Norsk
Nyeste
Atrás

Retro

Her mimrer vi om gamle klassikere og perler fra spillmediets historie

Retro-spillanbefalinger!


Tenkte jeg kunne også starte en ny tråd, ble litt inspirert av den andre tråden her. Men med en annen vri:

Hvilke retro spill, dvs alt som er over 10 år gammelt, kan dere anbefale? Jeg elsker simpelthen gamle spill, men det er jo vanskelig å vite hva som er bra og hvorfor. Men alle har nok spilt noen fantastiske spill bare de vet om? Skriv gjerne forslag til spill og selvfølgelig til hva (PC, commodore 64, Nintendo 8-bit osv). Hadde også vært flott med en liten introduksjon til de sjeldne favorittene.

Mine anbefalinger:
PC
*Day of the Tentacle
*Monkey Island 1 og 2
*Bugs & Bombs (herlig blow em up spill hvor man spiller mot hverandre)
*Settlers 2
*Sam & Max

Sega Master System
*Alex the Kidd High Tech World (puzzle eventyr...pinsomt spennende)
*Wonderboy 3; the dragons trap (helt fantastisk langt og utviklende platform spill, hvor hovedkarakteren endrer form og dermed evner for å til slutt nå frem til den store kongedragen - tar måneder!)
*Asterix (må ha den mest geniale bonus stagen ever)

PS1
*Rayman (ja, den er fantastisk!)
*Bubble Bobble collection (fornyet, men ikke forandret, fantastisk moro!)
*Croc (eventyr i 3d platform stil)
*Crash Bandicoot (hemmelige verdener og skjulte diamanter! klassiker!)



sånn det var noen favoritter fra meg! Sitter klar med penn og papir...
-->>ToTaL AnArChY iS uPoN uS<<--
  • 0
n64:
legend of zelda OoT og MM (OoT:kanskje tidenes beste spill i følge mange sider som ign, gamerankings. MM oppfølgeren er VELDIG bra den og) Kan lastes ned på wii.

James bond goldeneye: Et av tidenes beste singel player OG multiplayer skytespill. Kan lastes ned på wii

Mario 64: Selve definisjonen av 3d platform spill. Kan lastes ned på wii

ps1:
tekken/2/3 knall bra sloss spill. Fåes med på tekken 5.
ff7: Dette r et av verdens beste spill, er forsatt super i dag
An eye for an eye will only make the world go blind.
  • 0
Hvis det er et spill jeg absolut elsket under N64's glans tid, og som jeg fortsatt gjør, så er det Conker Bad Furday!! Det er det mest utfordrende spillet som jeg spillte under den tiden, og så var det jo det eneste spillet på markedet med masse splatt og blod xD Det kan fortsatt anbefales å kjøpe det ! Dette blir en klassiker innenfor konsolen ;D
Last night, I dreamt I ate a huge marshmallow. When I woke up my pillow was gone
  • 0
  • Missing Avatar
  • M
SNES: Final Fantasy 6 (RPG), Chrono Trigger (RPG, orginal boxart koster skjorta av deg idag(billigste jeg har sett var på 800kr), men det er det verdt)
Donkey Kong Country (plattform) og super mario All stars (alle de game Nes klassikerne)

PC: DOOM, Raptor: call of shadows (vertikalt skrollende flyspill), Transport Tycoon Deluxe (Strategi)

Kan jo legge til Wolfenstein 3D og Streetroad, men det er vel ikke så mange igjen som fremdeles tar det fram fra støvet lenger. (Jeg er en av dem)
  • 0
Alt jeg kommer på er Zelda: Ocarina of Time men det er åtte år gammelt...
"Search the bodies for cigarettepackages boys"(BIA)
  • 0
Xbox Live Arcade: Mange gode klassikere og nyere spill.
Respect my AUTHORITAH!
  • 0
Snart FF7 Og super mario world til SNES. Heroes of might and magic 1 er helt konge!
1337 er ut, 1227 er inn! http://1227.com/
  • 0
Wah, retro days. *savne*

-C64
Giana Sisters
Bubble Bobble

-PC
Commander Keen - Helt med gunner og hoppestav, moro!

-PS
Rayman - Super koselig og utfordrende.
Pandemonium - lett og moro plattformer.
Crash Bandicoot - Awesome.
Battle Arena Toshinden - Gøy!
Alundra - kort forklart: Zelda til playstation, elsker det!

Er ikke så sikker på om de er over 10år gamle alle de. D:
  • 0
Tank wars! Digg spill med åtte farger. Masse tøffe våpen!! ( 5 megaton nuke)
Meg og meg
  • 0
Siterer Solparasitt:
Wah, retro days. *savne*

-C64

Giana Sisters



Husker Giana Sisters! åh mimre, mimre... På commodore 64 gikk det mye i World games, Winter Games og Summer Games. Husker spesielt et spill jeg hadde skikkelig dilla på - North & South. Det handlet om å kapre stater i USA under borgergkrigen. Fantastisk spill!

Det aller første Tomb Raider er faktisk over 10 år gammelt allerede...
  • 0
Siterer LadyLiberty:
Mine anbefalinger:
PC
*Day of the Tentacle
*Monkey Island 1 og 2
*Bugs & Bombs (herlig blow em up spill hvor man spiller mot hverandre)
*Settlers 2
*Sam & Max


DoTT og Monkey Island spillene er min klare anbefalning i hvertfall
I'm ThreepWood, a mighty moderator!
  • 0
Ps1: Soul edge

Spillet før Soul Calibur spillene.
"Sticks and stones may break my bones, but words wont hurt me" "F***"
  • 0
Shit! Crash bandicoot er over ti år allerede ja! det gikk fort...

