Norsk
Nyeste
Atrás

Retro

Her mimrer vi om gamle klassikere og perler fra spillmediets historie

Hvilke spill gir deg gode, gamle minner?


Vice City, bare det å høre på musikken i dag bringer tilbake enormt mange gode minner fra spillet
  • 0
Tror Super Castlevania IV må være det spillet som gir meg utrolig mange gode minner. Husker utrolig at broren min og jeg satt benka foran klump TV-en fra helvete for å spille det spillet i utrolig mange timer! Ekstremt godt spill med meningsløst kul musikk!
http://www.youtube.com/user/KimSpillerSpill
  • 0
Siterer Kim og Christer:
Tror Super Castlevania IV må være det spillet som gir meg utrolig mange gode minner. Husker utrolig at broren min og jeg satt benka foran klump TV-en fra helvete for å spille det spillet i utrolig mange timer! Ekstremt godt spill med meningsløst kul musikk!


Er så enig i det der ass. Satt ofte sammen med en kompis back in the days og spilte Super castlevania på kvelden. Da jeg fikk lastet ned spillet på Virtual console for et par år siden hadde jeg den feteste retro-opplevelsen ever. Stemningen og ikke minst musikken er helt fantastisk!
  • 0
Little Big Adventure 1 og 2 Herlige spill.
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Nå er det ikke så gammelt da, men begynner å dra litt på årene. Det snart 4 år gamle Call of Jaurez. Er multiplayeren jeg sikter til her. Det var rett før vi dro på ferie i 2009 jeg fikk lyst på spillet. Var kun noen dager etter at jeg hadde lagd min første GR bruker at jeg reiste.

Under ferien fikk jeg mer og mer lyst på det. Det første jeg gjorde når jeg kom hjem var at jeg og broren min syklet ned og kjøpte det. Etter SP delen prøvde jeg meg på MP delen. Selvom den inneholdt noen feil her og der var den likevel fantastisk. Jeg spilte det hver dag fra Juli-November. Da MW2 tok over. Jeg har prøvd å spille det igjen noen år etter, men det har vært så få folk som spilte at det var nytteløst.

Heldigvis startet jeg MP delen opp igjen og fikk spilt noen runder. Og det var fortsatt vanvittig gøy.
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
Rollercoaster Tycoon 2

Dette spillet bringer tilbake både gode og gamle minner!
  • 0
Super Smash Bros. Melee bringer tilbake minner om kvelder med meg og vennene mine med to flasker brus som ble oppe hele natta #goodtimes
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Ikke akkurat et spill, men startopp lyden til PS2en bringer gode minner.
  • 0
Commander Keen 4
Settlers II Gold
Blake Stone
Wolfenstein 3D
Duke Nukum (Ja, det første spillet skrives slik)
Duke Nukem II
Duke Nukem 3D
DX-Ball
Re-Volt

Når jeg spiller ett av disse spillene så begynner jeg automatisk å mimre tilbake til tiden da jeg var mindre. Brukte ganske mange timer på hvert spill, og jeg syns det er litt moro at når jeg tenker tilbake på Settlers II Gold så hører jeg albumet Get rich or die tryin' til 50 Cent i hodet. Savner utrolig mye den gamle tiden der timer ble svidd av på et spill uten at man tenkte noe særlig over det. Da var et spill bare et spill og man kunne nyte det uansett.

Siterer fantomena:
Ikke akkurat et spill, men startopp lyden til PS2en bringer gode minner.

For meg er det PS1 oppstarten som vekker maaange gode minner
  • 0
  • Play
  • Play
Hørte nettopp på introene til Sled Storm og Test Drive 6, samt main menu-musikken til TimeSplitters 2. Minnene strømmer på.
  • 0
Pokemon til GBA.
Ratchet&Clank til PS2
Jak and Daxter
Heroes of Might and Magic 3
Penger er verdiløse inntil du bruker dem.
  • 0
Alt for mange spill som gir meg gode minner.

Final Fantasy 7,9
Så mange timer som jeg brukte på det som liten. Navnet opp karakterene etter gamle venner på FF7. GG til meg som ga navnet mitt til Aeris måtte jo dø jeg!
FF9 SAMLE ALLE KORTA JA, så søtern min kunne overlagre brukern. Sur enda for det.

Mario cart 64
Ballonger ftw

SSx 1, tricky, 3
De 3 der har jeg så mange bra gaming moments som jeg deler med søstern min haha savn

CRAZY TAXI
Crazy taxi i en arcade hall. Ønsket jeg fortsatt kunne gjøre det.

Kunne he fortsatt lenge men her er noen få fler:
Tekken 3
Metal Gear Solid
Wipeout 3
GTA
Super smash bros
You got me on milk and alcohol
  • 0
Jak and Dexter. 'Nuff said.
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Pokémon Ruby
  • 0
Idag kom jeg på et spill jeg og et par venninner brukte å spille mye da vi gikk på ungdomskolen. Foreldrene deres var litt old fasion og faren deres hadde en relativt utdatert pc på hjemmekontoret sitt. Men det gjorde jo ingenting, for vi fant jo Jones in the Fast Lane på den! Åh, det er et utrolig kult spill og fantastisk design og helt awesome soundtrack hehe! Good times

http://www.youtube.com/watch?v=FElTNC-1r_Q
Do you feel the power of the dark side?
  • 0
Rock Raiders!! Oh yes!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Sim City 4

Den følelsen av å bygge opp en utrolig suksessfull og velfungerende by var utrolig når jeg var liten. Og da spesielt når jeg utslettet alt med en par enkle tastetrykk. Rett og slett magisk å lege Gud på den måten.
  • 0
Grand Theft Auto 3
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Zelda carina of time, WoW vanilla, Mario 64 og Need for speed: Hot Pursuit
  • 0
Har gode minner fra Diddy Kong Racing på Nintendo 64! Ett av de beste racing/adventure spillene på N64, husker det tok evigheter før jeg klarte å slå Wizpig. Også selvfølgelig Zelda OoT, SM 64, Banjo Kazooie!
  • 0
Må vel svare som mange andre her og si Ocarina of Time. Husker da jeg var en liten tass som slet seg igjennom de forskjellige templene og fikk bank av både øgler og varulver, men fortsatte å kjøre på. Stemningen var på topp igjennom hele spillet og jeg blir ganske blid da jeg tenker tilbake på de lange nettene med bare meg og Link som kjemper seg igjennom alle slags farer for å denge Ganondorf og redde Zelda. Nostaligi <3
Yet another quest to defeat an evil pig and obtain triangular cheese
  • 0
Sly 4 ga meg gode minner fra de tidligere spillene. Helt uten tvil det beste minnet i år. En god følelse og streife rundt i Japan.
Å leve er det farligste du gjør ... Ingen har overlevd.
  • 0
Mine beste spillminner er å sitte på en kafe og spille SEGA rally
Not race from me, if I say no.
  • 0
Linerider !

Barneskolen i et nøtteskall!
''eh'' - Link
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!