Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Nattråden


Siterer The Cookiemonster:
Jeg spurte ikke om hva endringen var, men om hvorfor det byttet navn.


KrF vant.
  • 0
  • Missing Avatar
  • furu
Har dere noen favorittsitater eller mottoer? Kom plutselig til å tenke på mitt: ""Fear drives everything, Stephen. Everything. Your life is governed by fear. Every decision you make is a product of that fear. You married your wife...Margaret, isn't it?...because you were scared of dying alone. You have children because you are scared of leaving nothing behind that really matters. You go to the doctors because you're scared of dying. Do I need to go on?"
  • 0
Siterer furu:
Har dere noen favorittsitater eller mottoer?


Oida, er så mange... Stort sett alt Tyler Durden (Brad Pitt) smeller ut i Fight Club.

Ellers har du jo signaturen min (under innlegget), som er tatt fra Collateral.
  • 0
  • Missing Avatar
  • furu
Begge gode filmer med mange gode replikker
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Kjedelig, men det må gjøres. Får like så godt slå til med en bra innlevering.


Yeah, det må gjøres. Så, som du sier, hvorfor ikke slå til med en god innlevering.

Siterer Glorfindel:
But what about the second nattmat?


Second nattmat or early frokost?

Siterer SirThomas:
Definer hva jeg ikke har rett til å si noe om.


Du har ikke rett til å si noe om skole, eller kalle mine argumenter ugyldige bare fordi en venn av deg sier noe annet. Siden du enkelt og greit aldri klarte å fullføre skolen. Gjør du det, så skal du få lov til å snakke fritt om det.

Siterer SirThomas:
For noe propaganda. Like dumt som at religionsfaget stadig bytter navn.


Skal ikke si noe imot at religionsfaget og dens endring av navn er en vits. Men skole er fortsatt en viktig ting i dagens samfunn, men det vil jo du ikke innse. Noe vi har sett ved flere anledninger i denne tråden.

Siterer SirThomas:
Når vi er inne på det, Hvorfor er hvor kjedelig innleveringen til Kake er, et samtaleemne? Kunne heller ha snakket om delfiner.


Fordi det ble det? En starter med noe hverdags også utvikler det seg til en samtale. Med litt enkel bruk av logikk, så kan du og se det.

Lagt til 2015-03-06 01:39:
Siterer The Cookiemonster:
Nei, nå er det på tide å sove litt. G'night.


Good night Cookie!

Siterer furu:
Har dere noen favorittsitater eller mottoer?


Spennende spørsmål, som jeg må nok lete en del etter svar. For jeg har veldig mange favorittsitater og mottoer. Alt fra enkle ting fra film/serie/anime, til dypere ting fra store mennesker og latin.
  • 0
Siterer ElGamer:
kalle mine argumenter ugyldige bare fordi en venn av deg sier noe annet.


Jeg kaller dine argumenter ugyldige, fordi du sier at jeg ikke har peiling når jeg sier at intens jobbing ikke fører til bedre karakterer. Hjelper ikke å jobbe ræva av deg, enten så KAN du det, eller så kan du det ikke. Ta en fyr med dysleksi, han blir ikke BEDRE i gramatikk bare fordi du ber han om å skrive non-stop i flere timer, og pusher på ord han skriver feil.

Og HeXy som sliter med både det og matematikk, blir ikke BEDRE i det faget fordi om han jobber seg ihjel med det i flere timer, det stresser han bare ut.

Du skal ikke jobbe som faen og slite deg ut for å få gode karakterer, du skal jobbe med det så mye du føler at du trenger det. Og hvis du da jobber uke på uke med skolearbeid, da har du virkelig skutt deg selv i foten med mindre du automatisk får 5'ere og 6'ere i alle fag. Noe som absolutt ikke er tilfellet hos alle, noe Kake så ut til å instituere. Så at du sier at jeg ikke har peiling når jeg ikke skjønner meg på folk som BARE jobber med skole uten å ha kontroll på det, det er bak mål. Og derfor sa jeg at argumentet ditt er ugyldig - du vet ikke hvor mye kompisen min har jobbet og slitt og hvilke karakterer han får, og du vet heller ikke hvor mye jeg har jobbet og stressa den gangen jeg faktisk gikk på skolen.

