LIVE
HQ
logo hd live | Pepper Grinder
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Norsk
      Nyeste
      Atrás

      Off Topic

      Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

      Trening- og kostholdstråden


      Siterer Mexis:
      Løp 400 meter på 1.00,7 i dag. Det går vel for å være et bra resultat i skolesammenheng. Noen andre som har løpt kortdistanser i det siste?


      Det høres rimelig godkjent ut det ja. Jeg løper sjeldent kortdistanser, utenom fotballen da, men det blir jo noe annet. Løpeturene utenom havner på mellom 1-1.5 mil hver gang.
      "But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
      • 0
      Siterer Crazy Kraken:
      Få margarin og planteoljer ut! Det er faktisk ikke bra.


      Kan du utdype dette? Hadde vært interessant om du skrev en blogg eller noe sånt om kosthold. Kan du bekrefte at f.eks. blodtypedietten er tull?

      Siterer Crazy Kraken:
      Kan du utdype dette? For jeg ser ingen grunn til at forbrenningssystemet skal være forskjellig fra vårt, og det meste tyder på at det ikke var det.


      Ser at den setningen er åpen for forskjellige tolkninger. Det jeg mente var at urmennesket hadde mindre/sjeldnere tilgang på mat, noe som gjorde at kroppene deres tok bedre vare på ressursene, vil jeg tro. Noe av det samme kan man sikkert se om vi begynner med de samme «matvanene».

      Siterer Crazy Kraken:
      Hvorfor det? Mennesker er kjøttetere. Menneksekroppen har en kort tarm og et tannsett som tyder på at vi helt klart er kjøttetere. Og det er også overskuddet i energien fra kjøtt som har tillatt utviklingen av den hjernen vi har i dag. At hjernen har krympet etter jordbruksrevolusjonen for 10 000 år siden sier vel egentlig sitt? 2,5 millioner år med jakt og kjøtt vs 10 000 år med jordbruk. Er vel enkelt å se en trend her?


      Jeg tenker pga. miljøet osv.

      Begynte ikke mennesket som grøntetere (som aper) og gikk over til å spise mer kjøtt når de begynte å stå på to bein? Vi må da også være utviklet like godt for å spise andre ting enn kjøtt?

      Siterer Mexis:
      Har ikke så mye å komme med, men vil bare rose dere for debatten. Veldig mye interessant.


      Bra at du sier i fra at du følger med i alle fall!

      Siterer Mexis:
      Løp 400 meter på 1.00,7 i dag. Det går vel for å være et bra resultat i skolesammenheng. Noen andre som har løpt kortdistanser i det siste?


      Dette høres veldig bra ut. Hvis du gjør en runde til på samme tid, løper du 800 på to minutter, noe som er veeeldig bra.

      Jeg har aldri løpt 400 meter i maks fart, men neste gang jeg skal løpe intervaller, skal det bli på bane og da skal jeg gjøre et forsøk. Men da har jeg sikkert en del 400-metere i beina allerede, men det får gå.
                                         «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
      • 0
      Siterer remote:
      Dette høres veldig bra ut. Hvis du gjør en runde til på samme tid, løper du 800 på to minutter, noe som er veeeldig bra.

      Ja, det var det da. Man tar seg jo heeelt ut på 400-meter, så hadde ikke hatt sjans til å holde samme tempo én runde til.
      • 0
      Tenker jeg melder meg inn her nå. Trener en del (4-8 ganger i uka) og lurer på hva folk er aktuelle med akkurat nå. Treningsmessig så klart
      Everything is better with some wine in the belly.
      • 0
      Siterer Fenzr:
      Tenker jeg melder meg inn her nå.


      Please do! The more the merrier.

      Siterer Fenzr:
      hva folk er aktuelle med akkurat nå. Treningsmessig så klart


      Jeg for min del gikk over fra 4 dager styrketrening til 3 etter jul, samtidig som jeg har økt kondisjonstreningen. Løp kun en dag i uka i hele høst, så jeg har blitt noe slapp i løpet av vinteren. :en det begynner å komme seg opp på ønsket nivå igjen nå.

      Trener vel egentlig litt på måfå nå, da jeg ikke har noen veldig spesifikke mål å gå etter, i hvertfall når det gjelder styrketrening. Styrken har kommet seg opp på et nivå jeg selv anser som godt nok og i tillegg har jeg ikke lyst til å gå veldig mye mer opp i vekt, så det blir mest sannsynlig en del vedlikeholdstrening fremover.

      Til sommeren blir det hvertfall mye sykling, mer løping og fjelltur, så greit å få litt fart i kroppen igjen. Skal ta opp fotballen som jeg har vært uten i to år til høsten igjen og, så jeg blir nok neppe inaktiv med det første.
      "But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
      • 0
      Siterer Mexis:
      Ja, det var det da. Man tar seg jo heeelt ut på 400-meter, så hadde ikke hatt sjans til å holde samme tempo én runde til.


      Men la oss si at du bruker ti eller tjue sekunder mer på 800-meter, og det er fortsatt veldig bra.
                                         «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
      • 0
      • gnyg
      • gnyg
      Siterer Glorfindel:
      fjelltur


      Løper du på fjelltur?

      Nei. Å gå i skog og mark og sånt er digg. Rart en ikke gjør det oftere.
      Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
      • 0
      Siterer gnyg:
      Løper du på fjelltur?


      Ja. Er Rayman >)

      Siterer gnyg:
      Nei. Å gå i skog og mark og sånt er digg. Rart en ikke gjør det oftere.


