Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Hvilket spill gjennomførte du sist?


Assassin's Creed Origins: The Hidden Ones

Meget stusselig DLC. Var som hovedspillet, bare satt i en helt forjævlig kjedelig setting. Kjenner brått at jeg fikk mindre lyst til å skaffe Odyssey rundt utgivelsesdatoen.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Danganronpa v3: Killing Harmony

Glimrende spill. Selv om jeg liker toeren bedre overall, så er noen av Class Trialene her blant de beste i serien, og slutten er helt fenomenal.

The Sexy Brutale

Artig lite spill med et utrolig kult konsept og en spennende historie. Jeg likte det veldig godt.

Marvel's Spider-Man

Movementen her er så jævlig bra, og NYC er en flott by å bevege seg rundt i. Combaten er også god, og storyen var interessant.
Let the voice of love take you higher
Siterer Grallen:
Danganronpa v3: Killing Harmony

Glimrende spill. Selv om jeg liker toeren bedre overall, så er noen av Class Trialene her blant de beste i serien, og slutten er helt fenomenal.

Hmm skal jeg tolke det som at det er bedre enn nr 1 , men noe svakere enn 2? For i såfall så skal jeg virkelig vurdere å gi det et forsøk. Hørt litt ymse om endingen da, men hvis class trialene er blant de beste så lover det jo godt for det er kanskje den største grunnen til jeg liker de spilla.
  • 0
Siterer Xtord:
Hmm skal jeg tolke det som at det er bedre enn nr 1 , men noe svakere enn 2?


Jeg syns i alle fall det, ja.

Siterer Xtord:
Hørt litt ymse om endingen da


Slik jeg har skjønt det, så elsker folk slutten, eller så hater de den, ikke noen midt i mellom. Og selv om jeg elsket den sjæl, så skjønner jeg godt de som hater den.

Siterer Xtord:
men hvis class trialene er blant de beste så lover det jo godt for det er kanskje den største grunnen til jeg liker de spilla.


Noen av de er sånn helt middels, men de som er gode, er skikkelig gode.
Let the voice of love take you higher
Siterer Grallen:
Jeg syns i alle fall det, ja.

Riktig, likte jo begge forsåvidt ganske godt, så da blir det nok et kjøp en eller annen gang.

Siterer Grallen:
Slik jeg har skjønt det, så elsker folk slutten, eller så hater de den, ikke noen midt i mellom. Og selv om jeg elsket den sjæl, så skjønner jeg godt de som hater den.

Gir mening , er litt sånn jeg tolker det lille jeg har lest om den jeg å, men greit nok det da.

Siterer Grallen:
Noen av de er sånn helt middels, men de som er gode, er skikkelig gode.

Skjønner, takk for infoen
  • 0
Siterer Eirik Hyldbakk Furu:
Så bra! Kommer du til å kjøpe utvidelsene da?


Absolutt, et mesterstykke av et spill.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Kan henge meg på jeg å og si at jeg også fullførte Spiderman i går kveld. Veldig bra. Mye som de nevner her solid spill. Combaten er bra. Bevegelsen er veldig bra. Likte historien og karakterene , likte at du spilte og styrte flere karakterer. Godt gjennomført spill. Får vi se om jeg skaffer utvidelsene eller ikke. Blir uansett et platinum bare så det er nevnt senere i dag.
  • 0
Mario & Luigi: Superstar Saga (3DS)

Veldig bra remake av et av favorittspilla mine på GBA. Eneste jeg har å klage på er at det kanskje er litt lett, med unntak av en brutal difficulty spike når man kommer til sistebossen.
Let the voice of love take you higher
Siterer Grallen:
Mario & Luigi: Superstar Saga (3DS)

Veldig bra remake av et av favorittspilla mine på GBA. Eneste jeg har å klage på er at det kanskje er litt lett, med unntak av en brutal difficulty spike når man kommer til sistebossen.

Nice har startet på det på 3ds selv for et par uker siden, kjøpt det med et par andre 3ds spill. Likte det veldig godt så langt
  • 0
Siterer Xtord:
Likte det veldig godt så langt


Nicenice. Anbefaler at du går løs på Bowser's Inside Story etterpå om du liker dette. BIS er det beste i serien, imo.
Let the voice of love take you higher
Siterer Grallen:
Nicenice. Anbefaler at du går løs på Bowser's Inside Story etterpå om du liker dette. BIS er det beste i serien, imo.

Ja, har tenkt tanken, tenkt å vente på 3ds versjonen neste år da, hvis jeg skulle like resten av superstar. Skjønner ,det er såpass bra ja. Virker ut som at det er relativ jevnt generelt blant superstar og bower inside story samt forsåvidt legend of seven star. Når vi snakk om mario spill har jeg å mario & luigi dream team liggende hjemme. Men, takk for tipset igjen.
  • 0
Shadow of the Tomb Raider - Xbox One

Veldig bra. Fin historie, fantastisk grafikk. Spilte da ikkje i 4K, så har ikkje fått oppleve spillet på det høyeste.

