Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg må bare innrømme det...ja...jeg spiller fortsatt Pokemon Go fra tid til annen. Mulig det er skikkelig 2016, som kidsa sier, men når man er over halvveis til femti så kan man gi blanke. Det som noen mener er ute trenger ikke å bety at du skal synes det er kjipt. Så derfor sier jeg det med stolthet; ja, jeg spiller fortsatt Pokemon Go, og jeg trives med det :)

Har vært Pokemontrener siden 15 Juli 2016, og jeg har stort sett spilt med dama mi, både til fots og i bil. Da vi var på ferie i syden, da vi var på weekend i Sverige og også svært mange tanker diesel har gått med i lokale strøk da vi bor godt ute på landsbygda med lange avstander mellom stoppene og gymene. Nå spiller jeg ikke hver dag, det blir mer random og i perioder. Og jeg har enda ikke funnet en eneste shiny Magicarp!!! Frustrerende!!!
Jeg vet det er meningsløst å spille Pokemon Go, men det er både sosialt og avhengighetsskapende, pluss at man får frisk luft. Men det blir også en del minneverdige øyeblikk...

Ja, en gang dro jeg og dama med ferga kun for å samle Pokemon over fjorden. Vi trodde vi var smarte og satte igjen bilen på land. Det er tre fergesteder i omegn der vi bor, og dette var selvsagt den eneste som man måtte betale på selv om man kom til fots! Forsåvidt greit nok, vi betalte 70 kroner per vei, men jeg hadde selvsagt glemt å lade den j#@*a telefonen!!! Da ferga dro fra land i første tur laddet telefonen min seg ut. Surt! Enda surere var det at dama mi fikk fanget noen Pokemoner jeg lenge hadde siklet etter.

Schyter har lenge vært en Pokemon jeg har strevd med å fange. I forigårs fikk jeg den etter et års strev. Et år!!! Og da var den et mareritt å fange da den var på level 2000! Men jeg fikk den til slutt.
Det er ca. et år siden jeg møtte den sist. Den dukker opp på et avsidesliggende sted nesten uten mobilnettdekkning. fjor en mørk sensommerkveld var vi i det strøket, altså langt ute på en smal vei med høyt gress i alle kanter. Det var faktisk en gym der også. Jeg fikk ikke sett noen Schyter der, men noe sa meg at tanken var full. Jepp, jeg måtte ut å pisse. Derfor gikk jeg ved noen busker ca. 200 meter unna bilen hvor dama mi satt ved gymmen for det kunne være trafikk der noen ganger, og jeg ønsket å pisse i fred.
Jeg hadde med telefonen for dette var det eneste stedet jeg noen gang hadde sett Schyter. Mens jeg står og pisser og ser på telefonen med den andre hånden, hører jeg plutselig en raslende lyd. Ikke på spillet, men in real life! En stor grevling kom løpende rundt svingen ved busken ti meter fra meg! Jeg satte i å løpe som om det sto om liv, ja for jeg var uten sokker og i clocs! Heldigvis hadde jeg akkurat pisset ferdig.
Ryktet sier at grevling kan finne på å angripe og da går den etter bena, og om den biter så slipper den ikke før den hører at et bein knekker. (Støvler med isopor-biter i er et godt råd).
Dama mi fikk seg litt av et syn da jeg løp som en forskrekket høne mot bilen mens jeg prøvde å holde clocsene på bena. Jeg overlevde.
Og forresten; clocs er visst harry, derfor har jeg både luftige sommerclocs og forede vinterclocs XD

En gang lette vi lenge etter Lapras. Det var under vannsermonien (eller noe slikt). Vi lette utpå enden av land mot havgapet og på steder man ikke burde ta sjansen på å vandres. Den dukket opp på siste dag men da kræsjet spillet og vi møtte den ikke igjen. Det er forøvrig et dårlig minne. Men litt etter fikk dama mi den, og ikke jeg! Da var jeg skikkelig missunnelig. Jeg fikk den selv også senere. Da var gleden stor.

Men selv om det har gått noen mil via bil, har jeg, som ellers en nokså utrent og smålat, fått brukt bena en del for å gå også. Det er ingen andre spill jeg har brukt så mye fysisk energi på, bortsett fra visse Wii-spill.
Det var vel også litt av hensikten med spillet. Å få gamere ut og skape noe sosialt. I mitt lille nærmiljø har jeg blitt paff over folk i alle aldre, fra barn til ungdom, til 30-åringer, 50 åringer og besteforeldre som er med barnebarn.

Samme hvor kjipt noen mener Pokemon Go er, så har det og er det et lite unikum av et spill som lar oss spille og samles på nye måter.

Så hva var egentlig pointet med denne bloggen? Aner ikke, men ville bare informere om at Pokemon Go fortsatt er kult.

Men er det flere her inne som gamer det? Jeg vet at trenden har gått ned, men jeg nekter å tro at jeg er den eneste her inne på GR som fortsatt spiller det. I såfall er det noen som ikke vil innrømme det he, he :)

Ha en fin uke!
  • 0
Så nice att du liker spillet forsatt, jeg spilte mye Fallout Shelter når det kom ut. Jeg har tatt en laaaang pause nå fra det spillet. Det bra å gå.

PS. Du skulle ha sett på noen av de forumene jeg har vært på, det er sånne "confessions" tråder der man kan innrømme ting som man har gjort.
"Når det regner, så er da jeg koser meg mest: Inne og spiller "
  • 0
Jeg gjør det selv, på tross av at det går måneder mellom hver periode jeg er særlig "aktiv". Det er fortsatt en dårlig unnskyldning for å gå ut døra, de gangene de skulle være nødvendig...
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Har hatt en pause i hele vinter men nå som snøen har smeltet har jeg begynt og spille litt igjen.
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!