      Er vel begrenset hvor ofte man kan ta de største turene, men jeg prøver å bli med på en hver sommer.
      "But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
      • 0
      Siterer Glorfindel:
      Er vel begrenset hvor ofte man kan ta de største turene, men jeg prøver å bli med på en hver sommer.

      Er det lange turer da? Snakker vi om et par mil?
      Everything is better with some wine in the belly.
      • 0
      Siterer Fenzr:
      Er det lange turer da? Snakker vi om et par mil?


      Har egentlig aldri tenkt over hvor langt vi faktisk går, men det pleier å være 4-6 dager med turer på rundt 6-7 timer per dag. Så da blir det nok sikkert noen mil
      "But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
      • 0
      Siterer Mexis:
      Løp 400 meter på 1.00,7 i dag. Det går vel for å være et bra resultat i skolesammenheng. Noen andre som har løpt kortdistanser i det siste?


      Det er jo veldig bra! Du har jo over 18km i snitt. Imponerende, ikke mange her som matcher det.
      Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
      • 0
      Siterer Taktikkeren:
      Det er jo veldig bra! Du har jo over 18km i snitt. Imponerende, ikke mange her som matcher det.


      Du mener 24 km/t? En fart på 2,30 min/km over 400 meter er respektabelt. Selv om jeg tror 400 meter er en distanse som passer meg godt fra naturens side (men som jeg ikke har trent til), tror jeg dette blir vanskelig. Men jeg skal si hvordan det går. Kanksje jeg skal løpe intervall på tirsdag.

      Gleder meg uansett framover, for har kunnet øke mengden veldig mye den siste måneden, så neste år er jeg i en helt annen form. En dag ...
                                         «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
      • 0
      Siterer remote:
      Kanskje jeg skal løpe intervall på tirsdag.

      Å gud, jeg hater intervalltrening. Det er en av de få tingene jeg nesten aldri gjør; og det er noe jeg må gjøre noe med. Så fra og med i morgen skal jeg kjøre bakkeløp/intervalltrening på flatbakke 1-2 ganger i uka
      Everything is better with some wine in the belly.
      • 0
      Siterer Fenzr:
      Siterer remote:Kanskje jeg skal løpe intervall på tirsdag.
      Å gud, jeg hater intervalltrening. Det er en av de få tingene jeg nesten aldri gjør; og det er noe jeg må gjøre noe med. Så fra og med i morgen skal jeg kjøre bakkeløp/intervalltrening på flatbakke 1-2 ganger i uka


      Ta det heller i løpet av en tur i skogen. Løp alt du kan over bakketopp, eller ned/opp mot huset. Naturlige fartsdrag kalles det.
      Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
      • 0
      Siterer Taktikkeren:
      Ta det heller i løpet av en tur i skogen. Løp alt du kan over bakketopp, eller ned/opp mot huset. Naturlige fartsdrag kalles det.

      Pleier ikke å gå så mange skogsturer. Men takk for tipset!
      Everything is better with some wine in the belly.
      • 0
      • gnyg
      • gnyg
      Tror jeg skal spenne på meg skoene i morra og nettopp gå ut i skogen.
      Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
      • 0
      • gnyg
      • gnyg
      And so I did. 3 timer, gikk rundt hele den lokale innsjøen. Kule greier.
      Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
      • 0
      Siterer gnyg:
      And so I did. 3 timer, gikk rundt hele den lokale innsjøen. Kule greier.


      Such adventurous gnyg. Hvor var det hen?
      "But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
      • 0
      • gnyg
      • gnyg
      Siterer Glorfindel:
      Such adventurous gnyg. Hvor var det hen?


      Det var rundt Harestuavannet. https://www.google.no/maps/place/Harestuvatnet/@60.1921519,10
      .7137452,13z/data=!4m2!3m1!1s0x46419f907c5c58c7:0x3f3a64a1
      8f207d5c


      Bor liksom ved toppen og gikk rundt ved riksvei 4 helt ned til der vannet blir smalt. Også fylkesveien opp igjen. Mye kryss og tvers da siden jeg ikke kjente veien til enhver tid. Blir en liten stund før neste gang en gidder.
      Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
      • 0
      Siterer gnyg:
      Mye kryss og tvers da siden jeg ikke kjente veien til enhver tid.


      Det er artig det da. Husker i fjor sommer når jeg skulle teste en ny joggerunde. Undervurderte lengden så inni granskauen og endte opp med å bruke nesten 3 timer xD
      "But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
      • 0
      • gnyg
      • gnyg
      Men det er å leve også. Å gå ut døren. Og hvis du ikke passer på så vet en ikke hvor en kan havne.
      Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
      • 0
      Siterer gnyg:
      Men det er å leve også. Å gå ut døren. Og hvis du ikke passer på så vet en ikke hvor en kan havne.


      So fucking true! Jeg blir Bilbo Baggins hver gang jeg beveger meg utenfor huset.
      "But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
      • 0
      Noen som kan anbefale proteinrik mat? Spiser kylling og pasta med grønnsaker og speilegg på toppen eller kylling filet med ris og saus etter trening og de to tingene synes jeg er kjempe godt Starter også dagen med havregrøt med jordbær syltetøy på for å få masse energi utover dagen.
      • 0
      • gnyg
      • gnyg
      Hva med tunfisk? 26gram protein per 100 gram. Rema 1000 sin tunfisk i vann. Det er også billig om en kjøper mye om gangen. Husker ikke kg-prisen i farten.

      Lagt til 2014-05-15 10:08:
      Noen som vet hvor jeg kan kjøpe en hestebiff? Kunne tenkt meg å prøvd smaken.
      Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
      • 0
      Har faktisk aldri smakt på tunfisk før, er det sånn som har på brødskive eller noe?
      • 0

      For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!