Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Trening- og kostholdstråden


Tror det er problemet til mange som trener også. Man orker rett og slett ikke hvis økta blir for sent.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Dressbuksa har blitt trang i år. Tolker det som fremgang.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Dressbuksa har blitt trang i år. Tolker det som fremgang.


Muskler.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Siterer Taktikkeren:
Muskler


Det jeg satser på at mesteparten er, ja.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Resten er større blodårer.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Siterer Taktikkeren:
Muskler.


Det er alltid vaskemaskinen ...

Siterer Taktikkeren:
Når fortrekker dere å trene? Tid på døgnet altså?


Må nesten svare på dette jeg også. Pleier som regel å ha flere vinduer. Bruker som regel å trene før middag rundt kl. 3. Eller så kan jeg trene før kveldsmat rundt kl. 7. Nå når jeg har hatt fri i mørketiden har jeg trent mye før det har blitt mørkt, ett til to-tiden. På søndagslangturen har jeg lenge startet løpeturen kl. 11. Hvis jeg må kan jeg trene på morgenen, men bare hvis jeg er nødt. Ellers kan jeg gjøre enkle styrkeøvelser når som helst, som jeg ikke blir svett av.

Siterer The Cookiemonster:
Tror det spørs litt. Tester gjort på muskelvekst på morgenøkter kontra kveldsøkter i forbindelse med styrketrening viste i alle fall at det var liten til ingen forskjell, så liten at det ble betegnet som en ubetydelig forskjell.


Har heller ingen tro på at trening til de og de tider på dagen skal ha noen betydning.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
Bare spør siden det er mange som bevisst trener på visse tidspunkt.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Siterer Taktikkeren:
Bare spør siden det er mange som bevisst trener på visse tidspunkt.


Tror det beste bare er å lage seg vaner. Hvis du vet at du skal trene på de og de dagene, på det og det tidspunktet, så er det mer sannsynlig at du faktisk trener enn hvis du bare skal trene en eller annen gang i løpet av dagen, og noen vilkårlige dager i uka.

Jeg vet at jeg skal trene på tirsdag, torsdag, fredag og søndag, klokken 20:30. Derfor er jeg klar for trening de dagene, jeg har sørget for å spise på et passende tidspunkt før treningen, slik at jeg hverken er sulten eller har magen fullstendig stappet. Veldig greit sånn. Kunne sikkert trent tidligere, men jeg bare holder meg til 20:30.

Nå i januar så skjer det ikke at jeg dukker opp for å trene tidligere på dagen uansett, vil ikke møte på hele nyttårsforsett-gjengen og vente for å få gjort alt av øvelser.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Ser den, det som mest sannsynlig ligger til grunn når folk trener på spesifikke tider ja.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
vil ikke møte på hele nyttårsforsett-gjengen og vente for å få gjort alt av øvelser.


Biceps i knebøyracken, not even once.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Ikke trent 1 time styrke siste uka. Utholdenheten har blitt prioritert. Tror jeg har mer behov for det i milli.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Siterer Taktikkeren:
Ikke trent 1 time styrke siste uka. Utholdenheten har blitt prioritert. Tror jeg har mer behov for det i milli.


Utholdenhet er viktig, men litt rå styrke hjelper godt. Anbefaler å trene egenvekt som sirkeltrening, gir deg en god blanding av begge deler. Pleier å kjøre tre runder med åtte øvelser, 45 sekunder arbeid. 15 sekunder hvile mellom hver øvelse og 1 min pause mellom hver runde. Får alltid pulsen til å hamre og svetta til å renne bra, også blir det en god miks av styrke og utholdenhet.
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Siterer Glorfindel:
Biceps i knebøyracken, not even once.


Klassikeren er de som bruker bøy-stativet feil vei. Eller som tar øvelsen utenfor selve stativet, så de ikke har noe sikring.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Tøying er død for utholdenhetsfolk. Her er en stor metastudie:
http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/15438627.2016.1258640?journalCode=gspm20

Konklusjon:

"In conclusion, the literature suggests that stretching poses no significant advantage to endurance runners. Acute stretching can reduce running economy and performance for
up to an hour by diminishing the musculotendinous stiffness and elastic energy potential. Chronic stretching additionally appears to have no advantageous effects. In regards to DOMS, it has been reported consistently in the literature that stretching
cannot reduce its longevity or intensity. In relation to injury risk, stretching shows little significance for endurance runners to chronic injury. Endurance athletes are at high risk
of overuse injuries such as illiotibial band syndrome, stress fractures and plantar fasciitis,and the literature suggests that stretching cannot reduce the prevalence of these injuries. It appears stretching may hold significance for certain exercise disciplines;
however, it can be concluded that it holds no advantage for endurance runners and is not the solution to improving performance or reducing injury prevalence"


Siterer The Cookiemonster:
Klassikeren er de som bruker bøy-stativet feil vei. Eller som tar øvelsen utenfor selve stativet, så de ikke har noe sikring.


