Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Hvilket spill gjennomførte du sist?


Indigo Prophecy (Fahrenheit)
Ganske solid. Likte det noe bedre en Heavy Rain og Beyond two souls. Liker man de spilla der bør dette vurderes. God historie, med noen greie overraskelser, veldig vanskelig å vite helt hvordan spillet historie skal løses eller avsluttet. Noen vanskelig valg. Kan være litt hektisk noen gang. Musikken er også brukbar. Derimot stealth seksjonen er ikke mye å skryte av , heldigvis er det bare to av de så det går greit. Anbefales, derimot skal det sies at spillet blir veldig spesielt mot slutten.
  • 0
Kingdom Hearts III

Vet ikke hva jeg skal skrive engang jeg.
To be continued elns...
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Forresten, hvilket antivirus er best å installere for spill?
  • 0
Serious Sam hd The first encounter
Godt gammelt fps. Akkurat vanskelig nok. Level designet er solid, med nok av hemmeligheter og finne. Fiende designet er også bra og variert nok. Spillet kan bli veldig stressende enkle gang med, fiender som kommer overalt, men det er også ganske tillfredstillende å klare noen av de scenarioer eller banene. Godt spilt. Anbefalt hvis man vil ha et gammelt men, godt fps.

Ultiamte Doom
Fullførte også oppdaterte versjonen av Doom, gammelt men, fremdeles veldig morsomt. Utover det så blir det å gjenta mye av det jeg skrev over, liker at spillet har mye forskjellige hemmelige rom. Relativt vanskelig enkle ganger selv om de siste banene gradvis nesten ble lettere, spesielt de siste 3 banene eller noe var ikke noe kjempe vrient. Godt spill selv nå. Historien er jo ikke noe å skriv hjem om.
  • 0
Naruto Shippuden Ultimate Super Hyper Mega Whatever God Is Dead And We're Alone Ninja Storm 4

Snakk om billig oppfølger. Jeg husker veldig godt kontrolloppsettet til forgjengeren, samt hvordan slåsskampene endte dersom du avsluttet med en karakters signaturbevegelse, og det er faen meg helt kliss identisk. Noen rynker i er jevnet ut, som det burde, men det har absolutt ingenting å si. Hele greia er copy/paste, og historiedelen er halvveis powerpoint-presentasjon, og halvveis faktisk animering, og jeg forstår ikke hvorfor.

Likevel.. Neji og Rock Lee er mah bois og det er fremdeles gøy å spille scener fra serien. Gir dette spillet et 9/11 og kommer nok aldri mer til å tenke på det igjen.
  • 0
Doom 2 hell on earth.
Må si jeg likte nr 2 bedre 1. Solid spill selv den dag i dag om du bare blir vant til hvordan aimingen funker. Mer varierte baner, større baner ( ikke alltid bedre), men her syns jeg det er bedre. Flere feller etc. Rett og slett også vanskeligere. Ikke så mye flere nye våpen , men det gjør meg ingenting, de nye fiende typene dog var ganske så greie. Alt i alt hadde jeg det kos med spillet og likte det bedre enn nr 1, selv om det ble litt mer letting noen ganger for å prøve å finne ut hvor i huleste skal jeg gå. Uansett bane 7 og 8 var også veldig bra spesielt.
Vil man igjen ha et litt mer klassisk old school shooter , så er dette fremdeles ganske greit. Nå bør jeg bare vurdere å kjøpe meg Quake
  • 0
Kingdom Hearts 3

Okei, fyfaen, dette hadde jeg venta lenge på. Leverte så til de grader, selv om jeg kanskje synes det ble i overkant mye cutscenes til tider(japansk...). Musikken var aldeles nydelig og gameplay var tight af. Dette hadde jeg som sagt venta lenge på, og jeg ble ikke skuffet. Takk, takk og takk. For et fantastisk univers.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
Crackdown 3

Har ventet lenge på dette, og nå er det omsider ute. Førsteinntrykket var utmerket, men så må jeg ha blunket litt for lenge, for plutselig var spillet over.
Klokket inn ca 9 timer i dag, og alt jeg har igjen er et knippe races og noen hundre orbs.
Følte fra start av at dette er det spillet Crackdown 2 burde vært. Alt jeg ville ha var mer av det første spillet, og her fikk jeg det endelig.
Blir vel sikkert en gjennomspilling til senere.
Multiplayeren er jeg dog ikke veldig interessert i å prøve.

