Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Når jeg ser tilbake på min God Påske-blogg fra i fjor, forstår jeg at påska kom tidlig i år. Vi gikk inn i høytiden rundt 11. April den gang, og nå i år, 30. Mars, er det allerede blitt langfredag.
Meningen var at dette skulle bli min siste dag på jobb før påske. Slik gikk det ikke da bilen jeg kjører streiket ved daggry. Jeg jobber som drosjesjåfør og når hjulene ikke ruller, sier det seg selv at det blir vanskelig å jobbe.
Men det går greit. Jeg har kjørt inn såpass at det rekker for neste måned også. Det var egentlig godt med en ekstra "fridag" etter noen tøffe og lange arbeidsdager hvor manko på søvn har vært en større fiende mot kroppen.

For tiden gamer jeg fortsatt Sea Of Thieves med min bror. Jeg må likevel tilstå at mangelen på ting å gjøre i spillet begynner å merkes på hvor entusiastisk jeg nå er overfor det. Blir det en flopp slik jeg fryktet? Går jeg totalt lei det?
Skrev i går en anmeldelse av det. Leter du rundt på mitt krypinn, finner du den nok.

Har også begynt å dabbe av med Fallout 4-spillinga, men jeg har tilbrakt godt over hundre timer i det på kort tid, så det er kanskje ikke så rart.

Kjøpte GTA V i går, og det ble ferdig lastet ned ved midnatt. Mulig det blir en del gaming av det i dag.
Jeg er egentlig på jakt etter et nytt, kult spill, men aner ikke hvilket. Føler jeg har greid å karre til meg de fleste spillene på Xbox One som faller i smak.
Noen ideer?
Jeg liker det meste bortsett fra fightingspill og strategi. Er heller ikke familier med japanske rollespill. Jeg er egenglig ikke så gira på turbaserte kamper slik som i de håndholdte Pokemon-spilla eller Paper Mario.

Påsken skal jeg tilbringe hjemme med dama, bikkja og kattekreket. Det blir nok en rolig og koslig høytid.
Og det er godt mulig jeg blir å finne her inne på GR i en blogg eller anmeldelse osv.

Jeg vil med dette ønske dere alle en riktig god påske :)
  • 0
God påske til deg også!
Rainbow Mushroom
  • 0
Forstår ikke helt dette med Jesus, jeg mener... At gikk på vannet og alt dette her er jo selvsagt fakta, ingenting som tilsier noe annet. Men hvorfor står han opp fra graven på forskjellige datoer fra år til år?
Hvis Gud eksisterte ville han ikke skapt meg, dårlig trekk å skape en overmann!
  • 0
Siterer Bob-Ingolf:
Forstår ikke helt dette med Jesus, jeg mener... At gikk på vannet og alt dette her er jo selvsagt fakta, ingenting som tilsier noe annet. Men hvorfor står han opp fra graven på forskjellige datoer fra år til år?


Nå er ikke jeg noe særlig kristen av meg så min teori vil nok krenke de som er det; jeg tror at Jesus var en luring som greide å gjøre vann til vin ved å trylle litt slik gode tryllekunstnere gjør, selv om han selvsagt bare byttet om vann med vin i to like mugger. Deretter skjenket han vitnene sørpa fulle og gikk selv ut i vannkanten og ropte "se, jeg kan gå på vannet også!"
For de fulle vitnene så det nok ut som om han gikk på vannet.
Min teori er vel ikke mer usannsynlig i mine øyne, men så virker store deler av bibelen også som en eventyrbok av uvirkelighet (aka Lord of the rings) for meg.

Men det er vel en god historie og de som tror på det må få lov til det, for vi må alle ha våre egne meninger

Og nei, jeg aner heller ikke hvordan han kan gjenoppstå fra forskjellige tider.
Det er sikkert en teori på det, men påska kom meget tidlig i år altså.

Det største mirakel var vel mer rundt Jomfru Maria. Uansett hvordan noen måtte vri og vrenge på det må man kunne si at det var godt gjort å være jomfru når hun var gravid. Jeg kjøper ikke den teorien om at det var en gave fra vårherre.


God påske til deg!

Lagt til 2018-04-01 02:32:
Siterer Akres:
God påske til deg også!


Tusen takk
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!