Så igjen, ikke kom her med at jeg ikke kan uttale meg om åpenbare ting selv om jeg ikke har fullført videregående, blir for dumt. Enkelte skoleperfeksjonister skryter av at videregående er så forbaska enkelt, mens jeg slet som faen bare på barne og ungdomsskolen.

Ble hakket lettere når jeg tok VG1 på nytt og kom i en klasse der jeg fikk venner og trivdes i, noe som motiverte meg til å jobbe. Men det var det året.

Siterer ElGamer:
vil jo du ikke innse. Noe vi har sett ved flere anledninger i denne tråden.


Hvis du enda ikke har innsett at det ikke er viktigheten i skole jeg tar avstand fra, så ser jeg ikke noen grunn til å utdype mer enn jeg allerede har gjort.

Siterer ElGamer:
En starter med noe hverdags også utvikler det seg til en samtale.


Litt av en samtale.
  • 0
Siterer SirThomas:
Jeg kaller dine argumenter ugyldige, fordi du sier at jeg ikke har peiling når jeg sier at intens jobbing ikke fører til bedre karakterer. Hjelper ikke å jobbe ræva av deg, enten så KAN du det, eller så kan du det ikke.


Noen sinne hørt om å lære seg å gjøre noe nytt? Noe kan du, andre ting kan du lære deg, og mye av det du må lære deg selv, må en jobbe ræva av seg for. Men en jobber bare ræva av seg om en er innstilt på å få det til. Bare det argumentet du kom med der, sier litt om hvorfor jeg ikke klarer å ta argumentene dine om dette temaet seriøst.

Siterer SirThomas:
Ta en fyr med dysleksi, han blir ikke BEDRE i gramatikk bare fordi du ber han om å skrive non-stop i flere timer, og pusher på ord han skriver feil.


Igjen, håpløst argument. En dyslektiker vil slite med grammatikk uansett, takket være tilstanden sin. Stor forskjell på det og det å jobbe for å lære noe.

Siterer SirThomas:
Og HeXy som sliter med både det og matematikk, blir ikke BEDRE i det faget fordi om han jobber seg ihjel med det i flere timer, det stresser han bare ut.


Ja, og det er flere som har det sånn, det vet jeg. Men så henger ofte det å ha dysleksi og slite med matte ganske ofte sammen. Noe jeg har sett flere ganger med både venner og bekjente som sliter med begge deler. Dette gjør jo da at det blir ekstremt vanskelig for disse folkene å takle matte/grammatikk uansett hvor hardt de jobber med det. Men igjen, så blir jo det tilfeller som en ikke har kontroll på selv.

Siterer SirThomas:
Du skal ikke jobbe som faen og slite deg ut for å få gode karakterer, du skal jobbe med det så mye du føler at du trenger det. Og hvis du da jobber uke på uke med skolearbeid, da har du virkelig skutt deg selv i foten med mindre du automatisk får 5'ere og 6'ere i alle fag. Noe som absolutt ikke er tilfellet hos alle, noe Kake så ut til å instituere.


Kommer jo helt an på hvordan du takler skolegangen det da. Noen vil og må jobbe hardt som faen for å få de karakterene de vil ha. Da må de få lov til det. Så å si at de skyter seg selv i foten blir jo ekstremt dårlig å si for noen som gir en innsats for å faktisk nå målene sine. Men, så må en også jobbe hardt om du vil holde 5er/6er snitt i alle fag. Noe Kake insinuerte til. En kan ikke forvente å bare gå lett igjennom og forvente at alt skal falle på en sølvfat uten at du jobber for det.

Siterer SirThomas:
Så at du sier at jeg ikke har peiling når jeg ikke skjønner meg på folk som BARE jobber med skole uten å ha kontroll på det, det er bak mål. Og derfor sa jeg at argumentet ditt er ugyldig - du vet ikke hvor mye kompisen min har jobbet og slitt og hvilke karakterer han får, og du vet heller ikke hvor mye jeg har jobbet og stressa den gangen jeg faktisk gikk på skolen.


