Norsk
Nyeste
Atrás

Off Topic

Her kan alt mellom himmel og jord diskuteres

Chat 4.0


Siterer Grallen:
Det er jeg! Etter at å ha vært rimelig lei FPS-sjangeren i mange år, så var The New Order et skikkelig friskt pust.


Samme her! Det er nok Wolfenstein og Metro spillene som har imponert meg mest de siste årene. Det kommer ikke mange gode singleplayer skytespill ut på markedet for tiden.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Det er nok Wolfenstein og Metro spillene som har imponert meg mest de siste årene.


Stemmer, Metro-spillene er ganske kule. Likte både 2033 og Last Light ganske godt, og jeg ser frem til Exodus. Men det var The New Order som gjorde meg til FPS-fan igjen.

Siterer Crazy Kraken:
Det kommer ikke mange gode singleplayer skytespill ut på markedet for tiden.


Har du spilt det nye Doom-spillet? Det syns jeg var skikkelig artig.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Stemmer, Metro-spillene er ganske kule. Likte både 2033 og Last Light ganske godt, og jeg ser frem til Exodus. Men det var The New Order som gjorde meg til FPS-fan igjen.


Helt enig. Håper Exodus blir bra!

Siterer Grallen:
Har du spilt det nye Doom-spillet? Det syns jeg var skikkelig artig.


DOOM er uten tvil et utrolig bra spill, men personlig liker jeg litt mer "story" i min "story", om du forstår. Selv om DOOM har bedre leveldesign og gameplay enn Wolfenstein, så har Wolfenstein mer variasjon og en langt mer spennende story. Wolfenstein og Metro treffer den nerven i meg, som Half-Life 2 og Halo traff en gang i tiden. Det betyr ikke at jeg syns DOOM er dårlig, men for meg når det ikke opp til de andre. Hva syns du om DOOM, sammenliknet med Wolfenstein og Metro?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Hva syns du om DOOM, sammenliknet med Wolfenstein og Metro?


Jeg liker best gameplayet i DOOM, siden jeg føler meg som en fuckings badass når jeg spiller det, men totalt sett så liker jeg nok best Wolfenstein. Når det kommer til FPS-spill så setter jeg gameplay over story, men jeg syns historien i Wolfenstein var såpass bra at jeg setter spillet over DOOM. Og selv om historien i Metro er god, så var den ikke god nok til å overgå gameplayet til DOOM. Men Metro-spillene har en del gameplaymekanikker som jeg liker veldig godt da, som gassmasken og de trykkbaserte våpnene.

Siterer Crazy Kraken:
Half-Life 2


Nå er det veldig lenge siden jeg har spilt Half-Life 2, men greide ikke å like det. Med unntak av Ravenholm, det er en av de beste banene jeg har spilt uansett spill. Atmosfæren der er helt sjukt bra.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Nå begynner Awesome Games Done Quick, det er absolutt verdt å få med seg!
https://www.twitch.tv/gamesdonequick
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Jeg liker best gameplayet i DOOM, siden jeg føler meg som en fuckings badass når jeg spiller det, men totalt sett så liker jeg nok best Wolfenstein.


Haha, that makes sense!

Siterer Grallen:
Når det kommer til FPS-spill så setter jeg gameplay over story


Det gjør jeg også, men jeg liker godt at det er "noe" story. Spill som Halo, Half-Life 2 og Wolfenstein: The New Order føler jeg har en perfekt miks mellom gameplay og story.

Siterer Grallen:
Nå er det veldig lenge siden jeg har spilt Half-Life 2, men greide ikke å like det.


Ah, shit. Hva er det som ikke funker for deg? Ravenholm er nydelig, men jeg syns hele spillet er nydelig. Det er helt klart et av de store "WOW" øyeblikkene i min gaming historie.

Siterer Grallen:
Nå begynner Awesome Games Done Quick, det er absolutt verdt å få med seg!


Så gøy, vet du hvor lenge de skal holde på?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Ah, shit. Hva er det som ikke funker for deg?


På det tidspunktet jeg spilte igjennom det, så brydde jeg meg nada om historien i spill, og jeg syns at gameplayet var litt klønete. Godt mulig jeg liker det bedre om jeg spiller det igjen nå, for det er fort 6-7-8 år siden sist, men isåfall blir det ekstremt lavt prioritert.

Siterer Crazy Kraken:
Så gøy, vet du hvor lenge de skal holde på?


De skal holde på i en uke. Du finner hvilke spill de skal spille, og når de skal spilles her.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
På det tidspunktet jeg spilte igjennom det, så brydde jeg meg nada om historien i spill, og jeg syns at gameplayet var litt klønete.


Jeg tror ikke det var historien i seg selv om gjorde at jeg falt for Half-Life 2, jeg hadde tross alt ikke spilt Half-Life (1) før jeg spilte 2ern. For meg var det nok det utrolig gode leveldesignet, stemningen og gameplayet. Jeg elsker at spillet fungerer helt fint uten noen videosekvenser, eller der kontrollen blir tatt vekk fra spilleren, noe jeg aldri har opplevd igjen (tror jeg). Da spillet kom ut var også grafikken og fysikkmotoren helt "mindblowing". Selv den dag i dag vil jeg påstå at spillet ser veldig pent ut.

Dette kommer kanskje til å høres rart ut, men jeg tror kubeinet og hvordan det "reagerer" på at man slår på ting ved å sprette tilbake og lyden som lages, gjorde at hele verdene føltes veldig ekte for meg. Verdenen var ikke lenger bare et "level" i et dataspill der man skal skyte folk, men en faktisk ekte verden.

Å gå tilbake til spillet nå, vil nok ikke gi det samme inntrykket som i 2004, det er tross alt ikke spesielt imponerende teknisk, men jeg syns fremdeles gameplayet (mye pga god AI) og leveldesignet alene gjør dette til et av verden beste FPS.

