Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Dark Souls ~ Offisiell tråd ~


Bestilt Black Armor Edition. Hadde planer om å gå for CE, men siden soundtracket følger med i BA, sto jeg over. Har lyst på art book, men den kan jeg finne billig på ebay. Figuren er ikke så kul, så den er ikke noe must.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer Jack the Lack of Crack:
Det er fortsatt fantastisk spill å spille, men ikke i forhold til første gjennomspilling, som var magisk!
Ingenting kan uten tvil måle seg med første gangen. Å banke en boss for første gang etter å prøve noe nytt når du nesten gir opp er en god følelse.

Siterer Jack the Lack of Crack:
Hvordan er det med platinum forresten?


Det er ikke så altfor vanskelig, det er heller komplisert. Faren for at en knerter sjela til Gwyn for pengenes skyld er stor, jeg har gjort det selv og måtte spille en ekstra gang til slutten.

Siterer Jack the Lack of Crack:
Nå vet jeg ikke hvordan det blir med invadering i DS2, men hvis det er mye av det, eller jeg føler at jeg alltid blir invadert når jeg minst ønsker det kan det tenkes at jeg spiller offline jeg også. Spesielt i første gjennomspilling - ønsker ikke at den skal bli ødelagt av for mye invadering.


Det skal bli interessant i alle fall. Har sett mange PvP-videoer, både montasjer og kommentarer og tutorials. Det som slår meg er at det er mye dybde innenfor backstabbing og andre teknikker.

Jeg håper at Bottomless Box-glitchen, eller muligheten for å kopiere sjeler finner veien til spillet. Joa, det er praktisk til enkelte formål som å bygge den "perfekte" build som enkelte nettsider driver med (hovedsakelig wiki-en). Men hovedsakelig vil BB gå utover de som er ferske i spillet og som har liten erfaring generelt. For de som ikke kjenner til BB så gir det deg muligheten til å ta med deg fullt oppgraderte våpen fra tidligere gjennomspillinger helt ned til nye karakterer. Altfor mye trolling. Har hjulpet en god del i Undead Parish og blir ofte invadert av folk med +5 lightning uchigatana..

Skal vel forhåndsbestille snart.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Vi bruker vel denne tråden for Dark Souls 2 når det kommer ut, regner jeg med? Gleder meg masse til til DS2. Pleier ikke plukke opp spill på lanseringen lenger, men jeg skal ha Dark Souls 2 når det kommer dag 1. Tenker jeg kjøper det til PS3, hvilken platform skal folk her kjøpe det til?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Vi bruker vel denne tråden for Dark Souls 2 når det kommer ut, regner jeg med?


Vi har da en Dark Souls II-tråd, da men.

http://www.gamereactor.no/forum/?forum=4&thread=47471

Siterer Crazy Kraken:
Tenker jeg kjøper det til PS3, hvilken platform skal folk her kjøpe det til?


PS3 her også. Var rimelig redd for at det kom til å være laggy og greier, men betaen så veldig pen ut, og kjørte veldig stabilt, så er ikke redd for den biten lenger.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Vi har da en Dark Souls II-tråd, da men.

http://www.gamereactor.no/forum/?forum=4&thread=47471


Åh, ok. Nå er jeg egentlig imot å fragmentere opp forumet mer enn det man må, men det går sikkert bra i dette tilfellet.

Siterer Grallen:
PS3 her også. Var rimelig redd for at det kom til å være laggy og greier, men betaen så veldig pen ut, og kjørte veldig stabilt, så er ikke redd for den biten lenger.


Sweet. Lurer på hvordan summon systemet blir i 2ern. Hadde kanskje vært greit om man lettere kunne funnet hverandre og spilt sammen? Men det hadde kanskje blitt for lett...?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Lurer på hvordan summon systemet blir i 2ern.


Om de ikke endrer noe drastisk fra betaen så fungerer det på samme måte som i eneren, med de soapstone-greiene til summoning og Cracked Red Eye Orb for invading.

Siterer Crazy Kraken:
Nå er jeg egentlig imot å fragmentere opp forumet mer enn det man må, men det går sikkert bra i dette tilfellet.


Ser hva du mener. Vi får bare la det gå sin gang, så får vi se hvilken tråd folk velger å bruke når toeren kommer.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Om de ikke endrer noe drastisk fra betaen så fungerer det på samme måte som i eneren, med de soapstone-greiene til summoning og Cracked Red Eye Orb for invading.