Men måten du har lagt frem argumenter på, så virker det ikke til at du har forståelse på hva jeg faktisk har prøvd å få frem. Som jeg nå har prøvd å få igjennom i hele innlegget her, så må en jobbe hardt for å nå målet sitt. Men det betyr derimot ikke at en faktisk får det til eller ikke. Om en finner en måte som passer en, så kan en fikse det meste. Men uten hjelp til å finne måten du lærer best på, så vil det ikke hjelpe uansett hvor mye du jobber med det. Noe som egentlig burde si seg selv.

Siterer SirThomas:
Så igjen, ikke kom her med at jeg ikke kan uttale meg om åpenbare ting selv om jeg ikke har fullført videregående, blir for dumt. Enkelte skoleperfeksjonister skryter av at videregående er så forbaska enkelt, mens jeg slet som faen bare på barne og ungdomsskolen.


Akkurat der, skal jeg unnskylde meg for å ha gjort det. Siden jeg sa det mest fordi det er morsomt å plage deg med det.

Siterer SirThomas:
Ble hakket lettere når jeg tok VG1 på nytt og kom i en klasse der jeg fikk venner og trivdes i, noe som motiverte meg til å jobbe. Men det var det året.


Så klart vil det hjelpe om du kommer i en klasse hvor du får venner og trives i. Trives en ikke, vil en jo heller aldri jobbe like hardt for noe.

Siterer SirThomas:
Hvis du enda ikke har innsett at det ikke er viktigheten i skole jeg tar avstand fra, så ser jeg ikke noen grunn til å utdype mer enn jeg allerede har gjort.


Måten du svarte akkurat det innlegget mitt på, tilsa noe annet. Men du har ved tidligere anledninger (om de er seriøse eller ikke. og om de var sagt i ren frustrasjon uten mening) gitt utrykk for at skole er bortkasta tid.

Siterer SirThomas:
Litt av en samtale.


Du ser jo hva den har utviklet seg til.
  • 0
Siterer ElGamer:
Noe kan du, andre ting kan du lære deg, og mye av det du må lære deg selv, må en jobbe ræva av seg for. Men en jobber bare ræva av seg om en er innstilt på å få det til.


Absolutt, jeg sier ikke at hard innsats ikke betaler seg, og at det ikke er verdt å jobbe mye med enkelte ting. Klart man må jobbe mer for å mestre enkelte ting man syntes er vanskelig, men enkelte ting sliter man såpass mye med at man aldri vil få forståelse for - som meg og jævla komplisert matte. Så sikter jeg mest til de som jobber ræva av seg, og fremdeles ikke oppnår ønsket resultat.

Siterer ElGamer:
Igjen, håpløst argument.


Prøvde å markere et poeng, som du sannsynligvis tok.

Siterer ElGamer:
Men igjen, så blir jo det tilfeller som en ikke har kontroll på selv.


Er jo heller ikke alt man har kontroll på, selv om man nødvendigvis ikke har en diagnose som kan vitne for det.

Siterer ElGamer:
Kommer jo helt an på hvordan du takler skolegangen det da.


Helt rett. For noen går det glatt, mens for andre kan det være veldig krevende.

Siterer ElGamer:
Noen vil og må jobbe hardt som faen for å få de karakterene de vil ha. Da må de få lov til det. Så å si at de skyter seg selv i foten blir jo ekstremt dårlig å si for noen som gir en innsats for å faktisk nå målene sine.


De jeg mener skyter seg selv i foten, er som sagt de som jobber og jobber - og som ender opp med 4'ere på det meste. Ekstra trist blir det i de tilfellene der det er foreldrene som åpenbart presset dem. Jeg for min del inngikk et veddemål med min bror når han konfirmerte seg, og det holdt motivasjonen min sånn noenlunde oppe når det gjaldt karakterne - men det betydde ikke at jeg fikk 5'ere og 6'ere automatisk.

Siterer ElGamer:
En kan ikke forvente å bare gå lett igjennom og forvente at alt skal falle på en sølvfat uten at du jobber for det.