Siterer Grallen:
De skal holde på i en uke. Du finner hvilke spill de skal spille, og når de skal spilles her.


Takk! Må prøve å få med meg MGS3, ihvertfall! Hva med deg?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Crazy Kraken:
Half-Life 2


Utifra det du skriver så kan jeg absolutt forstå hvorfor du liker det så godt. Jeg tror rett og slett at jeg spilte det på feil tidspunkt. Når jeg spilte det så var Modern Warfare 2 gullstandarden min for FPS, og rent mekanisk så er jo HL2 og MW2 ganske ulike. De andre tingene du nevner er ting jeg ikke brydde meg særlig om før.

Siterer Crazy Kraken:
Hva med deg?


Har veldig lyst til å få med meg MGS og MGS3, men må se an hvor trøtt jeg er. Skal også prøve å få med meg Wario Land 4, Superstar Saga og Super Monkey Ball. Prøver å se Super Monkey Ball ved hver Games Done Quick, for det er så sjukt teknisk.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Har veldig lyst til å få med meg MGS og MGS3, men må se an hvor trøtt jeg er.


Ja shit, jeg så feil på tiden, så jeg tror jeg må droppe det.

Men Jeg skal prøve å få med meg Bloodborne ihvertfall, som er på Lørdag tror jeg.

Jo, og så vil jeg nevne et annet fantastisk FPS, og det er F.E.A.R.!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Ja shit, jeg så feil på tiden, så jeg tror jeg må droppe det.


Det blir jo lagt ut på Youtube etterpå, så du kan jo se det der om det blir for seint.

Siterer Crazy Kraken:
Men Jeg skal prøve å få med meg Bloodborne ihvertfall, som er på Lørdag tror jeg.


Skal nok prøve å få med meg den jeg også, begynner å bli en stund siden jeg har sett en Bloodborne-speedrun nå, så er spent på om routingen og sånt har forandra seg siden forrige gang.

Siterer Crazy Kraken:
Jo, og så vil jeg nevne et annet fantastisk FPS, og det er F.E.A.R.!


Nais. Tror jeg fikk det gjennom en humble bundle engang, så skal ha det i bakhodet.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Det blir jo lagt ut på Youtube etterpå, så du kan jo se det der om det blir for seint.


Åja, det visste jeg ikke! Det må jeg sjekke ut for Resident Evil 7 og Silent Hill speedrunsa går vel også midt på natten og de var jeg veldig gira på.

Siterer Grallen:
er spent på om routingen og sånt har forandra seg siden forrige gang.


Samme her! Har sett noen BB runs, men aldri live.

Siterer Grallen:
Nais. Tror jeg fikk det gjennom en humble bundle engang, så skal ha det i bakhodet.


Det er da 1ern det er snakk om, oppfølgerne holder ikke samme kvalitet. Det har et litt "gammeldags" design til tider, men jeg elsker det. Og AIen er helt latterlig bra i det spillet.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
F.E.A.R. er/var et meget godt spill!
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Siterer Taktikkeren:
F.E.A.R. er/var et meget godt spill!


Selv vil jeg si at det ER er godt spill, selv om det er litt gammeldags. Det er ikke mange moderne singleplayer FPS som kan måle seg med F.E.A.R.! Jeg runna spillet på nytt for ikke så alt for lenge siden (halvt år kanskje?) og spillet er fremdeles utrolig spennende!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Første gang jeg så en soldat dytte over en kasse for å få dekning var et godt eksempel på mind blown. For ikke å snakke om grafikken, slow-mo, atmosfæren og da jeg plasserte en mine foran heisen fire vakter skulle komme stormende ut av sekunder senere. Sistnevnte gjorde at noen tydeligvis hadde sølt tomatsaus i heisen.
  • 0
For de som lurer på hvor det blir av mer info angående Skribentjobben/jobbene hos GR, så sendte jeg en melding til Suzanne og fikk dette svaret tilbake:

Heisann,

har hatt det litt travelt, men holder på å gå gjennom søknadene nå, så forhåpentligvis har alle fått svar i løpet av neste uke

- Suzanne


Da er det bare å vente i spenning til neste uke en gang
Damn, I'm good. Sideswipe, Transformers Revenge of the Fallen
Runna Until Dawn i helgen for første gang! Flott spill! Likte det mye bedre enn jeg trodde jeg skulle!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer sideswipe:
For de som lurer på hvor det blir av mer info angående Skribentjobben/jobbene hos GR, så sendte jeg en melding til Suzanne og fikk dette svaret tilbake:


For noen år siden ville jeg sikkert ha skrevet en søknad på sekundet jeg så den saken, men av en eller annen grunn kjenner jeg ikke noen interesse når det faktisk har dukket opp en åpning. Ironisk utvikling.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Hvorfor ikke tror du?
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
For noen år siden ville jeg sikkert ha skrevet en søknad på sekundet jeg så den saken, men av en eller annen grunn kjenner jeg ikke noen interesse når det faktisk har dukket opp en åpning. Ironisk utvikling.


Samme her faktisk...
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Runna Until Dawn i helgen for første gang! Flott spill! Likte det mye bedre enn jeg trodde jeg skulle!


Det er søren meg stemning! Spilte det rundt halloween selv. Så jævelig kul atmosfære!
  • 0
Kan ikke noen pls hjelpe meg igjennom arbeidsdagen?
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Siterer A to the H:
Kan ikke noen pls hjelpe meg igjennom arbeidsdagen?


Slik sutring.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer A to the H:
Kan ikke noen pls hjelpe meg igjennom arbeidsdagen?


Meg å.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Hei hå, hvor har egentlig Quinzel blitt av?
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!