Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Manga- og anime-tråden


Men har noen her sett Rokka? Er det en bra serie?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Men har noen her sett Rokka? Er det en bra serie?


Aner ikke. Du kan jo bare se selv.
  • 0
Siterer LesMiserable:
Begge ligger der.


Nice. Så bare sesong 2 sist jeg sjekket, men da så jeg tydeligvis ikke godt nok etter.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer LesMiserable:
Food Wars er noe av latterligste og beste som har kommet hittil i år.


Jeg startet på den nå. Ler meg sønder og sammen.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Jeg startet på den nå. Ler meg sønder og sammen.


I'm a generous god. Jeg så forresten Akatsuki no Yona, som du anbefalte, men den trenger virkelig en ny sesong. Den er en altfor standard eventyrserie, slik det ser ut nå.

Siterer Crazy Kraken:
Å herregud. Dette er absurd: https://www.platekompaniet.no/blu-ray/kill-la-kill-box-3-3/

6 av 25 episoder er på den ene disken.


Det finnes verre eksempler, dessverre.
  • 0
Siterer LesMiserable:
I'm a generous god. Jeg så forresten Akatsuki no Yona, som du anbefalte, men den trenger virkelig en ny sesong. Den er en altfor standard eventyrserie, slik det ser ut nå.


Ja. Den lever litt dårlig på bare en sesong. Mangaen har jo fortsatt, så er litt rart hvis animen ikke skulle gjøre det også.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer LesMiserable:
Det finnes verre eksempler, dessverre.


Virkelig?! Det kan umulig selge veldig bra når det er så dyrt. Eller er fansen så dedikert at de kjøper det uansett?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Eller er fansen så dedikert at de kjøper det uansett?


Da må man være blodfan av en annen verden føler jeg. Jeg digget Kill la Kill selv, men kunne aldri funnet på å betale nesten 1000 kr for 6 fuckings episoder...
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Vel, først og fremst så har ikke platekompaniet akkurat verdens beste priser på anime. For det andre så er Anime LImited ekstremt glad i å dele opp sine mest populære serier (i alle fall SAO og Kill la Kill) i mange deler. Og for det tredje er Anime Limited veldig glad i å gi ut limited editions med masse rart inni til en høy pris.

De pleier heldigvis å gi ut en samlepakke med hele serien til en mye greiere pris etterhvert.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Glorfindel:
Da må man være blodfan av en annen verden føler jeg. Jeg digget Kill la Kill selv, men kunne aldri funnet på å betale nesten 1000 kr for 6 fuckings episoder...


Helt enig!

Siterer Grallen:
Vel, først og fremst så har ikke platekompaniet akkurat verdens beste priser på anime.


Okai, kanskje dårlig eksempel. Men den koster rundt 470kr fra amazon og da må man fremdeles legge til 25% og frakt. Da er man fort over 600kr for 6 episoder. Det er mye billigere men fremdeles utrolig dyrt.

Selv Attack on Titan (som er delt i 2) koster bare 210kr for hver del, og det er en mye mer populær serie.

Siterer Grallen:
For det andre så er Anime LImited ekstremt glad i å dele opp sine mest populære serier (i alle fall SAO og Kill la Kill) i mange deler. Og for det tredje er Anime Limited veldig glad i å gi ut limited editions med masse rart inni til en høy pris.


Og de tjener faktisk på det? For meg virker det som terskelen for å kjøpe serien da blir så utrolig høy at man ihvertfall ikke kommer til å kjøpe den. Det blir sånn passe dyrt for del 1-3 til sammen.

Siterer Grallen:
De pleier heldigvis å gi ut en samlepakke med hele serien til en mye greiere pris etterhvert.


Fornuftig! Får se om jeg plukker opp den. Jeg likte Kill la Kill veldig godt og det hadde vært kult å eie serien fysisk for å støtte studio trigger.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Det er mye billigere men fremdeles utrolig dyrt.


Det er det, helt klart. Men det er jo med artbook på 100+-sider og sånt da. Og det er fortsatt bedre enn i USA, der utgiveren delte opp serien i 5, til bare en litt billigere pris per del.

Siterer Crazy Kraken:
Selv Attack on Titan (som er delt i 2) koster bare 210kr for hver del, og det er en mye mer populær serie.