For noen gjør det faktisk det, kommer helt an på hvor skoleflink man er. Det broren min sa var bare gjør det du blir bedt om å gjøre, så får han automatisk 6'ere i fagene. Det er ikke tilfellet for meg, for uansett hvor hardt jeg har jobbet, så har jeg stort sett endt opp med 5'ere og vært ekstra heldig kanskje et par VELDIG sjeldne ganger.

Siterer ElGamer:
Men uten hjelp til å finne måten du lærer best på, så vil det ikke hjelpe uansett hvor mye du jobber med det. Noe som egentlig burde si seg selv.


Nettopp, og da er det en fordel å være i en klasse der folk faktisk samarbeider med hverandre, og det er mulig å få hjelp når man sliter med ting.

Siterer ElGamer:
Akkurat der, skal jeg unnskylde meg for å ha gjort det. Siden jeg sa det mest fordi det er morsomt å plage deg med det.


Sannsynligvis veldig morsomt ja.

Siterer ElGamer:
Trives en ikke, vil en jo heller aldri jobbe like hardt for noe.


Likevel får jeg konstant slengt i trynet at jeg droppet ut, når det var akkurat grunnen til at jeg gjorde det. Og er 50% av grunnen til at jeg ikke vil tilbake.

Siterer ElGamer:
gitt utrykk for at skole er bortkasta tid.


Sikkert noe jeg har sagt med dårlige minner i tankene, ja.

Siterer ElGamer:
Du ser jo hva den har utviklet seg til.


En ikke-eksisterende samtale om dinosaurer.
  • 0
Siterer SirThomas:
Absolutt, jeg sier ikke at hard innsats ikke betaler seg, og at det ikke er verdt å jobbe mye med enkelte ting. Klart man må jobbe mer for å mestre enkelte ting man syntes er vanskelig, men enkelte ting sliter man såpass mye med at man aldri vil få forståelse for - som meg og jævla komplisert matte. Så sikter jeg mest til de som jobber ræva av seg, og fremdeles ikke oppnår ønsket resultat.


Var ikke akkurat det det virket som du sa, men skjønner jo hva du mente. Visse ting vil seg jo aldri, siden en ikke klarer å forstå det, men også fordi at en gjerne gir opp siden en ikke klarer det. Men så ligger også veldig mye av det i måten du lærer på. Og ofte der de som jobber ræva av seg uten å få til noe gjør feilen.

Siterer SirThomas:
Prøvde å markere et poeng, som du sannsynligvis tok.


Jada, men ble så feil å bruke det som en argument i denne diskusjonen. For den kan fort slås ned.

Siterer SirThomas:
Er jo heller ikke alt man har kontroll på, selv om man nødvendigvis ikke har en diagnose som kan vitne for det.


Nei, ikke direkte. Er fortsatt mulig å kontrollere det til en viss grad, som oftest. Noe en diagnose som oftest ikke er.

Siterer SirThomas:
Helt rett. For noen går det glatt, mens for andre kan det være veldig krevende.


Ja, og mye av det igjen ligger oss på hvordan holdning en har til skole. Egentlig morsomt å tenke på hvordan ting henger sammen.

Siterer SirThomas:
De jeg mener skyter seg selv i foten, er som sagt de som jobber og jobber - og som ender opp med 4'ere på det meste. Ekstra trist blir det i de tilfellene der det er foreldrene som åpenbart presset dem. Jeg for min del inngikk et veddemål med min bror når han konfirmerte seg, og det holdt motivasjonen min sånn noenlunde oppe når det gjaldt karakterne - men det betydde ikke at jeg fikk 5'ere og 6'ere automatisk.


Men så er det ikke alle som sikter oppe i 5/6er skalaen når de jobber på. For mange er den 4ern er stor seier. For en veldig stor del av de som jobber ekstremt mye, er de som henger nede i 2/3er sumpen og sliter med å komme seg opp. Ofte for de på 5/6er skalaen så jobber jo de for å opprettholde noe de allerede har, noe som krever arbeid men ikke like mye som det å jobbe seg opp krever.

