Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Pokémon ~ Offisiell tråd ~


Siterer Victorfinne:
Ja, det var helt jæveligt i Black and White.


Synes generelt sett alt av Pokemon begynte å gå ned over i DPP generasjonen. Den har tapt seg veldig etter det.
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Fire-Fighting er ikke bare en dårlig kombo, men nå har de brukt den så utrolig mange ganger at det er sykt. Blaziken er den eneste gode med den komboen imo. Infernape var for eksempel den desidert dårligste starteren i DPP.


Må si meg uenig med noen av punktene dine her. Fire-Fighting er en svært god kombinasjon, da Fighting for eksempel kompanserer for Fires svakhet mot Rock, og samtidig gjør skade mot det. Er helt enig i at det er overbrukt, tre på rad er ALT for mye. Er igjen uenig i at Infernape var dårlig, den er en av favorittene mine fra Gen 4, og jeg mener at den er helt på høyde med Blaziken. Den hadde bare uflaks og kom rett etter en annen med veldig lik type, angrep og stats.
"Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life." - Terry Pratchett
  • 0
Kan være at Froakie blir Water og Psychic eller Water og Fighting. Eller Water og Fairy.
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Selv tipper jeg water-fighting på Froakie. Selv om dette har blitt gjort før, med Poliwrath.
"Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life." - Terry Pratchett
  • 0
Ja. Samme her, men ser ut som han kan bli Psychic fordi han ser klok ut. I dunno. Vi får vente. Jeg tror han blir fighting, men kan være han ikke blir det.
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Drar opp denne tråden igjen jeg.

Spiller nå igjennom Pokémon Emerald på nytt, og holder på å mekke meg et team. Så langt har jeg Marshtomp, Aron, Ralts og Electrike. TIl slutt vil teamet mitt da altså bli Swampert, Aggron, Gardemoir og Magnectric. Tenker også at jeg skal anskaffe Salamence, men vurderer Flygon og Altaria også.

Problemet er, hvilken pokémon skal bli min siste lagkamerat? Har tenkt på Camerupt for å få inn flamme, men så er han så jævla stygg og treig. Tenker også på Absol, som er dark og kan lære veldig mange moves. Kan jo også lære Magnetric flamethrower, så flamme er jo ikke noe problem sånn sett.

Noen forslag? Ikke legendarisk, og den skal være mulig å anskaffe før Elite 4.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Slaking og Swellow er solide valg, Slaking grunnet dens høye attack og swellow grunnet dens høye speed. Ellers kan jo en fossil pokemon være noe.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Slaking er et forbanna beist, monster-Attack og brukbar HP og Speed. Litt kjipt at den bare kan angripe annenhver runde, men fortsatt eit beist. Har brukt den online på Y, og det er ikke mye som står imot en Giga Impact fra den.
Let the voice of love take you higher
  • 0
En mixed Salamence er ganske heftige saker og hadde passet godt inn i teamet ditt. Slaking er heller ikke dumt, men grunnet evnen hans krever det litt å bruke han.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Forresten, har dere fått med dere Twitch Plays Pokemon? http://www.twitch.tv/twitchplayspokemon

Har sett på noen økter i helgen, er egentlig overrasket over at de har kommet så langt som de ha kommet.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Har fått det med meg ja. Så det på Reddit gaming. Skjønner ikke at folk orker å spille Pokemon på den måten. Men nå som de har kommet så langt har de vel planer om å fullføre.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Siterer Grallen:
Forresten, har dere fått med dere Twitch Plays Pokemon?


Sist jeg sjekket var de kommet rett forbi andre gym, hvor langt er de kommet nå?

EDIT: Ser de er kommet forbi fjerde gym. Ikke dårlig.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Endte opp med Camerupt after all. Kjekt å ha en flammepokémon på teamet. Angrer som en hest på at jeg ikke valgte Torchic som starter, da det er mange gode valg for vannpokémons. Da blir det også Salamence til slutt. Er forbi 6. gym nå, så ikke lenge igjen til jeg får skaffet waterfall.

Siterer Grallen:
Forresten, har dere fått med dere Twitch Plays Pokemon? http://www.twitch.tv/twitchplayspokemon

Har sett på noen økter i helgen, er egentlig overrasket over at de har kommet så langt som de ha kommet.


Helt utrolig egentlig. Hadde vært morsomt å se hvordan det hadde gått uten alle trollsa. Irriterende at startmenyen åpnes hele tiden.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Siterer Ash Ketchum:
Angrer som en hest på at jeg ikke valgte Torchic som starter


Haha, jeg som i den siste tiden har bestemt meg for å bruke Swampert neste gang jeg skal spille igjennom Sapphire. Har brukt den utrolig mye online på Y, og jeg digger den grenseløst mye.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Siterer Ash Ketchum:Angrer som en hest på at jeg ikke valgte Torchic som starter

Haha, jeg som i den siste tiden har bestemt meg for å bruke Swampert neste gang jeg skal spille igjennom Sapphire. Har brukt den utrolig mye online på Y, og jeg digger den grenseløst mye.