9/10
Rainbow Mushroom
  • 0
Siterer Xtord:
Siterer Grallen:Nicenice. Anbefaler at du går løs på Bowser's Inside Story etterpå om du liker dette. BIS er det beste i serien, imo.
Ja, har tenkt tanken, tenkt å vente på 3ds versjonen neste år da, hvis jeg skulle like resten av superstar. Skjønner ,det er såpass bra ja. Virker ut som at det er relativ jevnt generelt blant superstar og bower inside story samt forsåvidt legend of seven star. Når vi snakk om mario spill har jeg å mario & luigi dream team liggende hjemme. Men, takk for tipset igjen.


Husker første gangen jeg spilte Boswer's Inside Story. Det var veldig kult og faktisk første gangen jeg prøvde ut en Mario RPG-spill. Gleder meg veldig til det nyeste spillet som kommer til 3DS
Spider-Man.

Slettes ikke verst det der. Likevel, mye dritt oppi der jeg veldig gjerne kunne vært foruten. Hadde vært artig om superhelt-spill kunne tatt av igjen, slik Prototype og Infamous gjorde. Det eneste kinkige der er at man er nødt å tråle gjennom New York gang på gang.
  • 0
Siterer Kristian:
Det eneste kinkige der er at man er nødt å tråle gjennom New York gang på gang.


Slipper å bry deg om trafikken i det minste.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
Yakuza Kiwami 2. Fantastisk spill. Kanskje noe svakere combat en 0 og kiwami, men det gjør meg enkelig ingenting, når rollegalleriet er såpass bra, du kan ikke gjøre noe annet enn å like Majima, Kiryu , Haruka, Kaoru, Date og Daigo spesielt for min del. Noen av mine favoritt bosser. Meget god historie og i tillegg god karakter utvikling. Hadde ingen problemer med pacingen, historien har sine overraskelser og noen veldig gode øyeblikk og i tillegg er spillet også ganske trist og følelsesladet. Spillet har også av de tre jeg har spilt , den beste skurken. God side aktiviteter både i side oppdrag, men også mini games.

Brukt jo flere timer på cabaret club blant annet. Og ser ikke borti fra at det blir en ny gjennomgang av dette samt 0 og 1 engnag i fremtiden, eller at jeg prøver å gjøre mer av side oppdragene etc. God musikk, et av de spill hvor jeg faktisk lå merke til den. Kanskje min favoritt av 0 og 1 men, jeg anser allikevel spillet som et litt mesterverk og selv om jeg ikke liker å bruke ordet, så anser jeg å serien generelt som undervurdert, samt så er vel serien ansett som niche, litt synd for spillene er veldig bra.

Nå håper jeg bare 3 ern -5 blir bekreft å får en remaster i Europa også. For nå har vel nettopp 3 ern blir et av de få spillene jeg virkelig kan si jeg gleder meg til og det selv om jeg vet at 3 ern blir av mange ansett som kanskje det svakeste i serien.

Anbefales sterkt. Solid.
  • 0
Assassin's Creed: Rogue

Ikke veldig bra, MEN jeg ble veldig innstilt på å spille Unity igjen, så... jeg gjør det nå. Assassin's Creed er artig slikt. Ikke kjempebra spill, bortsett fra Black Flag, men jeg har veldig lyst å få med meg alle detaljene likevel.
  • 0
Marvel's Spider-Man

En av de større skuffelsene på Ps4 så langt. Tok ikke mange timene før det føltes ekstremt repetitivt å spille rollen som Spider-man. Alt gjentar seg uten de helt store endringene både i og utenfor storyen. Fiender har ulikt utseende, men de oppfører seg merkverdig likt uansett hvilken gjeng de tilhører.
Kontrollene er bedre enn i de fleste tidligere SM spill, men de er fremdeles enormt frustrerende til tider, og gjerne når de burde sittet som støpt.
Storyen er på nivå med en del av marvels filmer, men ikke bedre på noen måte. Brorparten av handlingen er dørgende kjedelig og den interessante delen er over på et par timer, så litt feil bruk av visse karakterer vil jeg si.

Også må jeg si at dette er et av de mest ødelagte spillene jeg har spilt på lenge. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg måtte reloade checkpoints. Om det var fordi jeg falt gjennom bakken, satt fast i bygninger eller dekor, fiender og bosser som frøs og ikke ville gå til neste cut-scene, aktivitetsmarkers som ikke loadet.
Og selvfølgelig XP glitchen fra en puzzle sekvens som fortsatte å gi meg xp kontinuerlig i to timer. Akkurat den hadde jeg ikke noe i mot, for da fikk jeg den drakten jeg ville ha, men alt det andre var virkelig med på å ødelegge opplevelsen min av spillet.

Har egentlig hatt mest moro med å finne easter eggs og referanser, og de er det plenty av.
Samt generelt utforske byen, som er veldig forseggjort.

4/10 som det er nå.
6/10 hvis det ikke hadde vært for enorme mengder bugs.

