Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Trening- og kostholdstråden


  • gnyg
  • gnyg
Jeg føler meg veldig priveligert fordi jeg har kun en av disse problemstillingene. Gjør det enkelt for min del.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Hvor er det egentlig du har skaffet deg denne informasjonen, Nero?
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Hovedsakelig internett og egne erfaringer. Hvordan det?
  • 0
Jeg lurer på om vi må skille mellom å bygge muskler og bli sterkere. Husk at f.eks. 500 karbohydratkalorier og 500 proteinkalorier ikke er det samme for kroppen. Hvis man spiser litt mer proteiner, vil man gå ned i vekt fordi kroppen nyttegjør rundt 75 % (elns.) av proteinene opp mot rundt 98 % av karbohydratene. Proteinmat er samtidig litt mer mettende.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Noen som har hørt om Sixpackshortcut-programmet til han der asiateren?
Penger er verdiløse inntil du bruker dem.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer Gamingisforlife:
Noen som har hørt om Sixpackshortcut-programmet til han der asiateren?


Det høres litt for godt ut til å være sant. Har ikke sett på det, men snarveier finnes nok ikke vil jeg tro.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer gnyg:
Det høres litt for godt ut til å være sant. Har ikke sett på det, men snarveier finnes nok ikke vil jeg tro.

Det er mer om en bedre måte å trene på, med spisevaner og det er snakk om After-burn(hvor mange kalorier du forbrenner 48timer etter en har trent)
Han snakker mye om denne AB-effekten og om at du må spise mindre kalorier enn du forbrenner på det 48-timene.

Noen som har hørt om denne After-burn treningsmetoden?
Penger er verdiløse inntil du bruker dem.
  • 0
Siterer Gamingisforlife:
Noen som har hørt om denne After-burn treningsmetoden?


Jeg sjekket det litt opp. Jeg så også på noen av øvelsene hans. Det er bare vanlig trening. Hvis du trener mer intenst, vil kroppen forbrenne mer etterpå. Det gjelder med alle aktiviteter. Når du er mer bevisst på hva du spiser og hvordan du trener, vil det selvsagt få effekt. Han gjør øvelser hvor man bruker nesten hele kroppen, og det kan man gjerne ta etter. Men det er ikke akkurat noen mirakelkur som det kan høres ut som.

Det spørs dog om man trener for å se bra ut eller for prestasjoner. Hvis det er førstnevnte som gjelder, da fungerer det sikkert bra.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Så nettopp et program om hvor mye sunnere bygg er sammenliknet med hvete. Bygg har faktisk mer antioksidanter enn blåbær og minker faren for hjerte og karsykdommer samt masse annet. Litt rart at vi ikke spiser mer bygg? Men det er visstnok litt mer bittert enn hvete og man kan ikke bruke mer enn 40% byggmel i et brød (60% hvete), men selv dette skal ha en stor effekt. Dette skal jeg sjekke ut mer senere!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Nettopp begynt på treningstudio og skal begynne med å trene styrke idag. er ikke tynn eller tjukk, helt normal. Noen som vet hvor lang tid det vil ta og skaffe seg en six pack? også bare jeg som synes det er drit flaut å løfte på vekter når man ikke er særlig godt trent. Masse anabole steroide folk der, og mange av dem klarer sikkert 5 ganger mer enn meg og :/ vel vel, alle er jo nødt å starte et sted.
Yeah Mr.White! Yeah Science!
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer masterno:
også bare jeg som synes det er drit flaut å løfte på vekter når man ikke er særlig godt trent. Masse anabole steroide folk der, og mange av dem klarer sikkert 5 ganger mer enn meg og :/ vel vel, alle er jo nødt å starte et sted.


Du vet, jeg tror faktisk de ikke tenker "se på den svakingen der a". Tror faktisk de tenker mer "deilig å se noen som gidder å endre på seg selv".
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
40% byggmel i et brød (60% hvete


Høres ut som den optimale sammensetningen. Finnes det noe brød som har den kombinasjonen?