Siterer Verus Venatus Diabolus:
ps1:
tekken/2/3 knall bra sloss spill. Fåes med på tekken 5.
ff7: Dette r et av verdens beste spill, er forsatt super i dag
FF7 er 9år gammelt da Men jeg annbefaler det som retro spill den 1. januar! (er sikkert ikke releasen, men det er hvertfall riktig med årstall )

Super mario bros 3 er absolutt og annbefale! det er blant tidenes beste spill! Også selvfølgelig alle FF spillene til nintendo (tenker da på de "ordentlige" .

Donkey Kong er jo også gøy, men når ikke opp til SMB3...
http://awesomeomtaler.blogspot.com/
  • 0
Siterer Verus Venatus Diabolus:
n64:

James bond goldeneye: Et av tidenes beste singel player OG multiplayer skytespill.Kan lastes ned på wii



Ikke vær sikker på det.....

Rare er kjøpt opp av MS,og de gir ikke sine rettigheter så enkelt fra seg...
Nokså sikker på at den desverre ikke kommer...

Klassiker?

CC!
"What is democrasy?That have something to do with young men killing each other."
  • 0
  • Missing Avatar
  • M
Heroes of might and magic II: the succession wars, fortjener en omgang i PCen fremdeles. Virkelig bra spill.
  • 0
pc:
jones in the fast lane, bubble bobble, lemmings, the manager og transport tycoon deluxe
  • 0
Siterer M:
SNES: Final Fantasy 6 (RPG), Chrono Trigger (RPG, orginal boxart koster skjorta av deg idag(billigste jeg har sett var på 800kr), men det er det verdt)
Donkey Kong Country (plattform) og super mario All stars (alle de game Nes klassikerne)

PC: DOOM, Raptor: call of shadows (vertikalt skrollende flyspill), Transport Tycoon Deluxe (Strategi)

Kan jo legge til Wolfenstein 3D og Streetroad, men det er vel ikke så mange igjen som fremdeles tar det fram fra støvet lenger. (Jeg er en av dem)



Ja glemte helt Chrono Trigger, et av tidenes beste rpg.
Digger akira boy sine karakterer i spill
An eye for an eye will only make the world go blind.
  • 0
North and south og Giana sisters+ sikkert en hel bøtte av de andre spillene kan man spille her
www.oldgames.se
http://www.xbo.no/sig/sig_ransj.jpg
  • 0
Army Men til pc er også en klassiker ;D
Last night, I dreamt I ate a huge marshmallow. When I woke up my pillow was gone
  • 0
citerer :Verus Venatus Diabolus
street road er ikke støvete. det er på ferie. kommer nok snart tilbake! har spilt alle de spill sjøl. fikk chrono trigger gratis jeg.. last ned en emulator og spill så har du det

Lagt til 2006-11-01 18:00:
ooopsss!! glømte stitatet! vel her kommer det NES: Final Fantasy 6 (RPG), Chrono Trigger (RPG, orginal boxart koster skjorta av deg idag(billigste jeg har sett var på 800kr), men det er det verdt)
Donkey Kong Country (plattform) og super mario All stars (alle de game Nes klassikerne)
Meg og meg
  • 0
Siterer LadyLiberty:
Mine anbefalinger:
PC
*Day of the Tentacle
*Monkey Island 1 og 2
*Settlers 2
*Sam & Max


Enig i disse, og vil legge til Simon The Sorcerer 1 & 2...Disse er spill jeg vil kalle en av tidenes beste spill...Spesielt Monkey Island 1 & 2...De er suverene i sin sjanger...Er ikke til dags dato kommet bedre eventyr spill enn disse...De som har kommet har bedre grafikk, men dog elendig gameplay og humor som de gamle hadde...
  • 0
  • Missing Avatar
  • M
Emulator er egentlig et svært omdiskutert tema, (jeg sier ikke at je ikke gjør det, det er den måten jeg får spilt det på) noen mener dette skal lovlig gjøres for å bevare "kulturminner", mens andre mener dette er like ille som piratkopiering. Er det noen som kan disse reglene om emulering av gamle SNES spill? For det er vel slik at det ikke er lovlig å laste ned spill med mindre produsenten "sier det".
  • 0
PS: Crash Bandicoot serien var bra...
Og på Sega, har jeg alltid likt Sonic, og Road Rash...
For ikke å glemme Pac-Man, det spillet er genialt, sett fra mine øyne...
FIFA=Shit. NFS=Shit. EA Sports=Shit. Så da er EA i seg selv: BULLSHIT!
  • 0
Til SEGA Mastersystem II anbefaler jeg Sonic the Hedgehog 2 og Alex in Wonderland elns xD Klassikere jeg ikke blir lei av >_< PS1... der er det mange gode... Tekken, Ridge, Soul Blade, Anna Kournikova's Smash Court Tennis, Hercules, Tobal no. 1 ++ fler til PS1, gidder ikke ramse opp alle xD Gode spill ^^
You'll never know, unless you try. You'll only regret sitting wonderin' nite. You'll only get one shot~
  • 0

WOW masse med anbefalinger jo!!
Har rablet ned som gal..nekter å gi slipp på retro days!

Husker dere slike klassikere som Constructor eller grim fandango til pc?
<3<3<3
Er det forresten noen som husker et pc spill fra ca 95/96 som handlet om en skallet fyr med blå kjortel som skulle redde planeten sin og familien sin (tror jeg). Det var sånn småbarnslig grafikk på det, og det var action/puzzle spill hvor du gikk rundt og måtte greie oppdrag. Husker ingenting annet av spillet enn at det var innmari gøy!!!
-->>ToTaL AnArChY iS uPoN uS<<--
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!