Ah ok. Men jeg kommer nok til å spille mesteparten av spillet alene. Loner i know, men jeg likte den følelsen av å være alene og sårbar. Det var bare noen få bosser jeg trengte hjelpt på i Dark Souls og det var mest givende å få det til alene.

Siterer Grallen:
Ser hva du mener. Vi får bare la det gå sin gang, så får vi se hvilken tråd folk velger å bruke når toeren kommer.


Sure!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Jeg skal ha det til PS3.

Jeg sier meg enig med Crazy Kraken og ser helst at vi slår sammen trådene. Hva tenker dere andre?
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Siterer gnyg:
Ingenting kan uten tvil måle seg med første gangen. Å banke en boss for første gang etter å prøve noe nytt når du nesten gir opp er en god følelse..


Enig! Første møte med Ornstein og Smough førte til et mindre hjerteinfarkt, men nå har jeg fått rutine på det, og selv om det er en fantastisk, og fortsatt vanskelig, kamp, har jeg klart meg uten defibrillatoren.

Siterer gnyg:
Det er ikke så altfor vanskelig, det er heller komplisert. Faren for at en knerter sjela til Gwyn for pengenes skyld er stor, jeg har gjort det selv og måtte spille en ekstra gang til slutten.


Ja, det er den følelsen jeg sitter igjen med - det er ikke vanskelig per sé, men heller tidkrevende og, som du sier, komplisert, særlig trofeet som går ut på å skaffe alle våpen. Prøvde å få tak i den fra Seath, men greide ikke - halen forsvant aldri!

Hehe, skal ærlig innrømme at Gwyns sjel har blitt brukt mang en gang.

<quote author="gnyg"Jeg håper at Bottomless Box-glitchen, eller muligheten for å kopiere sjeler finner veien til spillet. Joa, det er praktisk til enkelte formål som å bygge den "perfekte" build som enkelte nettsider driver med (hovedsakelig wiki-en). Men hovedsakelig vil BB gå utover de som er ferske i spillet og som har liten erfaring generelt. For de som ikke kjenner til BB så gir det deg muligheten til å ta med deg fullt oppgraderte våpen fra tidligere gjennomspillinger helt ned til nye karakterer. Altfor mye trolling. Har hjulpet en god del i Undead Parish og blir ofte invadert av folk med +5 lightning uchigatana..</quote>

Har aldri prøvd BB, men har ved flere anledninger tenkt at det hadde vært praktisk og moro å prøve - særlig med tanke på hvor mye tid og grinding som går med for å skaffe alle våpnene.

Er det vanskelig å gjennomføre?

EDIT: Beklager for dobbeltpost.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer Jack the Lack of Crack:
Er det vanskelig å gjennomføre?


Det ble patchet så nå er det kun mulig å gjennomføre om en sletter patchene og begynner på en ny karakter tror jeg.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Forhåndsbestilt Collector's Edition. Måtte jo nesten dette, Dark Souls er definitivt blant toppspillene mine. Det kommer tilfeldigvis ut samme dagen som jeg får permisjon neste gang, så dette skal bli kos!

Selv liker jeg best PvE. Prøvde meg litt på PvP i Demon's Souls (Penetrator-Magic Weapon-build), men det tok aldri helt av. I Dark Souls gjorde jeg det mest bare for å samle ting for å oppgradere covenant-levlene, og få utstyr som trengtes for troféene. Wikidot-siden var en uvurderlig hjelp til å finne ut hvor alt var. Er vanligvis ingen fan av denne metoden, men i Dark Souls er det så mye du må samle på så mange forskjellige steder at jeg overgir meg.

Prøver faktisk å vite så lite om toern som mulig på forhånd, vil ha en helt fersk opplevelse. Skal også holde meg unna alle wikier til første gang jeg har kommet gjennom spillet. Er også veldig spent på å se hvordan det knytter seg opp mot enern historiemessig; er nesten nødt til å være satt til lenge før. Slutten på Dark Souls oppfordret ikke akkurat til noen oppfølger.
"Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life." - Terry Pratchett
  • 0
Hoho, drøyt! Jeg skal starte på ny gjennomspilling til onsdag, og jeg kan garantere at jeg kommer til å bruke mange timer før jeg går til NG+. Ønsker å gjøre så mye som mulig, og jeg lurer nesten på om jeg skal prøve meg på å få tak i alle de sjeldne våpnene, samt all magien, pyromancy-triksene samt alle miraklene. KJenner jeg gleder meg allerede!
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Får man mest ut av dette og Demon's Souls uten bruk av guides? Har ikke brukt en eneste guide så langt på Demon's Souls, bare prøver meg fram, dør jeg så dør jeg
  • 0
Sliter med å motivere meg til å spille videre etter jeg ankom Anor Londo. har spilt gjennom (og drept bossene i) painted world of hdfjoasfhjawd. (hehe) og nå prøver jeg å komme meg videre. Det er bare alt for lang "corpse walk" mellom der jeg dør og hvor bonfiren er..