Men Attack on Titan er utgitt i europa av Manga Entertainment, og ikke Anime Limited. Det ligger noe i det. Pluss Attack on Titan inneholder ikke så masse rart ekstramateriale. Om/når Kill la Kill får en "vanlig" utgave, så kommer sikkert prisen til å ligge rundt samme prisnivået som det Attack on Titan gjør nå.

Siterer Crazy Kraken:
Og de tjener faktisk på det?


Det har jeg faktisk ikke oversikt over, men siden de nå gir ut Sword Art Online II i fire deler, der per del per i dag koster mellom 25 og 35 pund på Amazon, så funker det sikkert.

Siterer Crazy Kraken:
For meg virker det som terskelen for å kjøpe serien da blir så utrolig høy at man ihvertfall ikke kommer til å kjøpe den.


Det er helt klart. Anime Limited skal jo gi ut Baccano på Blu-ray nå (endelig!), men siden de kun gir ut en sånn special/collectors edition i første omgang så kommer jeg ikke til å kjøpe den. Blir rett og slett for dyrt med all frakten og sånt.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Attack on Titan + vampyrer = Owari no Seraph.
  • 0
Vel, Charlotte endte opp som en relativt bra serie, når den hadde potensiale til å bli en virkelig bra serie. Slutten var desverre utrolig rushet. Hadde de tatt seg bedre tid med den, så hadde serien totalt sett blitt bedre. Siste halvdel av serien var ellers utrolig bra, tho.

Ellers er det også annonsert en ny sesong av Nanatsu no Taizai i 2016. Håper det ikke blir noe anime original greier.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Vel, Charlotte endte opp som en relativt bra serie, når den hadde potensiale til å bli en virkelig bra serie. Slutten var desverre utrolig rushet. Hadde de tatt seg bedre tid med den, så hadde serien totalt sett blitt bedre. Siste halvdel av serien var ellers utrolig bra, tho.


Den siste episoden virket mer som en spesialepisode enn noe annet. De kunne lagd en hel sesong ut av den.

Men når man tenker over serien, så henger ikke alt på greip.Eks.: Spoiler:Hvorfor er Yuu den eneste som kan huske noe fra en annen tidslinje? Det gir jo ingen mening. Og så har man deus ex machina i siste episode, der Yuu, ut av intet, blir reddet.
  • 0
Nå er jeg glad for at jeg ikke begynte på God Eater. Nå utsettes de fire siste episodene til vintersesongen. Helt på trynet.
  • 0
Har dere noen tanker rundt at Manglobe (Samurai Champloo, Ergo Proxy, Gangsta) er gått konkurs?

Kan Anno Hideaki ha rett i at anime er i ferd med å gå under?
  • 0
Da var One punch man endelig kommet og det er noe av de beste jeg har sett på lenge

Siterer LesMiserable:
Nå er jeg glad for at jeg ikke begynte på God Eater. Nå utsettes de fire siste episodene til vintersesongen. Helt på trynet.


Mer latterlig en plottet
Per aspera ad astra
  • 0
Siterer LesMiserable:
Kan Anno Hideaki ha rett i at anime er i ferd med å gå under?


Nei, det kan man vel umulig si seg enig i. Det produseres da fremdeles utrolig mange bra serier, men det er selvfølgelig synd at studioet gikk konkurs. Jeg har hørt flere som mener at anime er "døende", men jeg ser ikke helt at det er tilfelle. Folk påstår at Rock og Metal er dødt også, og jeg kunne ikke vært mer uenig.

For meg virker det som Anime er i en overgangsfase der de ikke helt vet hvordan de skal gjøre seriene tilgjengelige og relevante for sitt respektive publikum, på en slik måte at folk vil betale for det. Selv om det fremdeles er utrolig mange som ser på anime uten å betale en krone for det, så er det langt mer fokus på å betale for ting man liker enn det det var for noen år tilbake. CR blir bare bedre og bedre, og det å betale for å kickstarte anime serier er en ganske kul greie.

Det er et problem at utvalget på netflix og CR er mye større i feks USA og dette gjør nok at noen holder seg unna disse tjenestene men om man ikke betaler i det heletatt så har man heller ikke en grunn til å klage om det ikke kommer en sesong 2 eller om studuoet blir lagt ned.

Anime kommer ikke til å gå under, det har jeg ingen tro på.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Anime kommer ikke til å gå under, det har jeg ingen tro på.


