Norsk
Nyeste
Atrás

Retro

Her mimrer vi om gamle klassikere og perler fra spillmediets historie

Gamecube-mimring


Siterer fanzypanzy:
X-box hadde mange bra spill, og mot slutten av generasjonen vil jeg si at den var nokså likestillt med PS2, kanskje sett bortifra party/familie-ish spill. X-box var også den første konsollen som virkelig fikk suksess med typiske PC spill. Doom3, Morrowind, KOTOR for å nevne noen.


Veldig godt poeng. Dessuten var xboxen i motsettning til PS2 ikke redd for å vise at det faktisk var en spillkonsoll (designmessig). Xboxen var en flott konsoll for de som ville ha PC spill, men ikke ville styre med å skaffe en bra PC, og det er vel ingen dum ting.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Vet ikke helt hvor passende det er å ta det opp her, men;

Citerer Gjenferd:Xboxen har heller ikke det mest grensesprengende antallet godspill.

Er noe uenig der. Det er faktisk en god del veldig gode spill til xbox og de som var på både xbox og PS2 var oftest mye bedre på xbox, feks Splinter Cell: Chaos Theory.

Kan jo ramse opp noen; Jet Set Radio Future, Forza, Psychonauts, Morrowind, Riddick: Escape from Butcher Bay, Prince of Persia, Fable, Ninja Gaiden, Jade Empire, KOTOR, Chaos Theory og selvfølgelig Halo 1 og 2.

Ja mange av disse spillene er også på PC, men det igjen er et litt annet marked osv. Sammenlikner man PS2, Gamecube og Xbox, så er man nok litt rask om man mener at Xboxen er svakest av de tre.

Når jeg tenker meg om så er det en god del andre gode spill til den (får beklage lister her, men...) feks; TY 2, Far Cry Instincts, Fahrenheit, Doom 3, Rally Sport Challenge 2, Oddworld spillene, Shenmue 2.

The list goes on and on.

Sier ikke at Xboxen var den beste konsollen den generasjonen, men den var ikke dårligst heller.


Veldig mange av spillene du nevner, er multiplatform, og finnes altså på GC og PS2 også.
Om vi kjører monementane vurderinger av konsollenes spillbibliotek, vil vi se at PS2 ikke altid var sterkest. Men PS2 fortsatte å få bra spill langt ut i nextgen (særlig kjent er FFXII og Persona 4).
Videre er det et poeng, at om man ikke liker j-rpg, så er det veldig skralt med bra PS2-spill. Xbox er mye sterke på vestlige RPGspill og actionspill. Gamecube er jo mere en krydra maskin, de gode spillene er jo slengt utover hele sjangerkartet, noe jeg regner som en kjempefordel mot de to andre konsollene.
Så mye koker ned til sjangerpreferanser og fra hvilket tidspunkt man skal slutte å telle nye spill.
At Xboxen var dårligst, har ingen sakt. For det er i mine øyne umulig å kåre vinnere og tapere i forige stationære konsollkrig, kvalitetsmessig altså. PS2 var jo pervers på å generere kapital .

Men jeg tror jeg har gjort meg skyldig i å spore av min egen tråd , beklager den glippen.

Noen som fikk testa onlinespilling på GC, tenker vel mest på Phantasy star? Kan ikke se for meg at det ble veldig sjef. Husker jeg så tastaturkontrollen til GC. Var et tastatur med en halv kontroll på hver side, HAHA!
Everywhere, but in the present
  • 0
Siterer Gjenferd:
Videre er det et poeng, at om man ikke liker j-rpg, så er det veldig skralt med bra PS2-spill.


Nja, av mine 20 yndlings PS2 spill er det vel noe slikt som 2 JRPG spill, og av alle de PS2 spillene jeg har eid (sikkert 100+-) tror jeg ikke det har vært mer enn kanskje 5 JRPG spill. Likevel er det nok sant at det er en del gjevnere mellom GC/PS2/xbox enn hva salgstall og ettermæle skulle tilsi. Det er uansett ikke så viktig. Det er ikke antallet gode spill som betyr noe, men hvilke spill en selv faktisk liker.

Siterer Gjenferd:
Noen som fikk testa onlinespilling på GC, tenker vel mest på Phantasy star? Kan ikke se for meg at det ble veldig sjef. Husker jeg så tastaturkontrollen til GC. Var et tastatur med en halv kontroll på hver side, HAHA!