Jeg kunne sikkert funnet på noe sånt hvis jeg hadde gått inn på et treningssenter.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Jeg kunne fort ha funnet på å bruke visse apparater feil. Er jo så mange...
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Eller som tar øvelsen utenfor selve stativet, så de ikke har noe sikring.


Akkurat det har jeg funnet på å gjøre fra tid til annen også
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Akkurat det har jeg funnet på å gjøre fra tid til annen også


Joda, det går nå fint, det ser bare litt rart ut. Hvis man ikke skal bruke sikringen så kan man like så godt bruke et stativ uten tho.

Siterer Taktikkeren:
Jeg kunne fort ha funnet på å bruke visse apparater feil. Er jo så mange...


Synes ikke det er så voldsomt mange jeg, ikke som er verdt å bruke i alle fall. Beste er å lære seg øvelser som knebøy, benkpress, markløft, skulderpress, pullups og chinups. Resten er tilbehøret, hvis man skal se litt enkelt på det.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Synes ikke det er så voldsomt mange jeg, ikke som er verdt å bruke i alle fall. Beste er å lære seg øvelser som knebøy, benkpress, markløft, skulderpress, pullups og chinups. Resten er tilbehøret, hvis man skal se litt enkelt på det.


Veldig enig. Selv kjører jeg uten å bruke noen former for apparater (annet enn beinpress), da de som regel resulterer i at du gjør unaturlige bevegelser eller avlastninger for at du skal klare å isolere de musklene apparatet er ment for. Bedre å heller kjøre med frivekter, stenger eller egenvektøvelser, ettersom du da stabiliserer selv og jobber med større deler av kroppen samtidig.
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Siterer AcH Clawed:
Veldig enig. Selv kjører jeg uten å bruke noen former for apparater (annet enn beinpress), da de som regel resulterer i at du gjør unaturlige bevegelser eller avlastninger for at du skal klare å isolere de musklene apparatet er ment for. Bedre å heller kjøre med frivekter, stenger eller egenvektøvelser, ettersom du da stabiliserer selv og jobber med større deler av kroppen samtidig.


Eneste "apparatene" jeg bruker er multiapparat, typ som kan brukes til alt fra crossovers, til curls, til roing. De med fastlåst bevegelsesmønster bruker jeg ikke, selv ikke beinpress. Tar kun bøy og gående utfall til quadsa.

Bruker forsåvidt smith-apparatet de få gangene jeg gidder å trene leggene, men det skjer sjelden uansett, hah. Minst motiverende muskelgruppen i trene.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer The Cookiemonster:
Dressbuksa har blitt trang i år. Tolker det som fremgang.


Selv! En plass mellom 0 - 10 kg så har buksa blitt en anelse trang. Veier nå 74,8kg med 14-15% fettprosent omtrent (husker ikke de nøyaktige tall), 10 kg siden jeg møtte kjæresten er rimelig bra synes jeg.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Flere som har vært med i noen løp i det siste? Løpesesongen er jo i gang, så vidt det er meg kjent.

Denne uka er det tre løp, så det blir tøft. Er ferdig med to av dem, og morgendagen vil svare på hvordan det går med det siste. Tenker på stive bein eller ikke. Løpet er ikke før på lørdag.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Løpesesongen er jo i gang


Ikke for meg. Etter 4 år med beinhinnebetennelse og stive bein har jeg gitt opp. Jeg elsket å løpe, men jeg orker ikke mer.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer remote:
Flere som har vært med i noen løp i det siste? Løpesesongen er jo i gang, så vidt det er meg kjent.

Denne uka er det tre løp, så det blir tøft. Er ferdig med to av dem, og morgendagen vil svare på hvordan det går med det siste. Tenker på stive bein eller ikke. Løpet er ikke før på lørdag.


Remote har alltid likt å løpe har jeg hørt.

Men du, hvor ble det av bloggen din? Løper bort fra den også?
  • 0
Siterer remote:
Flere som har vært med i noen løp i det siste? Løpesesongen er jo i gang, så vidt det er meg kjent.


Nej. Fotballsesongen her, så blir nok lite løping på meg før godt ute i sommerferien.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Nej. Fotballsesongen her, så blir nok lite løping på meg før godt ute i sommerferien.


Løper vel ganske mye på fotballbanen vil jeg tro?
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!