Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Som gammel Nintendo-patriot har jeg alltid vendt tilbake til de kjære trakter selv om mye av min daglige gaming nå for tiden skjer på Xbox One. Likevel; i helga fikk jeg fyret opp Wii og Wii U etter en lengre pause. Da man hadde fått nok CoD-Blackout, ble det litt Mario Kart. Også har jeg startet på å få fullført Zelda -Majoras Mask via Wii U sin Virtual Console-utgave. Dessuten har jeg brukt mange timer i Super Mario Maker 3DS.

Når jeg tenker på det så har jeg vært heldig å eid nesten alle Nintendos konsoller opp igjennom tiden foruten Snes og Gameboy (den før Gameboy Color). Har eid to N64, to DS, en 3DS, en Gamecube, en Nes, Wii og Wii U. Jeg sitter i dag igjen med N64, 3DS, Wii og Wii U da jeg måtte selge unna ting av økonomiske årsaker for noen år siden. Angeren er der, men gjort er gjort.

Enda har jeg utrolig nok ikke gått til innkjøp av Nintendo Switch. Jeg har tenkt å gjøre det lenge, men noe har liksom stoppet meg. Er det en god konsoll med et godt spillkartotek? Vil den vare noen år til eller vil Nintendo snart komme med noe nytt? Disse spørsmålene har lenge surret i hodet. Per i dag er det nok kun Mario Oddysey og Zelda BOTW som hadde blitt kjøpt. Jeg glemmer sikkert noen nå, men disse er de som topper lista mi. Dessuten vil nok de spilla som er på både Switch og Xbox helst bli å spille på Xbox.
Jeg vet 2019 vil gi noen gode Switch-spill. Samtidig vet jeg at prisen er litt høy. Ikke bare konsollen men av innkjøp av ekstra spaker og ett spill eller to for å starte så må man nok punge ut noen tusen. Spakene er visst dyre og dessuten hadde en tradisjonell pro controller vært å foretrukket. Ikke for å være grådig, men jeg er heller ikke rik. Skal jeg kjøpe Switch må det liksom være verdt pengene.

Det er ikke å legge skjul på at Wii U var en flopp. Kjøpte den tidlig i håp om mange gode spill. Jeg ble skuffet. Wii var topp, men Wii U føltes veldig unødvendig. Jeg har ikke mange spill på den som jeg ofte spiller. For tiden er det mye Virtual Console-spill som ligger på den da det blir bedre bilde på den TVen jeg har fremfor å bruke scart.

Mulig jeg har spurt før, men....
Er det noen her som deler samme tanker rundt Switch? Er den i tidlig alder enda eller på vei mot en slutt? Er der noen som eier en Switch og kan gi sin ærlige mening om hva de synes om konsollen og spillutvalget? Trenger litt inside infor før jeg eventuelt går til steget og knuser sparegrisen.

Uansett; takk!

Ha en fin uke!
  • 0
Jeg tror nok Switch kommer til å vare noen år til. Den har solgt relativ godt og overgikk vel nesten Wii U allerede i lanseringsåret.

Jeg synes prisen på selve konsollen begynner å bli nokså fornuftig, det er tilbehøret og spillene som har helt spinnville priser. Nintendo-spillene har også en tendens til å holde den samme, stive prisen over lengre tid.

Selve spillutvalget begynner derimot å bli veldig bra. Jeg har hatt et helt middels forbruk med min konsoll, men er allerede over antall titler enn jeg hadde på Wii U. Det er flere spill det er verdt å eie konsollen for, særlig de to du nevner, men også Smash Bros., Mario Kart 8, Octopath Traveler. For min del synes jeg også Pokémon Let's Go og Xenoblade Chronicles 2 er verdt å nevne.

Kort oppsummert: Switch er verdt pengene, selv om man må svi av en del gryn for spillene og eventuelt tilbehør.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Ja, det er det, og jeg tåler ikke trynet på Nintendos egne spill engang. Fin samleplass for indiespill.
  • 0
Takk for gode tips. Blir nok et kjøp om ikke så lenge...verkstedregninga på bilen kommer desverre først XD
  • 0
Gikk nylig til innkjøp av Nintendo Switch og angrer ikke ett sekund over det. Utrolig digg å kunne spille alle spill i undocked-modus og at det er langt bedre spillutvalg enn det WiiU har. Dog er det er par WiiU-titler jeg savner som blant annet Project Zero: Maiden of Black Water.

Nintendo har, på lik linje med Apple, relativt stive priser. Konsollen vil jeg tro kommer til å vare i et par år til, og ønsker du å kjøpe den billig så må du nok vente til neste konsoll kommer (butikkprisen er på rundt 3000,- kroner). Med mindre du tar en titt på finn.no annonser da...
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!