Har bare et titalls crimes igjen for 100% og alle trophies, så kommer nok til å gjøre dem og så gå videre til noe annet.
  • 0
Siterer TK Quill:
Også må jeg si at dette er et av de mest ødelagte spillene jeg har spilt på lenge. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg måtte reloade checkpoints. Om det var fordi jeg falt gjennom bakken, satt fast i bygninger eller dekor, fiender og bosser som frøs og ikke ville gå til neste cut-scene, aktivitetsmarkers som ikke loadet.
Og selvfølgelig XP glitchen fra en puzzle sekvens som fortsatte å gi meg xp kontinuerlig i to timer. Akkurat den hadde jeg ikke noe i mot, for da fikk jeg den drakten jeg ville ha, men alt det andre var virkelig med på å ødelegge opplevelsen min av spillet.


Snedig. Jeg har ikke opplevd en eneste bug eller glitch enda.

Fullførte for så vidt samme spill selv i overigår. Jeg likte det veldig godt, kanskje mer enn jeg hadde trodd på forhånd. En overraskende frisk historie med glimrende skuespill skapte meget interessante karakterer. Spesielt imponert over stemmeskuespillet til Yuri Lowenthal. Vanvittig frihetsfølelse og kult kampsystem, selv om det naturlig nok ble noe ensformig etter å ha denget et tresifret antall kjeltringer.

Ser frem til DLC'ene.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Siterer Glorfindel:
Snedig. Jeg har ikke opplevd en eneste bug eller glitch enda.

Samme her hadde vel to bugs mener jeg, engang hvor jeg jeg skulle løpe langs veggen og plutselig havnet gjennom byggningen og engang jeg havnet under mappet usikker om det skjedde avhengig av det første problemet eller ikke.
  • 0
DMC: Definitive Edition (Xbox One). Like bra som sist gang jeg spilte det på PS3 og Xbox360. Uten å spoile noe særlig for de som ikke har spilt det enda. Kampen mot boss nr. 2 var utrolig kult!
  • 0
Assassin's Creed Odyssey

Plutselig var storyen over gitt. Trodde det var masse igjen, men det var visst bare sideaktiviteter, som ikke egentlig gir helt mening. Ubisoft kan det å bygge opp en story og så ha et antiklimaks av en annen verden i slutten, det skal de ha. Kanskje det hadde vært mer interessant hvis jeg spilte som ond drittsekk hele veien.
Kanskje neste gang.

Valgene du tar har litt effekter her og der, men jeg opplevde ofte at de så ut til å være annulert eller ignorert, for plutselig var ting motsatt. Og du kan oppleve å få oppdrag i en rekkefølge som ikke henger på greip.

Har ca 20% igjen av spillet, i form av diverse sideaktiviteter. 100% av alt er ikke påkrevd denne gangen, men kanskje jeg går for det likevel. For det er i nevnte aktiviteter spillet skinner. Utforskning og looting er den beste delen, gjennom alle de 30+ timene jeg har spilt så langt.
Det er heldigvis bare et knippe sjøslag og conquest battles som må gjennomføres (resten er valgfritt), for de er virkelig ikke underholdende.

Spillet har fryst 2 ganger, etter økter på 10+ timer, ellers har det bare vært små grafiske bugs, så har vært heldig der. Flere som opplever stadige krasj og ting som ikke oppfører seg som de skal.

Alt i alt på nivå med Origins på de fleste punkter, hverken bedre eller dårligere. Går fint å tyne 30-60 timer ut av dette også, avhengig av hvordan en spiller.
  • 0
To the moon.

Endelig ble jeg ferdig med to the moon. Relativt kort. Tematikken er ganske grei, og spillet er relativt trist, alt i alt et ganske så bra spill.
  • 0
Ocarina of Time
Eneste Zelda spillet jeg ikke har fullført... Før nå.
Taklet ikke 3D overgangen som unge så jeg styrte unna dette spillet . Ble informert av venner at bare MÅTTE prøve det, var tydeligvis det største som noen gang har skjedd spillindustrien blablabla. Så 20 år senere går jeg løs på det og jeg må helt ærlig talt si...
.
..
...
....
.....
......
.......
........


Hvem er det jeg prøver å lure her, spillet var faentastisk!
Hvis Gud eksisterte ville han ikke skapt meg, dårlig trekk å skape en overmann!
  • 0
Assassin's Creed Odyssey

Det begynner å bli en stund siden historien i AC var noe å skryte ordentlig av, men dette var ikke så halvgærent. Det begynner litt tregt, men tar seg gradvis opp. Kassandra er en av de kuleste hovedkarakterene i hele serien og hun støter også på en del andre artige personligheter. Verdenen er griselekker og jeg har heller ikke veldig mye imot at seilingen har fått en større rolle igjen. Samtidig må jeg ærlig innrømme at sjøslagene både føles mer naturlige og er bedre gjennomført i Black Flag. Conquest battles er mer trausige greier. Det ser i hvert fall kult ut da.

Jeg har fortsatt mange sideaktiviteter og troféer igjen å samle, så jeg er langt ifra ferdig. Ser frem til DLC'ene. Et nytt spill også for den saks skyld.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!