Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Etter en altfor lang pause er jeg "endelig" tilbake med en film anmeldelse. Det er sikkert "ingen" som har savnet meg, men det får så være. Av den grunn slår jeg til med Edgar Wright sin Baby Driver.

Rollelista er som følger: Ansel Elgort (Baby), Lily James (Debora) og Kevin Spacey (Doc) blant andre.

Baby er betraktet som den aller beste fluktbilsjåføren i det kriminelle miljøet. Etter at han stjal feil bil fra feil fyr har han vært et fast medlem på Doc sine brekk for å tilbakebetale gjelden sin.

Baby Driver er ikke en generisk bil/heist-film. Dette er en bil/heist-film på sitt mest artistiske. Det er en adrenalinfylt og morsom reise på ca 2 timer som skiller seg ut fra den store mengden av dumme, cheesy og overdrevne bil-filmer på markedet (jeg ser på deg Fast&Furious).

Edgar Wright har valgt flere fantastiske soundtracks som spilles i takt med filmen. Filmen er redigert til perfeksjon slik at hver giring og hver pengebunke som legges på bordet går i takt med musikken i bakgrunnen. Dette gir filmen et særdeles unikt særpreg som gjør filmen mer unik en noen annen film. Dette er muligens også kanskje Edgar Wright sin aller beste film til dags dato?

Filmen sine stunts akkompagneres som alt annet med synkron musikk som får hver eneste sladd til å høres ut som den feteste gitarsolo.

Baby Driver har en historie som absolutt ikke vil komme med noen store tvister eller overraskelser, men historien gjør det den skal for å få filmen fra begynnelse til slutt.

Det er ikke hver gang jeg opplever at en film tar seeren på alvor. Baby Driver er en av dem. Noen syns kanskje det er fint å skru av hjernen når man ser film, men det gir ikke Baby Driver seeren muligheten til å gjøre. Ting som ble sagt tidligere i filmen har nemlig en stor mulighet for å bli nevnt senere i filmen. Følger du ikke med får du ikke med deg referansen.

Det eneste som får meg til å gro grå hår fortere enn svint er det faktum at jeg sitter som et grått og nedslitt spørsmåltegn ved slutten av filmen, fordi jeg føler at det er noe som ikke gir mening. Det er ikke like forvirrende som Inception sin ending, men det er bare noe jeg ikke får til å henge på greip (For dem som vil diskutere slutten kan det tas på PM).

10/10

+ fantastisk soundtrack som spilles i samspill med bevegelsene på skjermen. stunts fra øverste hylle.
- Slutten har mangler som gjør den til hodebry

Takk for din tid!

sideswipe
Damn, I'm good. Sideswipe, Transformers Revenge of the Fallen
  • 0
  • Los
  • Los
Was he slow?

Fantastisk film!
Vis vinden løye går e rett på tryne
Enig i mye av det du sier her. Stuntene er gjort på mesterlig vis og det får høybudsjett filmer som Fast & Furious til å se amatørmessig ut. 10/10 er vel litt i overkant da det tilsier perfeksjon, var enkelte småting de kunne gjort bedre imo. Men vi har alle rett på våre egne meninger. Uansett, fin anmeldelse!
Hvis Gud eksisterte ville han ikke skapt meg, dårlig trekk å skape en overmann!
Jeg hater film og syns denne var ganske ålreit.
Fin anmeldelse kameart. Hørt om filmen, og blir vel nok sett en eller annen gang. Gode anmeldelse igjen.

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!