Siden det var så kort, er jeg forøvrig glad det er tilgjengelig via gamepass, for jeg hadde blitt litt mer skuffet hvis jeg betalte 599 for så lite.
  • 0
Metro 2033

Er det noen som kan elendighet så er det Øst-Europa. Passende for et spill som finner sted i Moskvas undergrunnsbaner så er hele greia svært lineært, men likevel med rom for utforskning. Stealthingen var ålreit og våpnene er av den absurde og bedritne sorten som passer for et folkeslag som er nødt å lage noe nytt av ødelagte ting. Forstår litt bedre hvorfor Manual Samuel ble lagd. "Universet" kunne dog ha vært litt bedre utforsket, og ingen karakterer utmerket seg, minst av alt Artyom, da de alle høres og ser helt like ut, noe som ikke blir hjulpet av at hele spillet finner stedet i et grått mørke.

Stemningsfullt som bare pokker da, og dette vil jeg utforske mer av.
  • 0
Siterer Kristian:
, og ingen karakterer utmerket seg, minst av alt Artyom, da de alle høres og ser helt like ut

Jeg vet ikke om du spilte det med engelsk voice acting eller russisk, men jeg har hørt rusisk er ganske så mye bedre og gjør at det også får bedre atmosfære. Dog jeg likte spillet veldig godt når jeg fullførte det for en del år siden nå.
  • 0
Siterer Xtord:
Jeg vet ikke om du spilte det med engelsk voice acting eller russisk, men jeg har hørt rusisk er ganske så mye bedre og gjør at det også får bedre atmosfære. Dog jeg likte spillet veldig godt når jeg fullførte det for en del år siden nå.


Nei, gjorde ikke det, heller ikke denne gangen.

Metro Last Light

Litt bedre på karakterfronten, men Artyom er fremdeles i ett med tapeten. Last Light føles i stor grad som "second verse, same as the first," med litt flere våpen å ta i bruk, så det er da noe. Stemningen sitter fremdeles, men det gjør meg bekymret for Exodus, som jeg nå laster ned, da dette foregår i det åpne og frie. Det slår meg som å misse poenget, men hvem vet, kanskje det blir greit.
  • 0
Siterer Kristian:
Nei, gjorde ikke det, heller ikke denne gangen.

Du har spilte det før eller da?
  • 0
Siterer Xtord:
Du har spilte det før eller da?


Littegrann, men jeg la det bare fra meg og plukket det aldri opp igjen. Egentlig var det du siterer meg på ment som en overgang til nå når jeg spilte Last Light, men igjen, denne gangen var det ikke et så stort problem fordi folkene utmerket seg litt mer denne gangen.
Siterer Kristian:
Littegrann, men jeg la det bare fra meg og plukket det aldri opp igjen. Egentlig var det du siterer meg på ment som en overgang til nå når jeg spilte Last Light, men igjen, denne gangen var det ikke et så stort problem fordi folkene utmerket seg litt mer denne gangen.

Skjønner, da så
  • 0
West of Loathing.

Et veldig morsomt spill, med mye humor enten det i hoved historien, eller fra side historier eller bare fra dialog, veldig mye god humor, dialogen er også jevnt over veldig bra. Spillet føles akkurat vanskelig nok , er vel et sånn type spill du mer spill for humor, charmen, oppdragene enn combat da. Du har flere møter å løse noen av oppdragene på , noe som oftest reflekteres i avslutning av spillet. Oppdragene føles også variert nok. Og du kan heldigvis spille etter endingen , noe jeg gjør nå for å prøve å gjøre noen av side oppdragene jeg ikke er ferdig med. Også vært å nevne at endingen kan ses flere ganger. Godt spill hvor du har grunner til å fullføre det to ganger. Er nok sjanse for at man ikke får sett eller gjort alt på første omgang, samt at man har forskjellige spillbare karakterer og companions. Selv om historien er veldig kort hvis du bare tar hoved historien anbefales det og ta deg godt tid, utforsk og gjør side oppdrag. Anbefales.
  • 0
Uncharted 1 og 2

Likte dem litt bedre nå, enn den gang jeg pløyde gjennom spillene på Ps3, men jeg har fremdeles ikke sans for vendepunktet hvor det overnaturlige trekkes inn. De oppleves naturlig nok som Indiana Jones filmene, og sånn sett er det ikke feil. Jeg kunne likevel tenke meg eventyrspill av denne typen, som ikke inneholder noen form for "ancient beings". Det må gå an å gjøre det spennende hele veien, uten det elementet. Eller?
  • 0
Siterer TK Quill:
Jeg kunne likevel tenke meg eventyrspill av denne typen, som ikke inneholder noen form for "ancient beings". Det må gå an å gjøre det spennende hele veien, uten det elementet. Eller?

Hvis jeg ikke tar helt feil så slipper du vel det problemet i 4 -ern.
  • 0
Siterer Xtord:
Hvis jeg ikke tar helt feil så slipper du vel det problemet i 4 -ern.