Noen er positive her. Jeg har heller ikke noen tro på at anime går under med det første. Men jeg synes at det er urovekkende at store uavhengige studioer ikke tjener penger. Ghibli, som man skulle tro badet i penger, har økonomisk sett blitt kjørt i grøfta av Miyazakis pengebruk på store prosjekter. Jeg tror at vi er inne i et generasjonsskifte som kan ende med at flere studioer kan gå under, men senere bli underlagt større firmaer.

Siterer sowns:
Da var One punch man endelig kommet og det er noe av de beste jeg har sett på lenge


Jeg er allerede solgt. Sykt morsomt.
  • 0
Siterer LesMiserable:
Jeg tror at vi er inne i et generasjonsskifte som kan ende med at flere studioer kan gå under, men senere bli underlagt større firmaer.


Jeg tror ikke vi er inne i et generasjonsskifte, så mye som at vi er inne i en gradvis endring. At "Anime går under" betyr for meg at ingen vil produsere mer anime, og det er utrolig urealistisk. Her handler det om å endre taktikk og tilpasse seg. Det er viktig å vite hvordan man kan tjene penger på produktet man produserer, og de som forstår det vil klare seg helt fint.

Saken er selvfølgelig tosidig, det er vår skyld som forbrukere om studioer må legge ned fordi vi ikke betaler for å se på dem. De seriene som klarer seg er da de seriene som har vært mest populære og tjent gode penger i forhold til produksjonskostnadene. En form for naturlig seleksjon kan man si. Men dette er ikke hele bildet. For det første er Anime fremdeles veldig nisje i endel deler av verden, og serier utenom Naruto og Attack on Titan vil kanskje slite selv om fansen kjøper serien, fordi produksjonskostnadene var for høye i forhold til hvor mange serien appelerte til. I tillegg så er det mange steder umulig å betale for seriene man ønsker å se. Om man ville se Attack on Titan (feks.) her i europa så hadde man et problem da serien ikke var på hverken Crunchyroll eller Netflix (men den var det i USA).

Dette er faktisk et stort problem. Om serier ikke er tilgjengelig for folk så skaper det en "pirat" mentalitet som rettferdiggjør ulovlig nedlastning. Dette inkluderer også filmer og serier som heller ikke er tilgjengelig på dvd eller blu-ray. En normal person importerer ikke en blu-ray fra USA til 800kr for å se 12 episoder av en serie de ikke vet om de kommer til å like.

Det er det jeg mener med at man må forstå sitt publikum. Filmene og seriene må være (1) tilgjengelige, (2) det må være enkelt og brukervennlig, (3) det må ha en fornufig pris.

Musikk hadde i mange år de samme problemene som Anime har nå. Artister tjente ikke penger osv osv... Dette ble løst med itunes og spotify, som gjorde musikk billig og tilgjengelig for alle. Dette skapte igjen en naturlig større interesse for musikk og musikksalget, særlig av vinyl, har økt ekstremt mye de siste årene. Folk blir mer bevisste på mediet de konsumerer, bryr seg om band og artister og syns det er gøy å støtte de man liker.

Anime må gjøre det samme. De må forstå hvilke problemer de har og hvorfor og løse det på en fornuftig måte. Crunchyroll er feks. en veldig god start. Tjenesten har en veldig fornuftig pris og er veldig enkel å bruke. Men tjenesten mangler endel av de store nye seriene. At CR ikke hadde Attack on Titan da det kom ut var en enorm tabbe.

Det hadde vært interessant å se hvor bra salg de ulike seriene har osv...

Uansett, det er veldig enkelt. De vi velger å bruke penger på har faktisk noe å si for hvilke serier vi får i fremtiden. Fans av Anime og manga kan ikke laste ned alt ulovlig og så etterpå klage på at sesong 2 ikke kom ut.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
JoJo's Bizarre Adventure Part 4: "Diamond is Unbreakable" skal få anime. The JoJo ride goes ever on. Dette blir bra.

http://www.animenewsnetwork.com/news/2015-10-24/jojo-bizarre-
adventure-part-4-manga-gets-tv-anime/.94593
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
Har endelig nådd opp til One Punch Man. Trodde ikke jeg skulle like det så godt. Veldig enkel historie så langt, men så utrolig gøy.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Traileren for Gintamas Shogun-arc....oh lord, my body isn't ready.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!