Har aldri vært noen stor onlinespiller, og spiller sjelden online selv nå som vi har god onlinefunksjonalitet. Likevel husker jeg såvidt onlinefunksjonen i GC. Husker ihvertfall at jeg ble overrasket over at GC i det hele tatt hadde muligheten til onlinespilling, siden jeg aldri hadde hørt snakk om det før jeg tilfeldigvis snublet over informasjonen.
This is great banter, it really is.
  • 0
Siterer fanzypanzy:
Det er ikke antallet gode spill som betyr noe, men hvilke spill en selv faktisk liker.

Veldig godt poeng!

Ble ikke direkte overasket, da jeg så GC hadde nettmuligheter. Men jeg ble forbauset, fordi jeg hadde hørt at Dreamcast hadde nettmuligheter, og det var lenge snakk om at GBA skulle kunne brukes til å lese epost. Dette floppet og ble aldri noe av, henholdsvis. Måtte en betaltjeneste og værdens største softwareutvikler (på den tiden i allefall) til for å gjøre onlinespilling på konsoll til noe brukbart, tydligvis. Spiller lite online selv, så hadde vært morro og vite hvordan et tidlig mmorpg var. Kan jo hende at mmorpger er så repulsive, fordi de stagnerte da utviklerene skjønte at avhengigheten genererte mere profitt en skikkelig gode spillopplevelser
Everywhere, but in the present
  • 0
Super Smach Bros Melee var jo konge
Per aspera ad astra
  • 0
Jeg spilte ihjel 'Resident Evil' da det kom ut.
  • 0
Mange gode minner fra Gamecube eraen. Først og fremst er jo selvfølgelig når jeg fikk maskinen på realese og satt å spilte Super Smash Bros Meele dagen lang. Videre som Pokemon fanatiker storkoste jeg meg også med Pokemon Colloseum og Pokemon XD Gale of Darkness som etter min mening er helt overlegent Pokemon Revouloutin. Sonic Adventure 1 og 2 har også en spesiell plass i mitt gamerhjertet. Husker godt når jeg tilfeldig plukket toeren opp mens jeg var på hytten. Bedre tilfeldig kjøp har aldri tatt sted. Utenom det har jeg også rundt 60 spill som alle har sin egen verdi. Blant de nevnverdige er Super Mario Sunshine, Mario Party spillene, Lost Kingdom, FF Crystal Chroincles samt Pikmin, Mario Kart Wii, The Legend of Zelda Wind Waker og Super Monkey Ball.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Gamecuben var min første konsoll, så jeg er nok litt spesielt knyttet til den.

Her er mine topp 10 til konsollen:
10. Super Mario Sunshine
9. Metroid Prime
8. Viewtiful Joe
7. Resident Evil 4
6. Paper Mario: The Thousand Year Door
5. Metal Gear Solid: The Twin Snakes
4. The Legend of Zelda: The Wind Waker
3. Super Smash Bros. Melee
2. Tales of Symphonia
1. Skies of Arcadia Legends


Ville likt å høre noen andres topp 10!
Unfortunately, the atmosphere was a facade. Not once did my own daughter looked me in the eye. Oh, the food? Tasted like blood...
  • 0
Gamecube var også min første konsoll, og det første spillet jeg fikk til den var SSX3. Et fantastisk spill jeg har spilt mye. Siden dr peace spurte så fint:

10. The Lord Of The Rings Return Of The King
9. Metroid Prime
8. Star Fox Assault
7. SSX3
6. Spyro: Enter the dragonfly
5. Mario Party 5
4. Super Smash Bros. Melee
3. The Legend Of Zelda Twilight Princess
2. Star Fox Adventures
1. The Legend Of Zelda Windwaker
But there's no sense crying over every mistake, you'll just keep on trying 'till you run out of cake :)
  • 0
Tror mitt aller beste Gamecube minne ligger i Time Splitters 2. Kjempebra coop, godt level oppsett(spesielt likt var banenes lengde og mission forandring ved bytte av vanskelighetsgrad), deilig humor og sinnsykt morsom multiplayer. Future perfect nådde liksom ikke helt opp, selv om det på ingen måter var et dårlig spill. Ellers likte jeg spill som Eternal Darkness, Baten Kaitos og James bond nightfire. Kan nok ikke huske så mange av dem nå, da gamecuben ble solgt sammen med alle spillene en god stund tilbake.

Åjaa, Star wars: Rebel Strike!...
Never rub another mans rhubarb
  • 0
Husker godt GameCuben, mange gode minner. De spillene som ble spilt mest var vel SSBM, Mario Kart DD, Wind Waker, Metroid Prime, SSX Tricky og Paper Mario.
What doesn't kill you only makes you stronger!
  • 0
Super Mario Sunshine og Wind Waker. De 2 første spillene jeg fullførte ordentlig. Var ung, men er kanskje de 2 minnene fra barndommen jeg husker best
Les en bok, pok en snok!
  • 0
  • Play
  • Play
Freekstyle

Det første spillet eg fikk til GameCube. Digget alle de overdrevet store hoppene som man møtte på i banene. Det var vel også det eneste konsollspillet faren min prøvde litt.

