Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Noen ganger kan jeg virkelig ikke fordra meg selv.

Jeg har en nesten nevrotisk side ved meg som nærmest tvinger meg til å avslutte ting jeg begynner på - ikke helt ulikt Kylo Ren, om du vil. Det vil si at selv om jeg begynner på et spill, en film, bok eller TV-serie og etter hvert finner ut at dette ikke er noe for meg, tvinger jeg nesten alltid meg selv til å fortsette. Hvem vet, kanskje ting blir bedre? Kan hende starten bare var dårlig, eller midtseksjonen? Tenk om slutten snur alt fullstendig på hodet i en The Usual Suspects-stil?

Med årene har jeg funnet det lettere å hoppe av spill jeg ikke helt faller for (med mindre jeg må i anmeldelsesøyemed, selvfølgelig). Det samme gjelder til en viss grad bøker, i hvert fall hvis det er snakk om bokserier. Film, anime og TV-serier har jeg derimot større problem med å gi slipp på. Backloggen er allerede langt som et vondt år, men likevel klarer jeg ikke gi slipp.

Så da sitter jeg der og piner meg selv gjennom sesong etter sesong av The Walking Dead. Hvorfor? Fordi jeg begynte en gang for mange år siden, og fordi det tydeligvis er noe veldig galt med meg.

Joda, serien har sine øyeblikk. Men det får da være måte på hvor mange dumme øyeblikk, hvor langtekkelig fortellerteknikk og hvor mye sørstatsmumling man kan klemme inn i en TV-serie? Her kunne jeg sett andre serier folk anbefaler meg, men neida ...

Uansett kjenner jeg at det snart er nok. Kanskje jeg kan vokse litt og omsider gi slipp etter åtte sesonger? Kanskje. Vi får se når høsten er over oss igjen.

Har du en serie eller lignende du egentlig ikke liker, men som du av en merkelig grunn ikke klarer å gi slipp på? Fortell oss i kommentarfeltet!
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk agh burzumishi krimpatul
  • 0
Godt gjort å holde ut så lenge. Selv fikk jeg nok halvveis inn i sesong 3.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Jeg er i samme båt som deg. Alt må fullføres, men av og til det kommer det til et punkt der man ikke gidder lenger. Blant annet har jeg måttet gi opp The Big Bang Theory, Suits og Family Guy ettersom kvaliteten bare har falt og falt. The Walking Dead er jeg fortsatt usikker på. Selv om det har vært et slit fra og med sesong 3, har jeg ikke helt greid å gi slipp ennå. Men når det er så mye kvalitet å se/spille/lese, bør man fullføre noe som er middelmådig?
  • 0
Oh my god, you are spoling me(Carl)!! Jeg bare kødder. Jeg har noen ting som jeg også må se/spille alle episodene av. Jeg lånte faktisk S7 av The Walking Dead nå på biblioteket og jeg har ventet på dette på denne muligheten få sett på den. Jeg likte godt Sesong 3, 4(deler av den) og 5. S6 ble veldig kjedelig og sånt. Jeg brukte vel 6 måneder for se på alle Star Trek episodene som ble produsert (ekskludert Discovery). Meste av dem var ganske bra, noen av dem var skrekkelige og kjedelig å se på. Jeg måte kjempe meg igjennom Monty Phyton tv-serien, den var så teit og udatert humor (jeg likte filmene)
Jeg føler med deg.
"Når det regner, så er da jeg koser meg mest: Inne og spiller "
  • 0
Sånn var det med Lost for meg. Genial førstesesong, men etter det så jeg bare på fordi jeg hadde starta... Fryktelig teit egentlig!

The Walking Dead finner jeg fortsatt underholdende, til en viss grad. Selv om det er mindre og mindre som inneholder det serien skal handle om, nemlig the walking dead... Dum som jeg er starta jeg også på Fear The Walking Dead, så nå har jeg da altså to teite serier jeg følger med på videre...

Ohh.. and... CORAL!!!
Every day is a good day to hockey
  • 0
Siterer Daniel Andersen:
Selv om det er mindre og mindre som inneholder det serien skal handle om, nemlig the walking dead.


Tja. Nå har jeg ikke sett mye av serien, men basert på spillene og hva jeg enser i sidesynet virker det som zombie-sjangeren utforsker hvordan menneskene og mellommenneskelige forhold håndterer zombie-apokalypsen. Det er passende ettersom zombie-"kulturen" er noe vi fikk opp i vranghalsen for litt siden, hvor det ikke var noe der ute som var fritatt fra å ha mer zombier presset inn i seg.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!