Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

"Jogro, hvorfor lager ikke du et spill siden du påstår at du vet hvordan man lager bra spill?"
-Meg 15.8.2018

Flott spørsmål meg selv! Jeg har jo tross alt en usunn mengde med fritid, utallige timer med GDC paneler på hjernen, en overanalytisk hjerne, troen på at jeg kan lage noe bra, det å jobbe med spilldesign er livsdrømmen min, og 3 stappfulle blokker med spillideer og design liggende i en skuff ved pulten min.

Så la meg for første gang noensinne skrive en bloggpost ingen kommer til å lese hvor jeg ikke klager på EA.

Hinder nummer 1: Jeg har ingen tekniske ferdigheter innenfor det å lage spill, det nærmeste jeg har kommet å kode har vært å lage snapmaps til Doom (2016).

Hinder nummer 2: Jeg kjenner ingen som som både kan og er villige til å hjelpe med de tekniske aspektene av spillene jeg vil lage.

Hinder nummer 3: Jeg har hverken fullført en utdannelse (ennå), skrevet en CV, eller muligheten til å flytte for å få en jobb innenfor spilldesign.

Så jeg har et par tydelige hindere jeg må komme forbi for å kunne begynne å lage spill. Dette er tydelig. Jeg prøvde å lære meg koding, grafisk design etc.. Det gikk i dass. Så da sitter jeg her, som en kunster uten et lerret. Ingen mulighet for en spirituell oppfølger til Prototype, eller de originale ideene som ligger skrevet ned og begravet i støv. Det er litt trist egentlig, men jaja. Hvis alle oppnådde målene sine så hadde det ikke vært noen resepsjonister her i verden, så jeg går ut i fra at det er like greit.

EDIT: Holy shit, jeg virker som en arrogant og pretensiøs tulling her. XD
  • 0
Det finnes intet hinder, du skaper selv hinderene. Der handler om prioriteringer. Selv lagde jeg et par små-spill når jeg var rundt 13 år gammel, og det var gøy. Problemet nå er at jeg setter såpass store mål og forventninger at jeg ikke har mulighet til det. Jeg er mer som Hideo Kojima, vil lage et perfekt spill.
Gjennom tidene har jeg kommet fram til mange ulike tanker og skisse over mulig historie i spill innenfor action- og skrekk-sjangeren. Mer inspirert av Silent Hill og Onimusha, men perfeksjonist-tankene mine ødelegger det hele...
  • 0
Gjør det nest beste - begynn å skriv. Du har jo åpenbart en stemme og noe å formidle. Bruk det slik du gjør her.
  • 0
"Du må starte i det små" er et godt tips du sikkert er ekstremt lei av å høre.

1. Start med å finne din "nisje". Hvis du vil kode spill så kjøper du en bok om C# koding og ser 100 youtube videoer.

2. Hvis du liker leveldesign bedre, prøv å lage mods til spill. Du kan evt. også laste ned Unreal Engine gratis og leke deg litt med den. Mange muligheter her.

3. Liker du 3D modellering? Last ned Blender (som også er gratis) og lær deg det.

4. Liker du å fortelle historier? Start med å skrive historier.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
4. Du mangler tilstrekkelig finansiering av prosjektet.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
Du kunne ha søkt deg deg inn i et spill utvikler selskap.
"Når det regner, så er da jeg koser meg mest: Inne og spiller "
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!