Gode minner

Lagt til 2012-01-12 11:11:
Hawt dayum! Husker eg elsket intro-sangen til spillet.
http://www.youtube.com/watch?v=lg11M-M1QMw

Uff, hvorfor solgte eg det )=
  • 0
Helt klart Luigis Mansion, TloZ: WW og Super Mario Sunshine!
Mine GC favoritter.

Lagt til 2012-01-17 01:07:
Siterer dr peace:
8. Viewtiful Joe


JA! Det også, selvom jeg tror jeg spilte det på PS2.
  • 0
GC var den første konsollen jeg spilte på, beste minnet

Topp 3 spill for meg var.

3. Super Mario Sunshine
2. The Legend Of Zelda Wind waker
1. Super Mario Kart Double Dash

Helt klart en av de beste konsollene noensinne synes jeg.
  • 0
Startet faktisk med Super Mario Sunshine idag. Aldri fullført det ,så dette blir spennende.
Eller så må jeg si at super smash bros melee er mitt favorittspill til Gamecube, samt Wind waker såklart.
  • 0
Artig tråd å trekke opp igjen! Gamecube er kanskje en av konsollene jeg har spilt mest på gjennom årene. Det er også den konsollen jeg fremdeles synes har det kuleste designet.

Som så mange andre har jeg brukt uttalige timer i Super Smash Bros. Melee, som jeg har spilt veldig mye med venner og som vi fremdeles gjør nå og da. Ellers spilte jeg også i hjel Mario Kart Double Dash og Pokémon Colosseum/XD, som jeg synes er de beste Pokémon-spillene utenom de håndholdte. Ellers er jo Wind Waker en selvfølge, som jeg også fikk et gledelig gjensyn med i fjor.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Det året vi fikk Gamecube i hjemmet var også året jeg hadde min "Summer of 69", så har utrolig mange gode minner av å sitte sent oppe med vennene mine, snike med seg godteri og spille Luigis Mansion, Wind Waker og Super Mario Sunshine.

Gamecube er garantert konsollen jeg har mest gode minner av.
Nei så faen, vi skal da opp på Klingenberg å ha oss en svingom!
  • 0
Gamecuben er awesome, definitivt min favorittkonsoll

Jeg liker spesielt godt Pikmin 2, Melee og Twilight Princess.
Sunshine prøvde jeg for ikke mange ukene siden og selv om det er et veldig bra spill har det sine problemer hva gjelder kontroller.

Noen som har prøvd spill som Super Monkey Ball og Viewtiful Joe? Disse har ikke solgt så godt, men er i etterkant blitt sett på som klassikere.
  • 0
Elsket Gamecuben, min favoritt konsoll igjennom tidene.
Er vel Eternal Darkness og Resident Evil 4 som jeg husker best, skikkelig creepy, velgjorte spill.

Spilte igjennom Eternal darkness for noen uker siden, hadde glemt hvor mye jeg likte håndkontrollen.
  • 0
Har i det siste begynt å lete opp igjen noen gamle GameCube titler. Noen jeg har gått glipp av og noen jeg vil spille om igjen. Kommer nok tilbake til et par av dem senere.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Pokemon Colosseum er favoritten ass! Husker jeg spilte det utrolig mye!
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Mine gode Gamecube minner var;
1. RE 4
2. ZELDA:Twillight Princess
3. Mario Kart: DD
4. Pokemon Colosseum
5. Pokemon XD Gale of Darkness
6. Zelda:The Wind Waker
7. Disneys extreme skate adventure
  • 0
Siterer Witch24:
7. Disneys extreme skate adventure


Denne var litt ukonvensjonell. Du lister uansett opp mange veldig gode opplevelser. For meg, som spilte TP på Wii, synes det ikke hører til GC-tiden.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
GameCube er nok min favorittkonsoll of all time.
Har sykt mange spill som jeg liker på den.

The Legend of Zelda: Wind Waker
The Legend of Zelda: Four Swords Adventure
The Legend of Zelda: Twilight Princess
Super Smash Bros. Melee
Sonic Adventure DX
Sonic Adventure 2 Battle
Mario Party 4
Mario Party 5
Mario Party 6
Mario Party 7
Mario Kart: Double Dash!!
Kirby Air Ride
Pokémon Colosseum
Super Monkey Ball
Super Monkey Ball 2
Starfox Adventure
Wario Ware: Mega Party Inc.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!