Pluss jeg mistet 40k souls fordi jeg var utforsiktig
Sic Parvis Magna - Greatness from small beginnings
  • 0
Siterer Jack the Lack of Crack:
Hoho, drøyt! Jeg skal starte på ny gjennomspilling til onsdag, og jeg kan garantere at jeg kommer til å bruke mange timer før jeg går til NG+.


I know! Har lyst til å ta en ny playthrough av Dark Souls. Har enda ikke spilt DLCen...

Siterer Lazykins89:
Får man mest ut av dette og Demon's Souls uten bruk av guides?


Tror det er greit å benytte wikian eller dette forumet for hjelp. Souls spillene er ikke brukervennlige og det er noen ting som man rett og slett ikke kan finne ut av selv. Så da er det greit å hjelpe hverandre. Oppgradering av våpen er det praktisk å bruke wiki siden til, for eksempel.

Siterer AndyLonn:
Sliter med å motivere meg til å spille videre etter jeg ankom Anor Londo. har spilt gjennom (og drept bossene i) painted world of hdfjoasfhjawd. (hehe) og nå prøver jeg å komme meg videre. Det er bare alt for lang "corpse walk" mellom der jeg dør og hvor bonfiren er..


Kan ikke huske at jeg sleit så mye her. Det dudsa som har de enorme buene er veldig kjipe, men du kan bare løpe forbi dem. Inne i slottet så er det bare å være forsiktig og ta seg god tid. Når du har kommet deg inn i den store hallen så kan du gå rundt, over på den andre siden og ut på den siden og låse opp en vei der for å komme deg letter inn og rundt. Bossen i enden av hallen er en pain in the ass tho...

Siterer AndyLonn:
Pluss jeg mistet 40k souls fordi jeg var utforsiktig


Veldig kjipt! Kjenner til den følelsen. Da må man nesten bare ta en pause og prøve igjen senere.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
  • Los
  • Los
Jeg husker fortsatt når jeg mistet 80k sjeler, og ble så forbannet at jeg skrudde rett av. Startet opp igjen et par dager senere og fant ut at jeg hadde skrudd av så fort at spillet ikke hadde fått lagret at jeg døde, dermed lå sjelene mine fint der jeg hadde mistet dem! Mmmm... Deilig!
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Siterer Los:
Jeg husker fortsatt når jeg mistet 80k sjeler, og ble så forbannet at jeg skrudde rett av. Startet opp igjen et par dager senere og fant ut at jeg hadde skrudd av så fort at spillet ikke hadde fått lagret at jeg døde, dermed lå sjelene mine fint der jeg hadde mistet dem! Mmmm... Deilig!


Skikkelig juks!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Jeg skal nok spille videre. men nett nå er jeg opptatt med å prøve å komme meg gjennom Witcher 1
Sic Parvis Magna - Greatness from small beginnings
  • 0
Siterer AndyLonn:
Jeg skal nok spille videre. men nett nå er jeg opptatt med å prøve å komme meg gjennom Witcher 1


Ikke vent for lenge med Dark Souls, da blir det vanskelig å komme igang igjen. (det vet jeg alt om)
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer Lazykins89:
Får man mest ut av dette og Demon's Souls uten bruk av guides? Har ikke brukt en eneste guide så langt på Demon's Souls, bare prøver meg fram, dør jeg så dør jeg


Jeg synes du skal spille uten hjelp. Atmosfæren av å dø når som helst er noe som må oppleves.
noen spill er det best å vite lite om.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer gnyg:
Jeg synes du skal spille uten hjelp. Atmosfæren av å dø når som helst er noe som må oppleves.
noen spill er det best å vite lite om.


Jeg er både enig og uenig. Kommer du til et stopp så kan en kjapp kikk på wiki sidene hjelpe godt. og for meg er hvertfall dette et spill som krever "community drive"

Som No Punctuation sa i filmen jeg linket til: Ideen bak merkene i spillet er nok at spillere skal hjelpe hverandre, men det finnes de tullingene som skriver "Try jumping" rett foran et stup.
Sic Parvis Magna - Greatness from small beginnings
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!