Siterer SirThomas:
For noen gjør det faktisk det, kommer helt an på hvor skoleflink man er. Det broren min sa var bare gjør det du blir bedt om å gjøre, så får han automatisk 6'ere i fagene. Det er ikke tilfellet for meg, for uansett hvor hardt jeg har jobbet, så har jeg stort sett endt opp med 5'ere og vært ekstra heldig kanskje et par VELDIG sjeldne ganger.


For noen ja, men det er også ekstremt få. Skal vel være den første til å innrømme at jeg får til veldig mye uten å gjøre stort, når det gjaldt karakterer. Noe som ligger i den evnen jeg har til å plukke ut og huske ting, for så å kunne bruke det til alt i de forskjellige fagene. En evne som redder og fikser prøvene, og lar deg briljere under muntlige ting. Så der må jeg si at jeg har hatt flaks. Men det å gjøre som du får beskjed om, vil jo garantere deg en grei start. Hvordan du utnytter de beskjedene du får, som avgjør om karakteren blir god eller ikke.

Siterer SirThomas:
Nettopp, og da er det en fordel å være i en klasse der folk faktisk samarbeider med hverandre, og det er mulig å få hjelp når man sliter med ting.


Ja, men så spørs det jo om de i klassen kan hjelpe deg da. Siden folk lærer forskjellig, og vil da prøve å brakke på deg kunnskap på en måte som fort kan irritere og forvirre en mer enn man lærer.

Siterer SirThomas:
Sannsynligvis veldig morsomt ja.


Det er det, fordi du reagerer. Noe du egentlig gjør på det meste av sånne ting. Derfor det er morsomt, selv om jeg sjeldent mener det vondt.

Siterer SirThomas:
Likevel får jeg konstant slengt i trynet at jeg droppet ut, når det var akkurat grunnen til at jeg gjorde det. Og er 50% av grunnen til at jeg ikke vil tilbake.


Slenger den konstant når muligheten åpner seg jeg, av to grunner. Det er morsomt og du reagerer (som sagt tidligere). Men også fordi du reagerer og irriterers av det, så håper jeg at du kanskje blir så lei til slutt at du går tilbake til skola og fullfører. Selv om jeg til tider har min tvil.

Siterer SirThomas:
Sikkert noe jeg har sagt med dårlige minner i tankene, ja.


Mest sannsynlig. Men det gir jo muligheten uansett til å dra det opp under en diskusjon som dette.

Siterer SirThomas:
En ikke-eksisterende samtale om dinosaurer.


Den er veldig ikke-eksisterende og den.

Men nå tar jeg kvelden, SirT. Så god natt.
  • 0
Så skal vi få litt aktivitet her?
  • 0
Siterer ElGamer:
Så skal vi få litt aktivitet her?


Heisann.

Siterer SirThomas:
Jeg kaller dine argumenter ugyldige, fordi du sier at jeg ikke har peiling når jeg sier at intens jobbing ikke fører til bedre karakterer. Hjelper ikke å jobbe ræva av deg, enten så KAN du det, eller så kan du det ikke. Ta en fyr med dysleksi, han blir ikke BEDRE i gramatikk bare fordi du ber han om å skrive non-stop i flere timer, og pusher på ord han skriver feil.


Hvis man ikke lærer det ved å jobbe mye med det, da jobber man ganske opplagt feil og bør revurde hvordan man lærer best. Kvalitet er bedre en mengde, men da sier det jo også seg selv at en god mengde kvalitetsjobbing vil føre til stort utbytte.

Dysleksi blir noe helt annet, da man faktisk har en underliggende årsak til lesevanskene, som igjen kompliserer læringsprosessen. Når det er sagt, så er det få ting som irriterer meg mer enn dyslektikere som skriver en milliard feil per setning, for så at de bruker dysleksien som unnskyldning hver gang. At man har lese- og skrivevansker gjør ikke at man ikke kan forbedre seg på det.

Siterer SirThomas:
De jeg mener skyter seg selv i foten, er som sagt de som jobber og jobber - og som ender opp med 4'ere på det meste.