Siterer masterno:
Noen som vet hvor lang tid det vil ta og skaffe seg en six pack?


Kommer an på deg. Sannsynligvis har du en six-pack allerede, men du må ned i fettprosent.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer masterno:
også bare jeg som synes det er drit flaut å løfte på vekter når man ikke er særlig godt trent.


Nei, i begynnelsen hadde jeg angst for styrkeavdelingen. Fram til jeg oppdaget at folk er aaaltfor opptatt med seg selv (enten det er fleksing, posering eller trening) til å glo på andre
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Siterer Archana:
Nei, i begynnelsen hadde jeg angst for styrkeavdelingen. Fram til jeg oppdaget at folk er aaaltfor opptatt med seg selv (enten det er fleksing, posering eller trening) til å glo på andre


Det gjør faktisk folk generelt. Alle tenker: «Hva tenker andre om meg nå?», og så er det ingen som legger merke til noe. Kult, hva?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Høres ut som den optimale sammensetningen. Finnes det noe brød som har den kombinasjonen?


I butikken mener du? Tror ikke det. Veldig lite brød i Norge selges med bygg, vi forer dyra våre med bygg isteden tho. Men man finner kanskje noe brød med noe bygg, men ikke mye tror jeg. Tenker at jeg skal prøve å bake selv.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer Crazy Kraken:
I butikken mener du? Tror ikke det. Veldig lite brød i Norge selges med bygg, vi forer dyra våre med bygg isteden tho. Men man finner kanskje noe brød med noe bygg, men ikke mye tror jeg. Tenker at jeg skal prøve å bake selv.


Du må gjerne skrive mer om dette når du har laget noe bra.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Tenker at jeg skal prøve å bake selv.


Har faktisk selv laget proteinbarer som jeg ble ganske fornøyd med. Havregryn, bygg, linfrø og 80 % kokesjokolade. Veldig bra og veldig sunt.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer Nero The Elder:
Har faktisk selv laget proteinbarer som jeg ble ganske fornøyd med. Havregryn, bygg, linfrø og 80 % kokesjokolade. Veldig bra og veldig sunt.


Er det mye protein i kokesjokolade?
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer gnyg:
Er det mye protein i kokesjokolade?


Ikke særlig mye, nei, men jeg tilsetter også proteinpulver, så det er basically det som står for proteininnholdet i dem.
  • 0
Fikk lyst på sjokolade
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Siterer Archana:
Fikk lyst på sjokolade


Denne kan du spise med god samvittighet
  • 0
Dessverre så synes jeg mørk sjokolade er bajs
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Leste opp de tidligere sidene. Men en ting kan jeg ikke se er nevnt noe sted. Hvilke proteinpulver er egentlig best? Det er jo forskjeller på proteinpulver, som med alle andre produkter.. Så hvilket er best?
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer gnyg:
Hvilke proteinpulver er egentlig best? Det er jo forskjeller på proteinpulver, som med alle andre produkter.. Så hvilket er best?


Vil si det er veldig vanskelig å svare på, i hvertfall når det kommer til forskjellige smaker på proteinpulver og kosttilskudd. Selv er jeg ikke kresen på det i det hele tatt, og oppsøker som regel proteinpulver som inneholder mest proteiner (duh). Kan anbefale 5-phase-proteinet. Er det jeg har brukt mest, og hvor smaken ikke har vært et problem heller. Inneholder fem forskjellige proteinfraksjoner i tillegg til BCAA.

Er som regel litt dyrere enn et vanlig "whey protein", men alt handler jo om hvor mye du vil legge ned i det. Det viktigste er at du får i deg nok proteiner enten gjennom kosten eller som et tilskudd.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Leser litt på proteinpulver nå. Er mye tekniske ord som er vanskelige å forstå for en uten peiling. Ikke at man trenger å tenke så mye på det i startfasen.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!