Herlig. Ca halvveis gjennom 3 nu, så da kan jeg snart fortsette på 4 (har bare gjort første del).
  • 0
Uncharted 3

Fremdeles det svakeste av de første tre. Det hele blir litt tregt og kjedelig. Har heller ikke sansen for antallet choke points, hvor jeg dør gang på gang. Det stopper meg fra å ville ta flere gjennomspillinger.

Da! kan jeg fortsette på 4, så får vi se om det leverer.
  • 0
Siterer TK Quill:
Uncharted 3

Fremdeles det svakeste av de første tre. Det hele blir litt tregt og kjedelig. Har heller ikke sansen for antallet choke points, hvor jeg dør gang på gang. Det stopper meg fra å ville ta flere gjennomspillinger.

Da! kan jeg fortsette på 4, så får vi se om det leverer.

Imponert at du gamer de spillene så tett. Som regel når jeg har fullført et av spillene, må jeg ha en lang pause, slik at jeg kan koble av og spille noe helt annet. Elsker uncharted-serien, men de kan jo bli en smule ensformige. Og spesielt hvis man vil ha med et Platinum..
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Siterer bent_a:
Imponert at du gamer de spillene så tett. Som regel når jeg har fullført et av spillene, må jeg ha en lang pause, slik at jeg kan koble av og spille noe helt annet. Elsker uncharted-serien, men de kan jo bli en smule ensformige. Og spesielt hvis man vil ha med et Platinum..


Er blitt litt mye open world spill i det siste, så det er ålreit med noe lineært igjen. Har hatt lyst til å spille serien igjen lenge, men ikke vært helt i humør, så da benytter jeg sjansen nå.
Kommer ikke til å gå for platinum i noen av dem. Det er et knippe punkter i hvert spill hvor vanskelighetsgraden er i overkant brutal for meg, så å skru opp enda to-tre hakk er utenkelig. Jeg er fryktelig utålmodig, så de eneste spillene hvor jeg aksepterer at jeg dør et titalls ganger på samme sted er Dark Souls type spill. Ellers ville jeg gitt opp og spilt noe annet
  • 0
Uncharted 4

Det var noe helt annet ja. Kjent gameplay, men i ny innpakning og med en langt bedre storyline enn de andre. Litt mer åpne områder og valgmuligheter, ingen merkbare choke points, ikke overdrevent mange soldater hvert femte minutt. Ingen fjollete overnaturlige elementer eller monster er også et pluss.
Klarte ikke helt å bry meg om Sam, og det var noen sekvenser som føltes strukket ut, men ellers har jeg lite negativt å si om spillet. Flere hakk over de tre andre.
Ålreit fra start til slutt.

Also, alle spill som har Monkey Island referanser, er automatisk bedre
  • 0
The Witness

Spaced spill ass, jeez.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
FarCry New Dawn

Det var overraskende kort. Fokuserte på outposts og sideaktiviteter, tenkte å utsette storyen en stund, men plutselig hadde jeg nesten gjort den ferdig. Merkelig opplegg, ingen av karakterene får nok skjermtid til å ha noe personlighet eller at en har noen mening om dem. Og det er knapt noe story å snakke om her.
Men det er tross alt gameplayet jeg spiller disse for, og der leverer det helt greit. Skulle gjerne sett flere outposts, i stede for repetisjon av hver 3 ganger. Expeditions er ikke veldig moro, så de rørte jeg knapt. Ellers er spillet omtrent som en DLC pakke til FC 5. Og med tanke på at jeg bare har klart å tyne 14 timer ut av New Dawn, er det akkurat DLC det burde ha vært. Nok et spill jeg er glad jeg fikk til halv pris, for det har ikke nok å by på til å være en fullpris utgivelse.

Gameplay: 7/10
Alt annet: 2/10
  • 0
Sekiro: Shadows Die Twice

For et spill. Jeezs Chrsts. Den lille tvilen jeg hadde på forhånd ble feid til side rimelig kjapt.
Forandringene på gameplayet er helt magisk. Kampsystemet er brutalt som søren, men så usaklig tilfredsstillende så fort du lærer det. Alle de forskjellige evnene og proteseverktøyene gjør en strålende jobb med å gjøre savnet etter de mer kjente rollespillelementene mindre.
Stilig setting med områder som er varierte og stemningsfylte, en del av bosskampene er helt vanvittige og den litt mer konkrete historien er fremdeles ganske diffus, i god, tradisjonell Dark Souls-stil. Og mangelen på co-op og NPC-summons gjør bare mestringsfølelsen større.

From Soft bedriver egen idrett. Det finnes ikke et spill i 2019 som kommer til å overgå dette for min del. Det kan jeg si allerede
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!