Brukt Swampert en del på PokemonShowdown selv og har funnet han ekstremt nyttig. Ikke bare kan han legge ned stealth rocks, men han er også god mot en god del populære Pokemoner som Tyranitar, Talonflame osv.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Ja, Swampert er helt klart en bra pokémon, og i mine øyne den beste starteren i Hoenn, men problemet er at flammepokémonene i Hoenn suger, mens det er mange gode alternativ til vannpokémon. Derfor angrer jeg meg.

Uansett, ferdig med alle 8 gymmene nå, og skal bevege meg i mot ligaen next. Tror jeg blir nødt til å grinde en god del, da teamet mitt er i level 37 - 44.

Hvis det er tre ting jeg ikke liker i pokémon spillene må det være at man må grinde i 40 timer før elite 4, at max-repels koster cash, og confusion. Confusion er desidert værst. En ting er at man kanskje ikke får angrepet, en annen ting er at man skader seg selv, men det værste er at det tar tre år å lese igjennom teksten. Tvert du er kvitt faenskapet sender zubaten bare en ny confusion-ray. Ååh, hater det.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Confusion er jeg heller ikke særlig glad i, men det at man må grinde i 40 timer er vel en liten overdrivelse? De fleste spillene kan rundes på 15-25 timer om man er litt rask av seg.

Max repel skulle jeg også gjerne sett at var gratis. Heldigvis koster de ikke særlig mye.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
40 timer var kanskje en liten overdrivelse ja. Syntes det er greit å grinde litt, men da skulle man heller ha grindet i mellom hver gym, i stedet for å plutselig måtte levle hele teamet sitt opp 5 - 10 levler før Elite 4.

Noen som har prøvd PokeMMO her? Prøvde det for lenge siden, men det var ennå tidlig i beta da, så sa takk og hade, men prøvde nå igjen, og må si det er ganske bra. De har en del jobb igjen, men det er ganske bra.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Siterer Ash Ketchum:
Noen som har prøvd PokeMMO her? Prøvde det for lenge siden, men det var ennå tidlig i beta da, så sa takk og hade, men prøvde nå igjen, og må si det er ganske bra. De har en del jobb igjen, men det er ganske bra.


Har sett litt på det, men ettersom det bare er de første 3 generasjonene (Så vidt jeg kan huske å ha sett) så er jeg ikke så interessert.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Hva er den beste Pokémon-filmen?
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Siterer Victorfinne:
Hva er den beste Pokémon-filmen?


Den første, med MewTwo
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Er det noen pokemon dere syns ikke får den oppmerksomheten som den fortjener? Sigilyph for min del, den tingen er jo et forbanna beist med rett moveset. Drev og testa ut nye team på Y, og etterhvert møtte jeg en som brukte hovedsaklig legendaries. Etter litt om og men fikk jeg felt 3 av hans, men i gjengjeld hadde han knerta 5 av mine, og jeg hadde kun Sigilyph igjen. Fikk brukt Cosmic Power en del ganger, og dermed var det ingenting som kunne røre fuglen, og hver gang jeg begynte å nærme meg 50% HP så bare roostet jeg opp livet igjen. Og sånn drev jeg på, Cosmic Power så ofte jeg kunne, og roostet når det var nødvendig. Når Def og SpDef ikke gikk høyere, gikk jeg bare bananas og knerta alt han hadde med Stored Power. Gud, jeg elsker den tingen.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Hm, et vanskelig spørsmål.

De fleste som driver med competetive battling vet at Gourgeist er en ganske nice Pokemon, men for min egen del synes jeg han er et monster av dimensjoner. Med base 123 defence samt tilgang til Will o Wisp + Leech Seed + Protect med dugbar attack stack om du vil gi han noe aggressivt å bruke er han utrolig vanskelig å ta knekken på. Er mange kamper jeg har vunnet rett og slett fordi motstanderen ikke hadde en sterk nok special attacker til å ta han ned. Fysiske angripere har ikke sjangs.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Når det gjelder defence slår Cloyster også hardt til. Problemet er bare at du må EV traine han som faen i HP og SP DEF.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Har begynt å sette meg litt inn i natures, EV-training og IV, men det er en god del ting jeg ikke forstår.

Man får alltid +1 EV når man dreper en pokémon, og etter 4 EV'er så får man +1 i stat. Dette kan jo endres via items osv, men ja. Hvilken stat man får pluss i avhenger av hvilken pokémon man fainter. Hva skjer da når jeg har maks i alle stats? Kan jeg resette? Kan jeg fremdeles EV trene en pokémon i level 100? Mye annet som er uklart også, men kan heller lese litt nøyere på guidene jeg har lest, enn å spørre.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!