter alltid med Four Kings.
Føler O og S er barnehage i forhold.


Oi virkelig? Jeg tror jeg syns Four Kings var endel lettere. Den var vanskelig den også altså, for all del, men det kjipeste der var å komme seg til bossen. Men av de siste bossene i spillet så er kanskje Four Kings værst. O og S markerer vel "slutten" på "del 1" av storyen. Ish?

Klarte ENDELIG Sentinel bossen i DS2. Vet ikke hvorfor jeg sleit så jævlig med den, men jeg takler bare ikke når det er en haug med sterke folk på en gang.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Oi virkelig? Jeg tror jeg syns Four Kings var endel lettere. Den var vanskelig den også altså, for all del, men det kjipeste der var å komme seg til bossen. Men av de siste bossene i spillet så er kanskje Four Kings værst. O og S markerer vel "slutten" på "del 1" av storyen. Ish?

Klarte ENDELIG Sentinel bossen i DS2. Vet ikke hvorfor jeg sleit så jævlig med den, men jeg takler bare ikke når det er en haug med sterke folk på en gang.


O og S markerer vel slutten på del 1, ja.

Sentinel bossen syntes jeg faktisk var den absolutt verste i Ds2, så om du klarte den, som du gjorde. Så bør du ha null problem med de andre bossene i spillet. ( utenom dlc )
The D' is silent.
  • 0
Siterer Finalfantasyfrelst:
Sentinel bossen syntes jeg faktisk var den absolutt verste i Ds2, så om du klarte den, som du gjorde. Så bør du ha null problem med de andre bossene i spillet. ( utenom dlc )


Jo, du mener kanskje det men da jeg kom til gargoyle mk2 bossen så sa jeg bare fuck it og fikk en kar til å hjelpe meg. Det er ikke morsomt at de "dudespammer" på bosser. I 1ern var det maks 2 samtidig og nå kan det være opp til 4 på en gang? Det er faktisk ikke kult. Litt lite fantasifullt også.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Hvor skal jeg gå etter gargoyle bossen? Jeg fant en nøkkel, men jeg skjønner ikke hvilken dør den skal åpne?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Hvor skal jeg gå etter gargoyle bossen? Jeg fant en nøkkel, men jeg skjønner ikke hvilken dør den skal åpne?

Nøkkelen åpner en dør før neste boss hvor du kan tenne noen fakler for å gjøre bossen mye enklere. Gå tilbake til bålet etter sentinel bossen og så går du gjennom den andre døren og følger den veien, du ender til slutt opp med en bro som du må krysse
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Nøkkelen åpner en dør før neste boss hvor du kan tenne noen fakler for å gjøre bossen mye enklere. Gå tilbake til bålet etter sentinel bossen og så går du gjennom den andre døren og følger den veien, du ender til slutt opp med en bro som du må krysse


Åja, og så må jeg forbi det tårnet med alt vannet i bunnen?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Klarte bossen (han blinde duden), så nå driver jeg å bryner meg på den "lille" edderkoppen.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!