Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Greit. Jeg er ingen helgen, men ei heller en jævel i forkledning.

Når jeg skriver dette, nærmer klokken seg 5 på natten. Hva har jeg bedrevet natten med? Jo, jeg har gamet Sea Of Thives live med min bror som for tiden bor syv nabolag unna meg. Vi utgjør et godt team. Vi har sanket skatter samt beseiret vår første raid inne i et fort, etterfulgt av en boss som hadde en nøkkel til et gedigent skattekammer av verdi nærmere 15 000 gullpenger.
Vi kjempet tappert og vi seiret med hodene våre hevet. Jeg fikk utrustet min piratkaptein med både hatt og et kult belte. Nå har jeg både trefot, krok og hatt. Nærmere kaptein kommer du ikke. Neste steg blir å kjøpe en rød frakk samt en bukse som står i stil.

Vi begynte å spille klokken 10 i går kveld. Eller 22 da. Og nå er det blitt morgenkvist. Dæven som tiden går når man har det gøy. Det var litt av en stemning da vi beseiret kapteinen i raid, for å si det slik. Det var en god følelse.

På bildet ser du meg spille Sea Of Thives med min bror online mens en rom-flaske pryder fronten. Ja, jeg drakk litt rom mens jeg gamet denne gangen. Kun to glass. Lover, med hånden på hjertet. Av den grunn at det er sjelden jeg drikker alkohol, har jeg ingen dårlig samvittighet for dette. Jeg ble ikke full. Langt i fra. Når man gir store deler av sitt liv til jobben, må man kunne ta seg en dram når man har sjansen, eller en øl.
Og jeg er ikke den som synes et godt spill, venner samlet, litt potetgull og en øl er noe negativt, men jeg respekterer de som måtte gjøre det.

Jeg sier ikke at man må være beruset for å game Sea Of Thieves. Men det er forskjell på å ta seg en dram eller to, og det å være dritings.
Det burde nok jeg vite.
Men ja, Sea Of Thives og et glass rom går vel hand i hand om du ønsker å være en ekte pirat. Sorry, men det var ikke derfor jeg fikk lyst på et glass, men i mitt samfunn er slikt normalt. Ja, jeg er fra den ytre landsbygda.
Likevel har jeg seilt i Sea Of Thieves nå totalt 278468 meter, og bare drukket alkoholinnholdig drikke denne ene gangen. Det er ikke noe å dømme en ekte piratkaptein for he, he.

Spøk til side. Rare hadde oppdatert spillet i dag. Fikk ikke gamet før langt ute på ettermiddagen. Under spillingen var det noen bugs som ga seg til kjenne likevel.
Jeg er ikke langt unna å pryde min pirat med det jeg måtte ønske. Og hva vil skje etter dette? Vil min tillit få meg til å oppsøke øyer på jakt etter gull? Vil jeg gå lei av å kjempe mot andre. Som jeg tydelig har sagt tidligere; utviklerne bør fylle opp spillet slik at det ikke føles tomt.

Temaet for denne bloggen var egentlig å lufte spørsmålet rundt nettopp det å ta seg en "støyt" selv om man gamer. Støyt betyr her altså noe alkoholinnholdig. Jeg må bare si at det er svært sjelden jeg drikker noe slikt mens jeg gamer. En øl kan gå greit, men brennevin, det er svært sjelden, altså. Kan ikke huske sist gang. Må ha vært et glass aquevitt i jula mens jeg gamet Mario Kart med min samboer. Mest fordi det var jul og ribba sto i ovnen og godgjorde seg.
Men så har man en del partyspill hvor kanskje et glass kan passe godt til. Godt lag og en pils. Som jeg har sagt; jeg respekterer de som er i mot alkohol, men jeg håper også på å bli respektert tilbake. Jeg vil også understreke at jeg nå ikke snakker om å drikke seg sørpa dritings. Litt brisen, men der går grensen, iallfall i samhold med gaming.
Jeg vil ikke tro at det er like enkelt å seire i Mario Kart om man er helt på en snurr, ser dobbelt og spyr i alle rettninger.

Men hva er folks syn på dette? Jeg bare lurer. Ja, jeg vet alkohol og fyll er roten til mye vondt her i livet, men jeg mener ting ikke bare er svart og hvitt.
Hadde min bestemor sett dette, ville hun nok kommet etter meg og denget meg i hodet med veska si. Hun er meget kristen, og det respekterer jeg. Hun kan nærmest ikke godta at en annen person tar seg et glass rødvin til biffen når vi er samlet på familieselskap. Hun har blitt mildere med årene, men selv rører hun ikke lettøl engang. Det sier hun selv iallfall. Nærmeste hun kommer djevelens munnvann er vel altervin, og den er så vidt jeg vet alkoholfri.

Der mistet jeg poenget, igjen. Sorry...
Hva er altså folks syn på å ta seg en øl eller en dram i hyggelig lag mens man gamer? Ser dere stygt på det, godtar det eller synes det kan passe seg i visse settinger. Komme fra jobb en fredag mot frihelg, åpne en kald pilsner og game litt. Ser dere på dette med forrakt, eller synes dere det er greit?
I så fall; hvilke spill synes dere en kald øl kunne passet til?
Jeg for min del ville valgt spill som Mario Party eller andre morsomme spill man kan spille med flere til stede.
Human Fall Flat er morsomt nok i seg selv, men hva om man hadde beriket stemningen med en øl?

Og ja; jeg liker å stille spørsmål og få til en slags bunke med meninger, eller debatt. Kall det hva du vil.

Takk for meg for denne gang!

Fyr løs i kommentarfeltet :)
  • 0
For min del syns eg ingen kald øl hadde passet til noe som helst form for spilling.
Rainbow Mushroom
  • 0
Alt med måte. Jeg tar meg gjerne en whisky, mens jeg gamer. Men ikke noe mer. Vil nødig at mine gaming-skills skal forringes på grunn av for høyt alkoholinntak.
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Drikking og gaming mikser ikke. Bør heller gå for noe som roer nervene, og med det mener jeg ikke valium.
Hvis Gud eksisterte ville han ikke skapt meg, dårlig trekk å skape en overmann!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!