Og hva så? Hvis det fører til en forbedring så blir det fort verdt det. Et snitt på 4,5 vil åpne langt flere muligheter enn et snitt på 3,5, for å ta et eksempel. Det er ikke sånn at jeg heller er knallgod i alle fag, men da må jeg jo jobbe litt for å faktisk bli bedre i de fagene jeg sliter med (heisann, tysk, vi møtes igjen).

Siterer SirThomas:
Det er ikke tilfellet for meg, for uansett hvor hardt jeg har jobbet, så har jeg stort sett endt opp med 5'ere og vært ekstra heldig kanskje et par VELDIG sjeldne ganger.


Å få 5 er jo bra? Sjelden jeg klager hvis jeg får 5 i et fag.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Heisann.


Hva bedriver de nå De kvelden med?
  • 0
Siterer ElGamer:
Hva bedriver de nå De kvelden med?


Jeg spiller Madden. Dd?
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Wow, lenge siden sist.
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Jeg spiller Madden. Dd?


Gamer litt League, hører på musikk og vurderer om jeg skal finne et annet spill å game eller se anime.
  • 0
Siterer ElGamer:
Gamer litt League, hører på musikk og vurderer om jeg skal finne et annet spill å game eller se anime.


Aha. Skrudde nettopp av Madden. En sesongåpning mot fem av de beste lagene i hele ligaen er jævelig irriterende. Jeg vinner jo, men det er et slit i hver eneste kamp.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Når skal de begynne med ranked da lGmr?
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Aha. Skrudde nettopp av Madden. En sesongåpning mot fem av de beste lagene i hele ligaen er jævelig irriterende. Jeg vinner jo, men det er et slit i hver eneste kamp.


Hard start det der. Selv om du vinner, så blir jo de kampene noe slit, så kanskje greit å utsette de kampene litt.

Siterer Glorfindel:
Når skal de begynne med ranked da lGmr?


Den gangen jeg klarer å lære meg Normal games skikkelig.
  • 0
Typisk at alle ignorerte Linebeck.

Fuck Steelseries, har ikke tall på hvor mange ganger det headsettet har gått til helvete nå, fy faen.
  • 0
Siterer SirThomas:
Typisk at alle ignorerte Linebeck.



Lagt til 2015-03-07 00:50:
ded
  • 0
Siterer ElGamer:
Hard start det der. Selv om du vinner, så blir jo de kampene noe slit, så kanskje greit å utsette de kampene litt.


Har vært én grei kamp, og selv det var mot en av ligaens beste qb-er. Synd for han at resten av laget sugde. Første kamp var mot forrige sesongs beste qb (førstevalget mitt var som kjent ute halve sesongen) og hans Broncos, samt en wide receiver og en tight end helt i øverste sjiktet, med 99 i overall på alle tre. Kronglete kamp, for å si det mildt. Andre kamp var den greie kampen. Deretter kom kamper mot Seahawks (ligaens trolig beste secondary og en ganske bra offensiv) og nå mot 49ers, som har en totalrating på 96 på laget sitt. Det er sykelig høyt.

Kunne jeg ikke møtt noe søppel ala. Texas, Falcons eller Raiders innimellom alle disse topplagene? Vanskelig å få faset inn rookiene i laget når jeg møter så god motstand hver kamp.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer Linebeck:
ded


Hva gjør du på i kveld da?
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Har vært én grei kamp, og selv det var mot en av ligaens beste qb-er. Synd for han at resten av laget sugde. Første kamp var mot forrige sesongs beste qb (førstevalget mitt var som kjent ute halve sesongen) og hans Broncos, samt en wide receiver og en tight end helt i øverste sjiktet, med 99 i overall på alle tre. Kronglete kamp, for å si det mildt. Andre kamp var den greie kampen. Deretter kom kamper mot Seahawks (ligaens trolig beste secondary og en ganske bra offensiv) og nå mot 49ers, som har en totalrating på 96 på laget sitt. Det er sykelig høyt.


Dæven, kan fort blir litt kronglete å få til ting da ja. Og må si at det er noen syke høye ratinger på laga og spillerne da! Virkelig litt av en start du fikk.

Siterer The Cookiemonster:
Kunne jeg ikke møtt noe søppel ala. Texas, Falcons eller Raiders innimellom alle disse topplagene? Vanskelig å få faset inn rookiene i laget når jeg møter så god motstand hver kamp.


Skjønner den, blir liksom vanskelig å få inn rookiene uten å tape de kampene der. Men da får du vel et litt roligere program når du er ferdig med de kampene der da.
  • 0
Siterer ElGamer:
Den gangen jeg klarer å lære meg Normal games skikkelig.


Det er det flere på ranked som burde...
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer ElGamer:
Dæven, kan fort blir litt kronglete å få til ting da ja. Og må si at det er noen syke høye ratinger på laga og spillerne da! Virkelig litt av en start du fikk.


Ja, møkkastart. Alle de verste lagene på en gang. Hadde jeg møtt Buccaneers også hadde det toppet kaka. De, 49ers og Broncos er lag jeg alltid virker å slite mot.

På den andre siden har vi Texans, Falcons og tidvis Rams, som jeg har god kontroll på. Derbykampene mot Redskins, Eagles og Patroits er gjerne også kronglete affærer, uten at de nødvendig er like gode som meg på papiret.

Men nå er det altså slik at jeg har møtt lag som på papiret er bedre eller like bra som mitt eget i fire kamper på rad.

Trøsten min er at jeg har klart å trade til meg utrolig mye bra i starten av sesongen. Sitt nå på ikke mindre enn tre førsterunde-picks i draften, samt to i andre runde. Da kan jeg plukke ut akkurat det jeg ønsker meg uten å være livredd for alt jeg vil ha forsvinner, som i forrige draft. Da endte jeg, som regjerende mester å ha siste pick i hver runde, og dermed forsvant gjerne de spillerne jeg ønsket meg før jeg fikk velge. Da gikk jo draften som den måtte gå, med én talentfull spiller og resten søppel som jeg ikke gadd å spare på. Utrolig frustrerende når jeg rett og slett MÅ få inn noen yngre spillere for å erstatte spesielt den aldrende offensive-linen min. Morsomt nok var alle spillerne jeg draftet til offensive-linen helt på trynet dårlig.

Lagt til 2015-03-07 01:15:
Siterer ElGamer:
Skjønner den, blir liksom vanskelig å få inn rookiene uten å tape de kampene der. Men da får du vel et litt roligere program når du er ferdig med de kampene der da.


Grusomt vanskelig. Er litt i en overgangssesong nå, hvor tre-fire alderende nøkkelspillere har utgående kontrakter og må erstattes. To har jeg gode erstattere til innad i laget, men de uerfarne og trenger kamperfaring for å bli gode nok. Har kastet han ene til ulvene med varierende hell så langt. Har generelt sett vært god, men dreit seg skikkelig ut i et tilfelle der han feiltimet en pasning grovt og lot motstanderen score en touchdown på 70 yards eller noe sånt. Tok han naturligvis av banen på flekken, og satte inn rutinerte, men urgamle Antrel Rolle.

Jeg skulle gjerne også ha latt det unge runningback-talentet mitt få spille litt, men når jeg møter lag som er knallgode til å blokkere slike løp er det ikke så lett. Førstevalget mitt er så kraftig at han på en god dag bare meier ned forsvarsspillerne, men han andre er ikke helt der enda. Hadde f.eks. et tilfelle der førstevalget mitt løp rett gjennom midten, ble taklet, dyttet motspilleren unna og løp fra ytterlige tre spillere til og skaffet meg en touchdown på 25 yards eller noe sånt. Touchdown med ren kraft og vilje.

Ellers så har jeg jo en alderende receiver jeg gjerne vil fase ut, men mot topplagene må han nesten spille. Om han ikke tar i mot ballen selv så blir han dekket opp så bra at han åpner rom for de andre. Har latt de som jeg vil fase inn spille litt i hver kamp, men jeg skulle gjerne latt de spille litt mer.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Diskusjonen har blitt stengt av en moderator fordi:
Åpen 23:00 - 09:00